12:28 19. Juuni 2019
Kuula otse
  • USD1.1187
  • RUB71.8787
Avaliku elu aktivistid korraldasid meeleavalduse Rail Balticu vastu

RB Raili juht Baiba Rubesa astus ametist tagasi

© Sputnik / Вадим Анцупов
Majandus
lühendatud link
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
4110

Kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa, kelle ametiaeg pidi nagunii tänavu oktoobris lõppema, teatas neljapäeval ametist tagasi astumisest.

TALLINN, 27. september — Sputnik. Baiba Rubesa ütles pressikonverentsil, et vaatamata mitmetele edusammudele on kolme aasta jooksul olnud ka olulisi tagasilööke: kolm riiki pole suutnud saavutada kokkuleppeid projekti ühisel elluviimisel ja juhtimisel. Need on põhjused, miks ta loobub oma ametist kuu aega enne oma ametiaja lõppu, edastas ERR.

Байба Рубеса
Kolme Balti riigi ühisettevõtte RB Rail tegevjuht Baiba Rubesa astus ametist tagasi

Tegelikult plaanis Rubesa juba suvel ametist tagasi astuda, aga otsustas seda teha nüüd, kui ta on jõudnud sügava siseveendumuseni, et seda ühisprojekti pole võimalik praeguses lonkava koostöö seisus ellu viia. Halb projektijuhtimine on toonud kaasa projekti venimise, mis on ühendust ootavate inimeste lootuste petmine.

© Sputnik / Денис Пастухов, Владимир Новиков
Meeleavaldus "Pettusega ehitatava Rail Balticu vastu" toimus 10. aprilli hommikul Swissoteli ees, kus toimus samal ajal rahvusvaheline Rail Balticaga seotud foorum Rail Baltica Global Forum 2018

Rail Baltic on esimene nii hiiglaslik kommertsprojekt, mida kolm Balti riiki koos teostavad, ning selle edukusest sõltub meie usaldusväärsus, ütles peaminister Jüri Ratas Rail Baltica Global Forum konverentsi avasõnas kevadel, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Rail Balticu rahastus EL vahenditest jääb 85 protsendile >>

"Selle projekti ülesehitamine nõuab sadu strateegilisi ja tehnilisi otsuseid ning see on meie jaoks suurepärane õppetund. Kõrge läbipaistvus, mõistlik juhtimine ning parima rahvusvahelise kogemuse kaasamine projekti kõigis staadiumites on ülioluline," rõhutas peaminister.

Tema sõnul on väga tähtis, et kiire ja loodussõbralik raudteeühendus Euroopaga tekiks plaanipäraselt aastaks 2026 ning et Balti riikide, aga ka Soome ja Poola ettevõtjad saaksid Rail Baltica projektiga kaasa minna juba praegu.

Ratas ütles, et Rail Baltica Global Forum, mis tõi kokku ligi 500 poliitikut, Euroopa institutsioonide esindajat, raudtee- ja logistikavaldkonna tipptegijat ning ettevõtjat, on osa sellest protsessist.

Rail Baltica Global Forum toimus Tallinnas 10.-11. aprillil. Esimesel päeval keskendus arutelu üleeuroopaliste transpordikoridoride tulevikule, teine päev oli pühendatud ettevõtjatele, kes soovivad projektiga koostööd teha.

Meeleavaldus "Pettusega ehitatava Rail Balticu vastu" toimus 10. aprilli hommikul Swissoteli ees, kus toimus samal ajal rahvusvaheline Rail Balticaga seotud foorum Rail Baltica Global Forum 2018.

Rail Baltic: vastuoluline raudtee >>

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.

Esialgse ajakava kohaselt peaks raudtee valmis saama aastatel 2024-2025.

Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
Tagid:
majandus, koostöö, ühisprojekt, raudtee, vastuoluline, juht, Rail Baltic, Baiba Rubesa, Balti riigid, Läti, Leedu, Eesti

Peamised teemad