21:24 01. Juuni 2020
Kuula otse
  • USD1.1116
  • RUB77.4378
Analüütika
lühendatud link
13520

Gazpromi bannerid ei pannud Kiievis üles sugugi mitte Gazprom ise, vaid Gazpromi ees oma lepingulisi kohustusi täitev Euroopa jalgpalliliitude liit, mida tavaliselt nimetatakse UEFAks.

Dmitri Lekuhh agentuurile RIA Novosti

Nagu uhkelt kuulutati (Facebookis, nagu ikka), lubas Kiievi linna administratsiooni esindaja jalgpalli Euroopa Meistrite Liiga korralduskomitees Andrei Mirošnitšenko UEFA Champions League ametliku sponsori, Venemaa Gazpromi logoga plakatid Ukraina pealinnas finaalmatši ajaks maha võtta.

Massilised protestiaktsioonid, vandalismiaktid ja graffiti-show jäävad seega ära. UEFA nõustus linnaadministratsiooni seisukohaga, et Gazpromi logosid ei ole võimalik kasutada isegi teabena Champions League'i partneri kohta. "Kõik on ära korjatud," raporteerib Mirošnitšenko rõõmuga.

Kõige tähelepanuväärsem selles meeleheitlikus ülepingutuses on see, et Gazpromil, kelle suhted "Ukraina partneritega" on Euroopas laialt tuntud, on neid bannereid sõltumatu Ukraina pealinna kesklinnas vaja nagu kalale vihmavarju. Ka "ettevõte hea maine" sealkandis erutab teda umbes samapalju kui endise Somaalia pealinnas Mogadishus.

Kuid Gazpromi bannerid ei pannud Kiievis üles sugugi mitte Gazprom ise, vaid Gazpromi ees oma lepingulisi kohustusi täitev Euroopa jalgpalliliitude liit, mida tavaliselt nimetatakse UEFAks. Siin on kõik lihtne. Juhtus nii, et vene Gazprom on üks UEFA Meistrite Liiga kaheksast ametlikust partnerist. Venemaa gaasi valdusettevõte toetab jalgpalliturniiri juba 2012. aasta hooajast saadik. Hiljuti pikendati koostööd League'iga kuni 2021. aastani.

Selle hiiglasliku reklaami ja sponsorlepinguga kohustus, kohustub ja kohustub UEFA ka edaspidi mitte ainult reklaamima Gazpromi eranditult kõikide UEFA Champions League mängude teleülekannetes, vaid panema üles ka tema bannerid kõikides Euroopa linnades ja pealinnades, kus need mängud toimuvad. See on lepingu tingimus, mis sai kohtumise kohustuslikuks reegliks ja kogu lugu.

FIFA kodulehel algas jalgpalli MM-i piletite müügi viimane etapp
© Sputnik / Владимир Трефилов

Sponsori reklaamimise eest maksja ja seega käesoleval juhul, juriidilises keeles öeldes "lepingu mittenõuetekohane täitja" ja ka "kahjustatud pool" on just UEFA. Gazprom on antud juhul lihtsalt sponsor ja maksja. Muide, Kiievit ei saa mingil juhul ka "ürituse korraldajaks" pidada — kõigi dokumentide kohaselt on ta lihtsalt "vastuvõtja". Nii nagu näiteks viimases kuulsas inglise finaalmatšis Manchester "United" – "Chelsea", kus suur John Terry traagilise vea tegi, oli meie Moskva Lužniki.

Ja meie ausalt öeldes ei teagi, milliste isikutega ja milles täpselt leppisid UEFA ametnikud Gazpromiga kokku lepinguliste kohustuste täitmatajätmise hüvitamises. Kuid asjaolu, et hüvitist tuleb maksta ja seda teeb UEFA, on meditsiiniline fakt. Spordi turunduse ja reklaami tingimused sätestatakse lepingutes väga üksikasjalikult ja Ukraina noore demokraatia poliitilist tahet ei saa siin vääramatuks jõuks kuidagi pidada.

Gazpromi esindajatele ELs saab see olema veel üheks pigem emotsionaalseks argumendiks kõnelustel eurooplastega "inimestest, kellega pole milleski kokku leppida lihtsalt võimalik." Meistrite Liiga finaaliga on aga kaasnenud juba nii palju äpardusi ja skandaale, et Gazpromi bannerid ei tundu üldsegi kirsina tordil. On tulnud ettepanek finaal ära oodata. Tundub, et "kirsid" alles tulevad.

Autori arvamus ei pruugi kokku langeda toimetuse seisukohaga.

Tagid:
jalgpall, Champions League, Gasprom, UEFA, sponsor, Moskva, Kiiev, Ukraina, Venemaa

Peamised teemad