18:06 17. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1025
  • RUB70.8212
Televiisori pult, illustreeriv foto

Tallinna Televisiooni sulgemine: tehtud!

CC0 / Astryd_MAD
Analüütika
lühendatud link
Tallinna uudised (306)
8910

Tallinna linnavalitsuse otsust Tallinna TV 1. oktoobrist sulgeda võib võtta loogilise sammuna raha säästmiseks olukorras, kus telekanalile pandud ülesanded on täidetud.

Küsimus Tallinna Televisiooni sulgemise vajalikkusest tõstatati parempoolsete erakondade poolt alates selle loomisest 2009. aastal, kõik need aastad aga on telekanal tegutsenud pealinnas valitseva Keskerakonna toel.

Sellele oli ka seletus – toosama kanal täitis kõik need aastad selle poliitilise jõu hääletoru säärast rolli, mis sageli ei olnud täiel määral teiste, nii avaõiguslike kui ka erakanalite puhul kättesaadav.

Savisaare edukas projekt

Tallinna TV loomise taga seisis omal ajal Keskerakonna esimees ja Tallinna linnapea Edgar Savisaar, kes soovis väga, et tema erakond pääseks taas valitsuskoalitsiooni, ja selles mõttes on pealinna telekanali rolli raske ülehinnata.

Antud hetkel on Keskerakond (olgugi ilma Savisaareta eesotsas) moodustanud juba kaks valitsuskoosseisu ja on Tallinnas sisuliselt ainuvalitsejaks.

Tänu liidule Eesti Konservatiivse Rahvaerakonnaga (EKRE) on keskerakondlaste populaarsus mõistagi räsida saanud, aga kui uskuda mõningaid eksperte, kes kinnitavad, et EKRE sai just nendesamade keskerakondlaste poolt satelliiterakonnana esile keritud, siis võib oletada, et selles või teises valitsuskoalitsioonis jäävad keskerakondlased võimule ka pärast järgmisi, niihästi kohalikke kui ka parlamendivalimisi.

Tallinna TV on muuseas etendanud EKRE tuntuks tegemisel üsnagi olulist rolli. Erinevalt Reformierakonnast ja Isamaast, kes demonstratiivselt keeldusid Tallinna TV saadetes osalemast, oli Mart Helme ja teised rahvuskonservatiivid telekanali jutusaadete püsikülalisteks.

Kes on järmine?

Vaevalt küll venekeelne televaataja Tallinna TV sulgemist tähele paneb, kuna see oli mõeldud eestlastele. Oma mainekujunduseks venekeelse elanikkonna osas on Keskerakond ostnud eetriaega ja tõenäoliselt jätkab selle ostmist PBK-lt.

Kõigi Tallinna TV olemasolu aastate jooksul oli ainsaks projektiks, millega tihedalt liitusid venekeelsed ajakirjanikud, Rodion Denissovi saade "Monitor". See oli ekraanil ka eestikeelselt (mida saates rääkisid nii venekeelne saatejuht kui saatekülalised), täites oma ülesande omalaadse sillakesena vene ja eesti kogukonna vahel ning selles mõttes on kanali juhtkond austust väärt.

Ja hoolimata sellest, nagu juba ülalpool öeldud, on kõnealune kanal tänaseks ilmselgelt oma missiooni täitnud. Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul hakkab linna juhtkond oma teabe edastamiseks ostma eetriaega teistelt kanalitelt või siis eelistab tegutseda sotsiaalmeedias.

Tallinna TV sulgemise taustal tekib nüüd küsimus ka teise konkreetse poliitilise eesmärgiga loodud telekanali osas, milleks on ETV+. Seegi kanal ei hiilga eriti suure vaadatavusega, ehkki mõned konkreetsed saated (eriti meelelahutuslikud) on seal üpriski menukad, ja kulud on üsna suured. Seega analoogia Tallinna TV-ga on täiesti hoomatav.

Tallinna Televisioonile kulutati tema kümne tegutsemisaasta jooksul kokku 42,8 miljonit eurot. 2015. aastal, pärast Ukraina sündmusi Eesti venekeelse elanikkonna tähelepanu "Putini propagandast" kõrvalejuhtimiseks loodud ETV+ läheb maksumaksjale maksma 2,5–4,5 miljonit eurot aastas. Kas praegu ka riiklikul tasemel võimul olev Keskerakond söandab ka teise poliitilise teleprojekti sulgeda, on veel selgusetu. Aga suundumus on ilmne.

Autori arvamus ei pruugi kokku langeda toimetuse seisukohaga.

Loe lisaks:

Teema:
Tallinna uudised (306)

Samal teemal

Meedialahingud
Tallinna uudised
Tagid:
analüütika, Keskerakond, poliitika, sõnavabadus, meedia, Tallinna TV

Peamised teemad