12:32 10. Detsember 2018
Kuula otse
  • USD1.1371
  • RUB75.8850
Soome pealinn Helsingi

Helsingi-Tallinna tunneli projekti rahastab Dubai firma

CC0 / bearinthenorth
Majandus
lühendatud link
22 0 0

Tallinna-Helsingi tunneliprojekti paigutas 100 miljonit eurot Dubai ettevõte ARJ Holding Ltd, rääkis tunnelit kavandav Soome ettevõtja Peter Vesterbacka esmaspäevasel pressikonverentsil.

TALLINN, 3. detsember — Sputnik. Finest Bay Area eestvedaja Vesterbacka ütles, et projekti kogukuluks hinnatakse 15 miljardit eurot. Investeeringute ajavahemik on 30 aastat ja tunnel peaks kestma 120 aastat, edastas ERR.

Ta märkis, et projektiga on nüüdseks töötatud 2,5 aastat ning Finest Bay Area on praeguseks sellesse paigutanud kahe ja kolme miljoni euro vahemikku jääva summa, mis on tulnud tema enda ja ka investorite rahast.

Tallinna-Helsingi tunnel eeldab investeeringuid erasektorist >>

Projekti rahastusest 70 protsenti peaks tulema laenurahast ning Vesterbacka sõnul kavatseb ettevõte investeeringuid kaasata võrdses ulatuses nii Euroopast kui Aasiast.

20. novembril toimunud Euroopa Parlamendi saadikute ja Euroopa Komisjoni ametnike kohtumise järel teatas Reuters saavutatud kokkuleppest kehtestada kontroll ja piirangud kolmandate riikide investeeringutele liidu riikide strateegiliselt olulistesse projektidesse.

Kuna Hiina on tegelikult ainus "võõras" suur investeerija Euroopa infrastruktuuri, tööstusettevõtetesse, finants- ja krediidiasutustesse, siis peetakse silmas just selle riigi investeeringuid, kirjutas uudisteportaali Sputnik Eesti autor eelmisel nädalal.

Kuigi ei räägita otseselt Hiina ja Venemaa investeeringute keelust Euroopa ettevõtetesse ja ametlikult on see ainult nende investeeringute monitoorimine, on selge, et EL püüab luua seaduslikku mehhanismi, mis lubaks vajadusel ka "kahtlaste" investeeringute keelamist.

Euroopa juhtkond muretseb Pekingi investeeringute mahu suurenemise pärast liidu liikmesriikide olulistes taristuprojektides ja arenenud tööstusettevõtetes. Näiteks Hiina äriühingu Ocean Shipping Company (COSCO) poolt Kreeka Pireuse sadama ostmine põhjustas Aasia kaubavoogude väljavoolu Läänemerel asuvatest Saksa ja Hollandi meresadamatest.

Tallinna-Helsingi tunnel läheb maksma 16 miljardit eurot >>

Peaminister Jüri Ratas ütles FinEst Link projekti lõppkonverentsil, et Helsingi ja Tallinna vahele kiire püsiühenduse rajamine tooks kogu piirkonnale mitmeid eeliseid ning seetõttu on äärmiselt oluline jätkata püsiühenduse teemal laialdast ühiskondlikku arutelu.

Ratase sõnul liigub Tallinna ja Helsingi vahel ligi 10 miljonit reisijat aastas, kelle arv on praeguste hinnangute kohaselt kasvuteel. Pealinnade liitmist üheks suurlinnapiirkonnaks peaksid Eesti ja Soome elanikud tema sõnul tõsiselt kaaluma, sest see tooks kogu piirkonnale mitmeid eeliseid, näiteks paraneksid tööturuvõimalused.

FinEst Link projekti raames teostatud raudteetunneli tasuvusanalüüsis leiti, et tunnel aitaks kaasa kaksiklinna arengule ning 3 miljoni elanikuga metropoli tekkele, kus inimestele, kaupadele ning teenustele oleks tagatud vaba liikumine, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Avardunud tööturg tooks endaga kaasa majanduskasvu, avaks uusi võimalusi ettevõtetele ning parandaks elukvaliteeti. Tunnel võimaldaks igapäevast pendelrännet kahe pealinna vahel ning tekitaks ühtse Euroopa raudteevõrgustiku Kesk-Euroopast Arktikani.

Täpsemat infot projekti ning uuringute tulemuste kohta leiab FinEst Link kodulehelt.

Tagid:
rahastamine, tunnel, Finest Bay Area, ARJ Holding Ltd, Peter Vesterbacka, Dubai, Helsingi, Tallinn, Eesti, Soome

Peamised teemad