18:05 22. November 2019
Kuula otse
  • USD1.1058
  • RUB70.4361
Eesti elanikke hirmutatakse vanade autode tulvaga Lääne-Euroopast, illustreeriv foto

Eesti elanikke hirmutatakse vanade autode tulvaga Lääne-Euroopast

© Sputnik / Вадим Анцупов
Majandus
lühendatud link
60 0 0

Mitme ELi riigi järkjärguline loobumine diiselmootoriga autode kasutamisest ähvardab kaasa tuua odavate vanade autode tulva Ida-Euroopasse. Miks see on probleem, seletas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat.

TALLINN, 19. oktoober — Sputnik. Kuna Lääne-Euroopa riigid loobuvad järk-järgult vanade diiselautode kasutamisest, sest need ei vasta enam keskkonnakaitsenõuetele, võib oodata, et need autod ujutavad edaspidi üle Ida-Euroopa maade turu. Eesti jaoks on see probleem, arvab Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu tegevjuht Arno Sillat.

"Me võtame aga enda kanda keskkonnaprobleemid, võtame kanda selle auto, mis tihtipeale on hooldamata, korrast ära, peidetud avariilisusega, selle auto korda tegemiseks me ostame Euroopast varuosi sinna juurde ja lõppkokkuvõttes selle autoga võib-olla väga pikalt ei saagi sõita. Aga nii kaua kui ta sõidab, ta paiskab võib-olla kaks korda rohkem heitgaase, kaasa arvatud kasvuhoonegaase, CO2 kui uuem auto. Ehk et me võtame endale kaela probleemid, lahendades Euroopa Liidu vanade liikmete probleemid mõnevõrra selle keskkonna osas ära," ütles Sillat.

Olukorda raskendab see, et Eesti autopark, kuhu kuulub ligi 750 000 autot, on niigi üks Euroopa vanimaid — autode keskmine vanus on 16 aastat.

Sillati sõnul ostavad vanu autosid enamasti noored oma esimeseks autoks, palju kasutatud autosid on ka maapiirkondades. Ta lisas, et auto on maal, kus pole bussi- või rongiliiklust, sisuliselt ainus võimalus mobiilsuse säilitamiseks.

Kõige noorem autopark on Suurbritannias ja Saksamaal, kus autode keskmine vanus jääb alla 8 aasta. Soomes on see näitaja 10 aastat, kuid Lätis ja Leedus on autopark veel vanem kui Eestis.

Sisepõlemismootor pole enam moes

Nagu Sputnik Eesti on kirjutanud, on mitmed Lääne-Euroopa riigid varem teatanud valmisolekust keelata "räpase" mootoriga autode kasutamine linnade tänavatel. ELi autotootjad räägivad üleminekust hübriid- ja elektriautode tootmisele.

Ekspertide arvates on võimalik, et inimkond istub ümber elektriautodesse juba selles põlvkonnas viies sedasi lõpule revolutsiooni naftapõhises majanduses.

Seni on see kehtinud küll rohkem Lääne-Euroopa kohta, aga mitte Ida-Euroopa kohta, kuhu kuulub ka Eesti. See, et Eesti pole täitnud endale võetud kohustust suurendada elektriautode osakaalu autopargis, võib riigile kaasa tuua ELi trahvid.

Sellega seoses on spetsialistid andnud korduvalt nõu hakata uuesti riiklikult toetama elektriautode ostu nagu tehti 2014. aastani. Selle tulemusel on Keskkonnaministeerium 2019. aasta kevadel teatanud elektriautode ostutoetuse taastamise plaanidest.

Lugege lisaks:

Samal teemal

Biolisanditega kütus
Uus arvamusliider ennustab Venemaale katastroofi. Ja mitte ainult talle
Politoloog leidis kinnitust Greta Thunbergi projekti välisele rahastusele
Tagid:
diiselmootor, Arno Sillat, keskkond, Eesti, Ida-Euroopa, Lääne-Euroopa, auto

Peamised teemad