09:30 17. November 2019
Kuula otse
  • USD1.1034
  • RUB70.3938
Balti sadamad kaotasid Hiina konteineri, illustreeriv foto

Valgevenelased jätsid Balti sadamad "pika ninaga" ja saadavad puitu Hiinasse Venemaa kaudu

© REUTERS / Brian Snyder
Majandus
lühendatud link
10811

Valgevene puidukonteinerid, mis varem Läänemere sadamaist Hiinasse saadeti, liiguvad nüüd raudteel läbi Venemaa ja Kasahstani.

TALLINN, 5. november – Sputnik. Balti sadamad kaotasid Hiina konteinerid, mida Valgevene ettevõte "Stolindrev" Euroopast tagasiteel puiduga täitis, et nad tühjalt ei "reisiks". Valgevenelaste poolt välja töötatud uus, Venemaa ja Kasahstani kaudu kulgev raudteemarsruut osutus oluliselt kiiremaks ja ka kasumlikumaks kui meretee.

Muuga sadam, illustreeriv foto
© Sputnik / Вадим Анцупов

Paljud Valgevene ettevõtted rakendavad madala kvaliteediga puidu Hiinasse saatmise praktikat. Kohalikud metsad sattusid kooreüraski sissetungi ohvriks, mistõttu nad pidid tegelema kahjustatud ja kuivanud puude aktiivse raiega. Kuna sellisele tohutule hulgale madalakvaliteedilisele puidule ei olnud siseturul vajadust ja Euroopa ei soovinud seda ohutuskaalutlustel, tuli langetatud puud hakkeks töödelda.

Peagi leiti lahendus tänu Hiinale, kus lääne ranged standardid ei kehti. Samuti leiti ideaalne tarneviis - Hiinast Euroopasse saabuvad ja siin tühjendatud konteinerid täideti pilgeni Valgevene puiduga, mis oli asjakohase keemilise töötluse läbinud.

Valgevene Bresti oblasti Stolini rajooni Gorõni jaamast sõidab Valgevene puiduga täidetud konteineritega rong Venemaa ja Kasahstani kaudu tagasi Hiinasse. Teekonnale kulub vaid kaks nädalat, samas kui meritsi kestaks reis tervelt kaks kuud.

Venemaa Raudteede endine juht Vladimir Jakunin
© Sputnik / Григорий Сысоев

Uue marsruudi veel üks eelis oli see, et Hiina pool väljendas valmisolekut oma kaupade raudtee kaudu kohaletoimetamist isegi subsideerida, et saadetisi vaid tavapärasest kiiremini kätte saada. See võimaldas "Stolindrevil" konkurente edestada, oma laadimisplatside arvu ja ekspordimahtusid suurendada.

Praegu on ettevalmistamisel läbirääkimised Valgevene Vabariigi metsandusministeeriumi, oblastivalitsuste, kohalike metsamajanditega ja igasuguse omandivormiga puidutöötlemisettevõtetega, et uue raudteemarsruudi saadetistega ühineda.

Sputnik Eesti on juba kirjutanud, et kuigi Tallinn küsib Brüsselilt raha, et ehitada tsaari-Venemaalt ja NSV Liidult pärandiks saadud olemasoleva raudteevõrgu asemele uus kitsa rööpmelaiusega euroopalik Rail Baltic, kasutavad Hiina ettevõtted megaprojekti "Üks vöö – üks tee" raames oma kaupade Euroopasse eksportimiseks aktiivselt Venemaa ja Kasahstani raudteid, millel on "Venemaa" ("Euraasia") rööpmelaius ja mille Kesk-Euroopasse pikendamist Slovakkia ning Austria juba kaaluvad.

Lugege lisaks:

Samal teemal

Eesti palub Venemaad lasta läbi transiitrongid Hiinast
Venemaa transpordiministri asetäitja: ootame Eestilt uusi transpordiprojekte
AS "Venemaa Raudteed" langetab Kasahstani söe veotariife Balti sadamatesse
Tagid:
majandus, transiit, Hiina, Kasahstan, Venemaa, Valgevene

Peamised teemad