05:40 22. Oktoober 2017
Tallinn0°C
Kuula otse
Ettevõtja, investor, maletaja ja mälumängu Mis? Kus? Millal? osaline Andrei Korobeinik

Korobeinik: kui oma ettevõtmisesse usute, siis lihtsalt tehke seda

© Sputnik / Вадим Анцупов
Majandus
lühendatud link
2110

Ettevõtluspäeva raames rääkis Eesti investor, menuka portaali Rate.ee looja Andrei Korobeinik oma eduloost

ТАLLINN, 10. oktoober — Sputnik, Аngelina Mandrõka. Tallinna ettevõtluspäeva raames toimus seminar "Sidur, pidur, gaas ehk kuidas ettevõtte mootorit töös hoida", mis oli pühendatud Eesti tuntud inimeste edulugudele. Üheks kutsutud külaliseks oli ettevõtja, investor, maletaja ja mälumängu "Mis? Kus? Millal?" osaline Andrei Korobeinik. 25-aastasena saavutas ta edu ja seniajani investeerib ning loob arendusi korraga mitmetesse erinevatesse projektidesse, millest enamik on seotud IT-valdkonnaga. 

Kuidas mõjutada pahatahtlikke ettevõtjaid? >>

Seminaril jagas ta kuulajaskonnaga kaht lugu. Esimene neist oli umbes viieteistkümne aasta vanune. 2002. aastal lõi Andrei tutvumisportaali Rate.ee. Sel hetkel oli Eestis kõige populaarsemaks otsingumootoriks Neti.ee – teatud veebilehtede kataloog, mida sai iseseisvalt täiendada.

Tallinna Ettevõtluspäev väärtustab inimest, illustratiivne foto
© Sputnik / Андрей Петров, Вадим Анцупов

"Ma püüdsin lisada sinna oma portaali, kuid järgmisel päeval sain keelduva vastuse. Otsingumootoris olemine oleks toonud palju vaatamisi, mis uue projekti jaoks on hädavajalik ja seepärast oli mulle väga oluline sinna pääseda," ütles Korobeinik.

Siis otsustas investor välja selgitada, milles asi ja mispärast talle ära öeldi. Talle vastati, et tema veebileht ei kujuta endast mingitki teabelist väärtust. Korobeinik ei heitnud meelt ja tõi näitena esile mitu muud veebiportaali, mis olid juba 1995. aastast Neti.ee kataloogis, andes mõista, et nende taustal ei ole Rate.ee sugugi vilets variant. Paari päeva pärast lisati tutvumisportaal otsingusõnade nimistusse, aasta pärast aga paiknesid sõnad Rate ja Rate.ee otsisõnade edetabelis esimesel ja teisel kohal.

Korobeiniku sõnul saab sellest loost teha mitmeid erinevaid järeldusi, kuid üks neist on kõige olulisem – see puudutab kriitikat. Äriajamisel tuleb sellega pidevalt kokku puutuda ning investor soovitab reageerida sellele rahulikult.

Sester: raha tuleb ettevõtlusest, mitte pangaautomaadist >>

"Kui inimene sind kritiseerib, siis reeglina peab ta midagi silmas. Igas vastukajas ja kommentaaris sisaldub teatud tõetera," ütleb ta.

Ettevõtja märkis, et kriitikat ei tasu võtta kui tegevusjuhist, kuid tasub inimesega rääkida ja aru saada, mida ta teile öelda tahab. Mõnikord võib see olla koguni vägagi kasulik.

Uskuge sellesse, mida te teete

Teine lugu leidis aset umbes kuus aastat pärast tutvusmisportaali Rate.ee avamist. Andrei Korobeinik sai jäätisetootajalt ettepaneku ühiseks külma magusroa loomiseks. Ettevõtja tahtis keelduda, kuid olles hästi järele mõelnud, otsustas siiski proovida, et kui mitte lausa kasumit, siis vähemalt uus kogemus saada. Jäätis valmistati energiajoogi maitsega.

Tallinn tunnustab tublimaid ettevõtjaid, illustratiivne foto
© Фото: Светлана Бурцева

"Põhimõtteliselt lõin nii mina kui mu meeskond sellele projektile käega, aga et seda mitte täielikult maha kanda, otsustasime kutsuda koku rühma noori inimesi, et nad valiksid viie erineva maitse seast kõige vähem ebameeldiva," jutustab investor.

Degusteerimisele tuli umbes kakskümmend teismelist ja enamik neist andis oma eelistuse maitsele, mille Korobeinik oli arvanud kahe kõige hullema sekka. Mõne aja pärast jõudis see jäätis kaupluselettidele ja seda müüdi umbes kolm aastat. Vaatamata sellele, et too maius maksis teistest samalaadsetest kaks korda rohkem, jõudis ta läbimüügi edetabeli esikolmikusse.

Kirbud panevad kõik hüppama >>

Ettevõtja sõnul saadi jäätise eest Baltimaade mainekas Kuldhaamri preemia ning see projekt osutus reklaamiprojektide hulgas üheks tulusaimaks. Nii mõnelgi juhul soovitab Korobeinik kliente ja ostjaid kuulda võtta.

"Te peate aru saama, et see, millega te tegelete, on nimelt see, millega te tahate tegelda. Ning kui te kord juba oma toote või teenuse välja mõelnud olete, alles siis võib kõnelda potentsiaalse kliendiga, et mõista, mida tema soovib," leiab investor.

Ja mis iganes muul juhul, ikkagi inimestega rääkides ja arutades, võite ka taibata, et teie valitud suunaga ei ole tõepoolest vaja tegelda.

Ent kui te usute sellesse, mida teete, siis lihtsalt tehke seda ja kogu lugu. Korobeinik lisas, et sugugi mitte iga tema projekt pole olnud edukas, kuid igaüks neist on toonud enesega midagi positiivset – väärtuslike kontaktide või uute klientide näol.

Tagid:
edulugu, ettevõtja, Rate.ee, ettevõtluspäev, Andrei Korobeinik, Eesti

Peamised teemad