18:12 22. Märts 2019
Kuula otse
  • USD1.1302
  • RUB72.7425
Rekka jõudis Saksamaalt Hiinasse kaheteistkümne päevaga, illustreeriv foto

Rekka jõudis Saksamaalt Hiinasse kaheteistkümne päevaga

© Sputnik / Владимир Корнев
Majandus
lühendatud link
15810

Hollandi firma Alblas ei avalikusta rekkajuhi nime, kes üksi mööda "Uut siiditeed" sõites kaheteist päevaga Hiinasse jõudmisega uue rekordi püstitas.

TALLINN, 28. veebruar - Sputnik, Aleksei Toom. Hollandi veoettevõte Alblas International Logistics suutis esimese Lääne-Euroopa ettevõttena "Üks vöö, üks tee" (i.k. - One Belt, One Road - toim.) marsruudil vedada koorma Lääne-Hiinasse 12 päevaga.

Ratas: Hiina kaubavoog läbi Eesti elavdaks transiiti >>

Raskeveok startis Saksamaal, läbis määrdeainete koormaga umbes 7,5 tuhat kilomeetrit ning parandas eelmise aasta algusest pärinevat marsruudi vastupidises suunas läbinud Hiina meeskonna tulemust, kes lõpetas Poolas. Hollandi auto teekond kulges läbi Poola, Valgevene, Venemaa ja Kasahstani ning ületas uues Khorgose piiriületuspunktis Hiina piiri, kus teda tervitasid pidulikult riietatud, naeratavad Hiina piirivalvurid ja tolliametnikud.

Eesti palub Venemaad lasta läbi transiitrongid Hiinast, illustreeriv foto
© Sputnik / Игорь Зарембо

Euroopa väljaanded osutavad sellele 12-päevasele rekordile märgatavalt suuremat tähelepanu kui selle sündmuse poliitilisele taustale. Peking omistab marsruudi "Üks vöö, üks tee", mida tuntakse ka kui "Uus siiditee" ("New Silk Road" – toim.) kasutuselevõtule suurt tähtsust, kuid Euroopa tahaks siiski veenduda, et seda mööda ei veetaks üksnes Hiina kaupu Euroopa Liitu, vaid ka Euroopa kaupu vastassuunas.

Brüssel tervitas Hiina Rahvavabariigi hiljutist ühinemist ÜRO rahvusvahelise autoveo konventsiooniga (TRI), uskudes, et see näitab Pekingi huvi suurendada kaubavahetust EL riikidega.

"Me näeme Hiina ja Euroopa vahelise maanteetranspordi suurt tulevikku," tsiteeris Hiina ajaleht Belt and Road Alblasi juhataja Siebe Alblasi.

Lühim ja odavaim tee

Sputnik Eesti on juba kirjutanud, et EL riikides ei ole osalemises Hiina projektis "Üks vöö, üks tee" ühtset seisukohta, kuid Euroopa töösturid ja kaupmehed on väga huvitatud erinevatest võimalustest seda mööda võimalikult väikeste kuludega kaupu transportida.

Brüssel kahtlustab EL-i riike "separaatläbirääkimistes" Pekingiga >>

Kaubavedu Kagu-Aasiast Euroopasse meritsi võtab aega vähemalt poolteist kuud, õhutranspordiga - umbes kaks nädalat (kuid ka hind on vastav), seniseid maanteid pidi - umbes kolm nädalat, raudteed mööda - rohkem kui kakskümmend päeva.

Rahvusvaheline transpordiorganisatsioon (IRU) usub, et kaubaveoks Saksamaalt Hiina läänepiirkondadesse võib kuluda veelgi vähem, umbes 8 päeva praeguse 12 asemel, kui rooli panna ühe juhi asemel kaks, nagu ette nähtud, kes teineteist sõidu ajal vahetaksid.

Kuigi vedude maht sellel marsruudil on piisavalt suur, et "ära toita" kõik kaubaveo liigid, tundub, et raudtee- ja maanteetranspordiettevõtete vahel on juba tekkimas konflikt. Igal juhul tuletavad raudtee-ettevõtted tungivalt meelde heitgaase ja diiselmootoriga sõidukite suurt süüd keskkonnasaastamises.

Samal ajal tõestavad esimesed Põhjamere marsruudil kulgevad kaubalaevad, mis globaalse soojenemise ja jää sulamise tõttu muutuvad Kagu-Aasiast ja Kagu-Aasiasse suunduvate kaubavoogude jaoks üsna atraktiivseks, et on tekkimas on veel üks paljulubav marsruut kaupade transportimiseks kahe kontinendi vahel.

Samal teemal

Leedus tunnistati: Siiditeed pidi mingeid kaubalaare ilma Venemaata ei tule
Ratas: koostöö Hiinaga peab rohkem hõlmama digiühendusi
Poola dikteerib Hiinale, Venemaale ja Saksamaale oma tingimusi
USA hakkab Hiinalt partnereid üle ostma - kui õnnestub
Tagid:
majandus, kaubavahetus, kaubavedu, Hiina, Saksamaa, Uus siiditee

Peamised teemad