17:43 17. Juuli 2019
Kuula otse
  • USD1.1223
  • RUB70.3975
Venemaa ja Lõuna-Korea presidendid Vladimir Putin ja Moon Jae-in

Venemaal on plaanis veel ühe poolsaare ühendamine

© Sputnik / Алексей Дружинин
Analüütika
lühendatud link
Dmitri Lekuhh
19661

"Globaalse majanduse" kõige huvitavamad sündmused ei toimu hetkel Ukrainas ega Venemaalt Euroopasse suunduvate gaasitrasside ümber. Ja mitte isegi OPEC+ valdkonnas. Nende teemadega on niigi kõik selge.

Dmitri Lekuhh, RIA Novosti 

Ukraina asub täpselt seal, kus asub ja jääb sinna piisavalt kauaks. Riigi väljalangemine tähelepanu keskmest on nii ilmne, et ukrainlased vajavad vähemalt veel üht riigipööret, et maailma huvi Kiievi vastu kuidagi taaselustada.

Raadas räägiti Ukrainat "eesootavast katastroofist" >>

Riik, mis juba mitmendat kuud miljardi dollari suuruse laenutranši ootuses väriseb – antakse või ei anta — võib paeluda ainult humanitaarabi organisatsioone.

"Nord Stream-2" saatus on samuti kõigi jaoks selge. Vähemalt nende jaoks, kes ei usu Poola ja Balti tiigrite koalitsiooni ja eelpoolmainitud Ukraina ohjeldamatusse vägevusse. 

Venemaa president ja Saudi Araabia prints
© Sputnik / Алексей Дружинин

Moskva ja Riyadhi vaheline tehing OPEC+ raames areneb samuti edasi. Lihtsalt seepärast, et tegu on formaadiga, kus suhtlevad mitte ainult Venemaa ja Saudi Araabia majanduslikud ja poliitilised struktuurid, vaid globaalse platvormiga kogu tänapäeva ülemaailmse majanduse võtmeks oleva energiaturu jaoks.

Hiiglaslikul Euraasia mandril on aga on üks punkt, kus on valmimas täiesti uus strateegiline läbimurre, mis võib tõsiselt mõjutada globaalseid protsesse tervel kontinendil.

Tegu on Korea poolsaarega, kus ka meie riik on eluliselt huvitatud kui mitte täielikust integratsioonist, siis vähemalt heanaaberlike suhete saavutamisest Põhja- ja Lõuna Korea vahel võimalikult lühikese aja jooksul. 

…Möödunud reedel allkirjastasid Venemaa ja Lõuna-Korea Raudteed memorandumi kaubavedude tingimuste väljatöötamiseks Euroopasse, sealhulgas ka Trans-Korea ja Trans-Siberi raudteede ühendamise projekt, milles osaleb ka KRDV.

Nii Lõuna- kui ka Põhja-Korea kasu on siin täiesti ilmne: riigid saavad seeläbi kellestki peale täiesti lepinguvõimelise Vene Föderatsiooni sõltumatu maismaa-transpordikoridori vähemalt konteinervedudeks Euroopasse ja sealt tagasi.

Samuti ka eelkõige vedelkaupade (näiteks nafta ja naftasaadused) tarnimiseks Venemaalt. Ja lisaks vedelkaupadele võib sedakaudu vedada ka puidutooteid, vilja ning muid põllumajandustooted, metalle, metallkonstruktsioone ja koksisütt. Venemaal on korealaste jaoks paljugi huvitavat. Kui aus olla, ei tee ka ühendus Euraasia turgudega nende kaupade ekspordile halba.

Ei ole juhus, et Lõuna-Korea juunikuus Biškekis toimunud kohtumisel Rahvusvahelise Raudteede Koostööorganisatsiooniga (OSShD) liitus, mis võimaldab tal ühendada oma riigi raudtee Trans-Siberi magistraaliga KRDV territooriumi kaudu normaalses õigusruumis.

Noh, meie (Venemaa — toim.) jaoks on see lisaboonus — "Euraasia transpordikoridori" täiendav rahvusvahelistumine. Hiina on loomulikult meie suur idanaaber ja ehkki raske, kuid ikkagi strateegiline partner. Kuid transiidikoridoris peab olema ka mõni alternatiivne variant. See võimaldab ka läbirääkimiste positsiooni parandada — vabandage minu mõningat küünilisust.

Kui me suudame lisaks ellu viia ka Gazpromi unistuse ja ehitada läbi Põhja-Korea Lõuna-Koreasse gaasijuhtme, siis liitub poolsaar ka meie ühtse energiaplatvormiga. Ja siis hakkavad Hiina seltsimehed meile juba ise aplodeerima.

Sest torujuhtme valmimise järel hakkab Lõuna-Korea majandus vähemalt energia aga tõenäoliselt ka makromajanduse vallas Hiina-Venemaa poolsesse regiooni arenguprojekti vähemalt neutraalselt suhtuma. 

Putin kutsus Koreade liidrid Vladivostoki majandusfoorumile>>

On juba teada, et Venemaa tegi Korea partneritele ettepaneku kolmepoolseks kohtumiseks. Küsimuse hind on 3-4 miljardit dollarit. Ja nii meil kui Lõuna-Koreal on piisav raha olemas.

Üleüldse – on tegu hea näitega sellest, et me elame raskel, kuid väga huvitaval ajal.

Autori arvamus ei pruugi kokku langeda toimetuse seisukohaga.

Samal teemal

Meeletu tippkohtumine Singapuris: kelle mägi sünnitas
USA raketitõrjesüsteem ja Iraani lepe: millest rääkisid Putin ja Xi Jinping
Tagid:
Trans-Siberi magistraal, torujuhe, energeetika, raudtee, transiit, OSShD, Rahvusvaheline Raudteede Koostööorganisatsioon, Euraasia, Biškek, Lõuna-Korea, Põhja-Korea, Hiina, Venemaa

Peamised teemad