18:20 22. November 2019
Kuula otse
  • USD1.1058
  • RUB70.4361
Tallinn ja Helsingi ühendavad ühistranspordi piletisüsteemi, illsutreeriv foto

Tallinn ja Helsingi ühendavad ühistranspordi piletisüsteemi

© Sputnik / Вадим Анцупов
Majandus
lühendatud link
23 0 0

Juba 2020. aasta kevadel saab Eesti ja Soome pealinna ühistranspordi sõidupileti osta ühtse mobiilirakenduse abil. Tallinlased siiski Helsingis tasuta sõita ei saa.

TALLINN, 18. oktoober — Sputnik. Alates 2020. aasta kevadest muutub sõidu eest tasumise süsteem kahe pealinna — Tallinna ja Helsingi — ühistranspordis ühtseks.

Sellest teatas RIA Novosti viitega Suur-Helsingi (Espoo, Helsingi, Kauniaineni ja Vantaa linnast koosnev regioon) ühistransporti korraldavale ettevõttele Helsingin seudun liikenne, HSL (rootsi keeles Helsingforsregionens trafik, HRT).

Mobiilirakenduse alternatiivina hakkavad mõlemas pealinnas tööle plastist sõidukaardid, aga see toimub hiljem.

Põhjuseks on erinevad infotehnoloogilised süsteemid, mis tuleb kooskõlastada ja ühtsustama. Väliselt näevad Tallinna ja Helsingi kaardid välja ühtemoodi, märgiti HSLis.

"Eesti kaardid on "eesrindlikumad", mistõttu HSL peab kõigepealt uuendama oma süsteemi, enne kui Soome sõidukaarte saab hakata kasutama Eesti ühistranspordis," räägitakse pressiteates.

Seejuures ei saa Soome pealinna külastavad tallinlased tasuta sõidu õigust, vaid peavad ostma pileti.

Kahe pealinna lähenemine jätkub

Helsingis visiidil viibiv Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart kutsus tänavu 15. oktoobril Soome pealinna võime üles tegema koordineerimisalast koostööd ühtse piletisüsteemi väljatöötamisel.

"Linnaruumi arendamine "kaksiklinnadena" tähendab ka seda, et me peame paremini ühendama oma ühistranspordisüsteemid," märkis ta.

Helsingi linnapea Anni Sinnemäki teatas vastuseks, et tema linnas ollakse ainult rõõmsad, kui külalised Tallinnast eelistavad ühistransporti erasõidukile (paljud eestimaalased eelistavad Soome sõites auto kaasa võtta — toim).

Memorandumi esimene punkt on transport ja teetaristu, mis eeldab näiteks piletisüsteemi lõimimist ja ühtse mobiilparkimissüsteemi loomist. Teine punkt on teenuste osutamine mitteresidentidele ehk tööjõu liikuvuse edendamine kahe naabermaa pealinnade vahel.

Samuti on püstitatud koostööülesanne Läänemere keskkonna kaitseks, samuti kaksiklinna kuvandi arendamiseks ja edendamiseks.

Lugege lisaks: 

Samal teemal

Eesti võib Venemaa pärast Soome turiste kaotada
Tallinna–Helsingi tunnel
Tallinna ja Helsingi linnapead: järgmiseks prioriteediks on ühine turismiturundus
Tagid:
pilet, ühistransport, piletisüsteem, Helsingi, Tallinn, Eesti, Soome

Peamised teemad