17:17 14. Detsember 2017
Tallinn-1°C
Kuula otse
Muuga sadam

Eesti ettevõtted ja poliitikud "TransRossijal"

© Flickr / Guillaume Speurt
Majandus
lühendatud link
8151

Eesti väljapanek näitusel "TransRossija" demonstreerib kaasaegseid ärilahendusi ning poliitilist toetust transiidile ja logistikale

TALLINN, 18. aprill — Sputnik. 18. aprillil algab Moskvas rahvusvaheline näitus "TransRossija", kuhu kogunevad logistika ja sellega seotud valdkondade ettevõtted Venemaalt, SRÜ ja Balti riikidest.

"TransRossija-2017" Eesti väljapaneku projektijuht Tatajana Jerjomina teatas portaalile Sputnik Eesti, et stendide ülesseadmine on lõppenud ja Moskvasse näitusele on saabunud üheteistkümne Eesti ettevõtte esindajad.

Eesti 2017. aasta väljapanek on säilitanud oma kreatiivse loosungi — "Eesti — Teie Lo(o)gi(sti)line Valik", kuid on omandanud uue, kaasaja ärinõuetele vastava kujunduse, mis on teostatud uudsete infotehnoloogiliste ja nutilahendustega.

Oluline samm ettevõtjatele

"TransRossija-2017" Eesti väljapaneku seekordseks eripäraks on Eesti parlamendidelegatsiooni osalemine, kuhu kuuluvad Riigikogu majanduskomisjoni esimees Aivar Kokk, Riigikogu logistika ja transiidi toetusgrupi juht Deniss Boroditš, Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi transpordi asekantsler Ahti Kuningas.

Narvalogistics müügijuht Dmitri Sorokin ütles, et poliitikute osalemisest "TransRossijal" varasematel aastatel on tuntud suurt puudust, näiteks Läti ja Leedu väljapanekutel on alati viibinud ka nende asjaomased kantslerid.

Tema sõnul näitab Eesti poliitikute seekordne osalemine näitusel Eesti poole tõsiseid kavatsusi arendada naabritega tugevaid partnerlussuhteid. "Nagu kõik teised ettevõtted, oleme ka meie väga rõõmsad, et sel aastal tulevad näitusele ka Eesti poliitikud. Suhete parandamine naabritega peab toimuma mitte ainult äripartnerluse ja vaid ka poliitilisel tasandil.

Meie arvates on käesolev just sobiv võimalus, kus riik ja suurettevõtted saavad teha koostööd olukorra parandamiseks logistikavaldkonnas," lisas Sorokin. Tallship juht Sergei Kamoza hindab samuti parlamendisaadikute toetust ettevõtjatele positiivselt. Tema sõnul pole viimase aastakümnendi jooksul toimunud ühtegi Eesti ja Venemaa poliitikute kohtumist kõrgemal tasemel, seda enam majandusküsimustes, sealhulgas transiidivaldkonnas.

Eesti ettevõtja Tiit Vähi käis Venemaa Töösturite ja Ettevõtjate Liidu kongressil ja pidas läbirääkimisi Venemaa Raudteede asepresidendiga
© Sputnik / Евгений Ашихмин

Kamoza meenutas, et 2007. aastal, kui toimusid "pronksiöö" sündmused, politiseerus ka transiidiküsimus. Suhetes Venemaaga ja logistikas lakkasid objektiivse turumajanduse mehhanismid toimimast, mis andis tugevasti tunda Eesti ettevõtetele ja logistika- ning transiidisektoris tervikuna.

Panustamine pakkujatele

Ettevõtja selgitas, et Eesti logistikaettevõtted saavad praegu käidelda vaid Venemaale sisseveetavaid veoseid.

Olukord väljaveoga Venemaalt on väga keeruline, sest vaid väga piiratud hulk ettevõtteid omab õigust midagi Eesti kaudu välja vedada. Nendeks on reeglina suurettevõtted, mida võib üles lugeda ühe käe sõrmedel. Näiteks tõi Kamoza "Akroni" ja "Jevrohimi", kellel on oma terminalid Sillamäe sadamas.

Ülejäänud ettevõtted, sealhulgas Tallship, ei suuda tema juhi sõnul üksnes turundusmehhanisme — head teenindust või soodsaid tariife pakkudes normaalseid ja stabiilseid kliente leida. Üle kümne aasta tagasi tehtud poliitiliste otsuste tõttu on Venemaa oma kaubavood ümber suunanud.

Muidugi, leiab Kamoza, hakkab Venemaa alati ajama oma tariifipoliitikat selliselt, et arendada oma sadamaid, kuid Venemaal on kõrvuti väga suurte ja suurte ettevõtetega ka keskmiseid ja väikeettevõtteid, kelle jaoks poliitikaküsimused ei ole nii olulised.

"See on segment, mille Eesti võiks omapoolse parema teeninduse ja hinnapoliitikaga hõivata. Me ei suuda siia kunagi tagasi tuua Rosnefti peamist ekspordivoogu.

Kuid keskmise suurusega kaubapakkujaid võiksime me proovida Eestisse meelitada. On väga hea uudis, et Eesti poliitika on esmakordselt pärast pikki aastaid hakanud osalema transiidiküsimuste lahendamisel ja püüab saavutada kokkuleppeid kõrgemal tasemel mingites ühistes kokkupuutepunktides," ütles Sergei Kamoza kokkuvõtteks.

Venemaa Riigiduuma
© Sputnik / Наталья Селиверстова

Ka näitusel osalemine on töö

Näituse "TransRossija" osalenute vastukajade põhjal tähendab rahvuslikul väljapanekul osalemine paljuski juba väljakujunenud sidemete tugevdamist ja muidugi uue teabe vahendamist oma valdkonna teenuste ja tehnoloogiate kohta.

Tallinna sadama turunduse- ja kommunikatsiooniosakonna juht Sirle Arro rääkis, et Tallinna Sadam, esitleb "TransRossijal", nagu alati, oma võimalusi. "Näitus on koht, kus toimuvad kohtumised eelkõige alaliste partneritega. Ja loomulikult loodab Tallinna sadam sõlmida ka uusi kontakte.

Koostöö "TransRossija" rahvuslikul väljapanekul tuleb kasuks kõikidele ettevõtetele," selgitas Sirle Arro. Sergei Kamoza peab oma ettevõtte osalemist näitusel igaaastaseks töölähetuseks. Tallship on Eesti väljapanekul osalenud igal aastal.

Narvalogistics demonstreerib näitusel Kirde-Eesti suurima laondusettevõtte võimalusi. Sorokin on veendunud, et paindlik lähenemine aitab pakkuda soodsaid tingimusi igale potentsiaalsele partnerile. Eesti väljapanek tema kõrgetehnoloogiliste lahendustega peab aitama Eesti ärimeestel laiendada vastastikku kasulikke kontakte.

Tagid:
poliitikud, ettevõtted, logistika, rahvusvaheline, näitus, transiit, TansRossija, Tatajana Jerjomina, Moskva, Eesti, Venemaa

Peamised teemad