11:10 23. Oktoober 2017
Tallinn+ 1°C
Kuula otse
Foto on illustratiivne.

Eestimaalased eelistavad Hispaania veine

FB / Barbarestan
Kultuur
lühendatud link
4120

Eesti elanikud annavad oma eelistuse Hispaania veinidele, mille suhtes on juba aastaid suurem nõudlus kui teiste Euroopa riikide veinide järele, mis omakorda edestavad populaarsuse poolest teisi alkohoolseid jooke. Sellest annavad tunnistust ühe suurima alkoholitarnija tellimuselt läbi viidud uuringu tulemused.

TALLINN, 3. mai — Sputnik. Järjekordne uuring Eesti elanike alkoholitarbimises ilmnevatest eelistustest võib pesta pisut puhtamaks eestimaalaste kui Euroopas ühe kõige enam joova rahvastiku mainet. Seeekord ühe suurima alkohoolsete jookide tootja ja importija tellimusel läbi viidud küsitluse tulemused näitavad, et kohalikele tarbijatele meeldivad kõige enam Euroopa veinid, aga mitte kange alkohol.

Kui uskuda statistika andmeid, näeb Eesti välja nagu alkokoolikute maa. Näiteks OECD andmetel 2013. aastast moodustas alkoholitarbimine arvestatuna puhta etanooli liitrites ühe elaniku kohta (vanuses 15 aastat ja vanemad) riigis 11,8 liitrit aastas, mis „tõstis" ta kõige rohkem joovate liikmesriikide hulgas Leedu järel teisele kohale. WHO andmetel paistavad lood siiski pisut paremad — ligikaudu 10 liitrit elaniku kohta, kuid seegi pole kuigi kena näitaja.

Kuid kõik need kurvad järeldused on analüütikutel tehtud alkoholi müügiandmete põhjal, mis tähendab, et statistikas on kajastunud ka näiteks arvukate Soome turistide tarbimiseelistused. Nimetatud külalised on Eestist kokku ostnud ja ostavad jätkuvalt suurtes kogustes suhteliselt odavat ja kanget alkoholi, mis hingetutes arvudes kajastatuna kujundab andmekogujate silmis tõele mittevastava ettekujutuse eestimaalastest.

Nemad aga, nagu tõestab küsitlusuuring (403 vastajat vanuses 18 —65 eluaastat), mis viidi läbi alkoholitootja ja importija Altia Eesti tellimusel, on valdavas enamuses — peene maitsega inimesed, kes eelistavad Euroopa veine. Küsitluse andmetel, öeldakse ettevõtte pressiteates, pälvivad suurimat nõudlust Hispaania veinid, mida nimetas oma eelistusena 48 protsenti küsitletuist. Neile järgnevad Prantsusmaa ja Itaalia veinid 41 protsendiga. Populaarsuse esikuuikusse mahtusid ja õilsad joogid Tšiilist, Saksamaalt ja Lõuna-Aafrikast.

„Hispaania veinid kuuluvad Eesti elanike lemmikute hulka juba mitu aastat, läbimüügilt konkureerivad nad Tšiili veinidega. Üldiselt võttes muutuvad inimeste eelistused aeglaselt, kuid tasub märkida Saksamaa veinide kasvavat populaarsust, esmajoones „Rieslingi" populaarsuse kasvu," märkis ettevõtte juhatuse esimees Kristel Mets.

Mis puutub kohalike veinisõprade eelistustesse viinamarjasortide osas, siis esimesed kolm kohta populaarsustabelis hõivavad Chardonnay, Merlot ja Caberne Savignon, millele järgnevad Riesling ja Savignon Blanc.

Kui küsitletuil paluti nimetada esimesena pähetulev veinisort, kõlasid kõige sagedamini nimetused nagu Dreamer, Törley, Monte Cristo ja Põltsamaa.

Viimane rikub küll mõnel määral pilti eriti peene maitse pidupäevast, kuivõrd suurt osa nimetatud veinidest müüakse liitristes ja suuremates pappkarpides ja kõrgendatud nõudlus nende järele tuleneb eeskätt odavast hinnast. Sellest eelistavad küsitluse tellijad vaikida, kuid ettevõttele Altia Eesti tuleb siiski au anda ta avaldas küsitluse tulemused, ehkki tema enda toodang ja imporditavad tooted uuringu tulemuste kohaselt liidrite hulka ei sattunud.

 

Peamised teemad