23:39 19. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1144
  • RUB71.3066
Riigiettevõtte Venemaa Raudteed kahekordne kiirrong

Peterburist Berliini sõitev otserong läbib Baltimaid

© Sputnik /
Majandus
lühendatud link
16360

Berliini ja Peterburi vahel on plaanis avada raudteeühendus, kasutades selleks juba olemasolevat taristut.

TALLINN, 26. september — Sputnik. Saksa pealinna ja Peterburi vaheline otsene raudteeühendus läbib Kaliningradi, ega nõua uue infrastruktuuri ehitamist, sest kasutatakse Poola ja Balti riikide olemasolevaid raudteeharusid. 

Eesti palub Venemaad lasta läbi transiitrongid Hiinast, illustreeriv foto
© Sputnik / Игорь Зарембо

Seda plaani kinnitab ka riigiettevõte "Venemaa Raudteed" (RŽD), teatab ajaleht Izvestia.

Eeldatakse, et Peterburi ja Berliini vaheline otseühendus toob Venemaa põhjapealinna Saksamaa turistidevoo.

Mõnede ekspertide arvates muutub ühendus populaarseks ja soodustab Saksamaale investeerimist.

Lisaks vähendab uus marsruut Peterburist Kaliningradi reisimise ajakulu peaaegu kaks korda. Praegu peavad Peterburi elanikud raudteed pidi Berliini sõites tegema kaks tundi nõudva ümberistumise Moskvas ja kulutama reisile kolmkümmend kaks tundi.

Kaliningradlased kogevad samalaadseid probleeme — neil tuleb Saksa pealinna jõudmiseks teha kaks korda rongi vahetada.

Otsene Peterburi ja Berliini vaheline raudteeühendus on vajalik, sest paljude reisijate jaoks on rong tuttavam ja turvalisem transpordivahend kui lennuk, ütles Venemaa Reisibüroode Liidu presiidiumi liige Aleksandr Mkrtšjan.

Алексан Мкртчян - член Президиума Альянса туристических агентств России
© Фото : из личного архива Алексана Мкртчян
Venemaa Reisibüroode Liidu presiidiumi liige Aleksandr Mkrtšjan

"Mida rohkem taristuprojekte, seda parem," ütles Mkrtšjan raadio Sputnikule, kommenteerides kavandatava ajaloolise rongiliini taastamise uudised.

Temagi arvates muutub see marsruut aastaringselt populaarseks, sest Berliini sõidetakse igal ajal.

Lisaks on suur hulk inimesi, kes kardavad lennukitega lennata. Valides rongi, kestab reis küll kauem, kuid nad jõuavad soovitud sihtkohta mugavalt ja turvaliselt, rõhutas Aleksandr Mkrtšjan. 

Профессор, доктор экономических наук Ханон Барабанер
© Sputnik / Вадим Анцупов
Majandusteaduste doktori ja professori Hanon Barabaner

Majandusteaduste doktori ja professori Hanon Barabaneri sõnul on traditsiooniline rongimarsruut olnud alati vajalik Ida ja Lääne vahelise liikluse ja teenindamiseks. 

Taastatavast marsruudist saaavad kasu eelkõige need riigid, kelle territooriumil ta kulgeb — ehk peamiselt Balti riikidele — juhul, kui ametivõimud projektile poliitilise ja majandusliku adekvaatsusega lähenevad, lisas Barabaner.

Samal teemal

Kuidas Eesti Vene vagunitega äri teeb
Orlov: Vene tootjatel on kasulik paigutada osa tootmist Euroopa Liitu
Soome on suutnud piirikoostööd Venemaaga sanktsioonide eest kaitsta
Ratas: koostöö Hiinaga peab rohkem hõlmama digiühendusi
Bundestagis selgitati, miks Euroopa ei saa läbi Venemaata
Tagid:
aastaringne, rentaabel, majanduslik, rongimarsruut, Turismirong, raudteeühendus, raudteeveod, ajalooline, raudteeohutus, raudtee, Venemaa Reisibüroode Liit, RŽD, Venemaa Raudteed, Aleksandr Mkrtšjan, Hanon Barabaner, Baltimaad, Berliin, Kaliningrad, Poola, Sankt-Peterburg, Saksamaa, Riia, Venemaa, Tallinn

Peamised teemad