21:51 11. November 2019
Kuula otse
  • USD1.1041
  • RUB70.5319
Bussijuhid nõuavad läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole, illustreeriv foto

Ametiühing: riik peab leidma raha bussijuhtide palgatõusuks

© Flickr / Kevin Hale
Majandus
lühendatud link
7730

Transpordi Ametiühingusse kuuluvad bussijuhid saadavad tööandjatele, maanteeametile ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile välja teate, et pole nõus tänase palgaga enam tööd jätkama ja on valmis vajadusel oma nõuet toetama aktsioonidega kuni ühistranspordi seiskumiseni välja.

TALLINN, 3. oktoober — Sputnik. Bussijuhid nõuavad läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole ja muudatusi töö- ja puhkeaja reeglistikus, vahendas Pealinn viitega BNS-le. Transpordi Ametiühingu koordinaator Aare Kübarsepp ütles pressiteate vahendusel, et kui riik leidis raha tasuta ühistranspordiks ja lisaliinideks, siis peab leidma ka bussijuhtide palkadeks.

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev >>

"Selleks, et bussiliiklus jätkuda saaks, on vaja otsustavat sekkumist tellija ehk riigi poolt koos selge visiooniga, kuidas bussijuhtide tasu jaoks lisaraha leitakse," märkis Kübarsepp lisades, et üliterav konkurents avalikel liinihangetel on loonud olukorra, kus ettevõtetel polegi tänase mudeli järgi võimalust palkasid tõsta.

Bussijuhid nõuavad läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole ja muudatusi töö- ja puhkeaja reeglistikus. Läbirääkimiste ajal kutsuvad pooled ka liitu mittekuuluvaid tööandjaid ning ametiühingusse mittekuuluvaid bussijuhte aktiivselt avaldama arvamust ja ettepanekuid sõlmitavasse kokkuleppesse.

Transpordi Ametiühing alustas Autoettevõtete Liiduga läbirääkimisi värske laiendatud valdkondliku kollektiivlepingu sõlmimiseks, mille tingimused on täitmiseks kohustuslikud kõigile turuosalistele. Esimene läbirääkimiste voor Transpordi Ametiühingu ja Autoettevõtete Liidu vahel toimub 10. oktoobril.

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti kevadel. Selleks, et edaspidi planeeritav tasuta bussisõit saaks toimida ja bussiliiklus ei jääks seisma, on vaja kardinaalseid muudatusi riigihangetes ning tellija ja vedaja käitumises.

"Bussisektoris on olukord kriitiline, kuna Transpordi Ametiühingu andmetel on 80% bussijuhtidest vanuses üle 51 aasta," rääkis ametiühingu juhatuse esimees Üllar Kallas. Ta lisas, et tänaste töötasude juures on juba praegu ettevõtetel raske bussijuhte leida.

Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallase sõnul vajab bussijuhtide töötasu hüppelist tõusu, et bussijuhte jätkuks ka homme ja ülehomme.

A2 või B1: millist kategooriat on bussijuhtidel tegelikult tarvis >>

"Arvestades ülaltoodut tuleks planeerida selgeid meetmeid, et me saaksime ka edaspidi nautida katkematut ja ohutut reisijateveo teenust," selgitas Kallas.

Tallinna linnapea Taavi Aas
© Sputnik / Вадим Анцупов

Transpordi Ametiühing korraldas juba ka 2016. aastal tagasi Tartus, Tallinnas, Pärnus, Narvas ja Viljandis piketid, et juhtida tähelepanu bussijuhtide palganõudele, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Arvestades bussijuhtide katastroofilist nappust pakkus Eesti Autoettevõtete Liit välja idee leevendada nõudeid nende keeleoskusele, kuna eesti keelt praegu nõutaval tasemel valdavaid inimesi ei ole sugugi lihtne leida, kirjutas uudisteportaali Sputnik Eesti autor suvel.

Praegu on bussijuhid kohustatud valdama eesti keelt vähemalt B1 tasemel ja seda kohustuslikku taset võiks liidu direktori Villem Tori arvates alandada. Ent Keeleinspektsiooni peadirektor Ilmar Tomusk leiab, et eesti keele valdamine tasemel B1 on niigi absoluutne miinimum.

Pärnumaal hukkus liiklusõnnetuses bussijuht >>

Nagu uudisteportaal Sputnik Eesti varasemalt kirjutas, kujunes eesti keele oskuse puudumine B1-kategooria kohaselt Ida-Virumaa päästekeskuses 12 töötaja vallandamise põhjuseks.

Tagid:
kuupalk, transport, buss, töötasu, tasuta, bussijuht, palk, Eesti Autoettevõtete Liit, Transpordi Ametiühing, Aare Kübarsepp, Eesti

Peamised teemad