01:58 09. Detsember 2016
Tallinn+ 2°C
Kuula otse
Eesti juustud, illustratiivne foto

Eestlased peaksid ennast Hiinas rohkem tutvustama

© Фото: Talumeiereide Liit
Uudised
lühendatud link
1320

Hiina suursaadik Eestis Qu Zhe sõnul peavad Eesti valitsus ja ettevõtjad end Hiina turule sisenemiseks ühiselt seal rohkem tutvustama.

TALLINN, 25. november — Sputnik. "Esmalt on oluline, et Hiina tarbijad õpiksid rohkem teadma Eesti ja Eesti põllumajandustoodete kohta," ütles Qu reedel Piimafoorumil vastuseks küsimusele, et kuidas saaksid Eesti ettevõtted oma toodetega Hiina turule siseneda.

Paljud hiinlased teavad tema sõnul Eesti kohta väga vähe, rääkimata Eesti piimatoodetest. "Eestil on oluline roll kanda, et teha end Hiina jaoks nähtavamaks. See eeldab valitsuse ja ärisektori ühist koostööd," ütles suursaadik.

Eesti on e-eesti turustamisel tema sõnul väga edukas olnud ja võiks kasutada e-Eesti firmamärki enda Hiinas tutvustamisel, aga pisut teise nurga alt.

"Hiinlaste jaoks on oluline toidu ohutus ja kvaliteet. Seega võiks e olla ecological ehk keskkonnateadlik — see võiks saata sõnumi, et eestlased hoolivad väga keskkonnast ja põllumajandussaadused on väga tervislikud," rääkis Qu.

Kuna Eesti piimatoodete hulk ja kogus on väiksed, oleks suursaadiku sõnul mõistlik keskenduda jõukamatele, kvaliteeti tagaajavatele klientidele. "Eesti võiks pakkuda näiteks juustu," lisas ta.
Hiina turule sisenemisel oleks Qu sõnul abiks, kui Eesti piimatootjad looks ühise liidu, millega ühiselt turule minna. "Kaasa aitaks ka partnerlussidemete loomine ettevõtetega, mis on seal turul juba ees," ütles ta.

Paljude eestlaste jaoks on Hiina suursaadiku sõnul tundmatu riik, nad ei tea Hiinast just väga palju ja osa infost on vananenud. "Oleks aeg üksteist paremini tundma õppida, et saaksime koos paremini äri teha," ütles ta.

Hiinas on suursaadiku sõnul tavapärane, et inimesed loovad ärisidemeid peamiselt usalduse alusel ja äripartneritega näost näkku kohtumine on väga laialt levinud. "Paljud Eesti ettevõtted on partnereid leidnud Hiina messidelt," lisas ta.

"Kasulik on olla ka innovatiivne, et oma äri muuta edukaks," ütles Qu. "Samuti on oluline ettevõtte internetis tutvustamine ja toodete internetis müümine."

Selle aasta mais allkirjastasid Eesti ja Hiina valitsused alla protokollile, mille kohaselt piimaturu uksed Hiinas avati Eesti toodetele.

Maaeluminister Martin Repinski sõnul on Eesti turg väike ja piimatooteid pole mõtet ainult kohaliku turu jaoks toota ning kindlasti tuleks kasvatada eksporti. "Peame valmistuma järgmisteks kriisideks, vaatama rohkem ekspordi suunas," ütles minister reedel toimunud Piimandusfoorumil.

"Selleks et edukamalt eksportida, on võimalik rakendada erinevaid meetmeid — see on üks esiprioriteetidest, see ei puuduta ainult piimandust, vaid üldse põllumajandust," rääkis ta.

Abi ekspordi kasvatamiseks oleks Repinski sõnul kavandatava eksporidargentuuri loomisest. "Kui meil õnnestub luua ekspordiagentuur, mis aitaks tootajatel aru saada, mis toodete järgi nõudlus on ja neid tarbijateni viia, siis meil on suur osa eesmärkidest ja tööst tehtud."

Repinski sõnul tuleb kiiresti peatada ka karja ja loomade arvu vähenemise. Ta lisas, et kindlasti tuleb põllumehi jätkuvalt toetada, kuna kogu sektori kahjum on kümnetes miljonites.

Repinski sõnas, et järgmise aasta alguses makstakse täismahus kriisiabi toetust, mis läheb suuremas osas just piimandussektorile, osaliselt ka seandussektorile.

"Üks piimalehm peab saama umbes 140 eurot, see on suur abi, kuid ma ei arva, et see katab kogu kahjumi," ütles ta. "Tahame piimandust väga kriisist välja viia," ütles minister.

Tagid:
piimatooted, eksport, eestimaine, piimatootjad, talunikud, Qu Zhe, Martin Repinski, suursaadik, põllumehed, Hiina, Eesti

Peamised teemad