19:51 05. Detsember 2020
Kuula otse
  • USD1.2159
  • RUB90.0679
Eesti uudised
lühendatud link
13510

Reedel avalikustas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) uuendatud sisu, ülesehituse ja visuaalse väljanägemisega Eestit tutvustava veebikeskkonna. Arvamused jagunesid kaheks - ühed kiidavad loojaid, teised kritiseerivad.

TALLINN, 14. jaanuar — Sputnik. Keskerakonda kuuluva riigikogu liikme Oudekki Loone sõnul ei vaja Eesti märki ega brändi ning selle loomine peegeldab mittearusaamist majandusest.

"Tegemist on asendustegevusega ja ilmselt ka majandusest põhimõtteliselt mittearusaamisega," ütles Loone BNS-ile. "Eestit peab müüma see, et inimesed saavad kindlad olla, et Eestis tehtu on kõrge kvaliteediga, ilus ja mugav. Eestit turismisihtkohana saab ka muidugi müüa, aga ainult rändrahnude pärast tuleb siia väga vähe turiste."

"Mida reaalselt teha — investeerida meie inimestesse, nende teadmistesse, oskustesse, tervisesse ja vabadusse. Sest nii saame luua olukorra, kus Eesti töötaja loobki seda Euroopa kõige kvaliteetsemat kaupa," selgitas Loone. "Ja vaat sellele kaubale siis võivad meie kaheldamatult andekad ja loomingulised disainerid brändi külge teha. Aga Eesti ise saab müüa ennast ainult sisuga. Kõigepealt tuleb mängima õppida."

"Pisikeses kirjast "made in Estonia" peaks Eesti brändinguks piisama. Kui ei piisa, siis, vaidlus selle üle, kuidas istuda, ei tee asju paremaks, sest kõigepealt tuleb mängima õppida," viitas Loone Krõlovi tuntud valmile.

Toom: Eesti uue brändi ümber puhkenud poleemika põhjustas selle hind

Euroopa Parlamendi saadiku Yana Toomi hinnangul on Eesti uued brändisuunised hästi tehtud ja lahenduse ümber puhkenud vaidlused taanduvad pelgalt projekti maksumusele. 

Toom kirjutab Facebookis, et kära, mis uue brändilahenduse peale tõusis, taandub Marimekkot meenutava esteetilise lahenduse kõrgele hinnale. Ühtlasi kiitis Toom disainimeeskonda ja kirjutas, et talle endale meeldis trikk kividega.

IRL: Eesti brändi uuendusmeeskond väärib nähtud vaeva eest tunnustust

Isamaa ja Res Publica Liit (IRL) leiab, et reedel avalikustatud Eesti uue visuaali loonud meeskond väärib nähtud vaeva eest tunnustust. "Eesti brändimeeskond on palju vaeva näinud ja selle eest väärivad nad kindlasti tunnustust," seisab IRL-i Facebooki leheküljel. "Eesti inimesed, puhas loodus ja digitaalsed teenused — nende tunnuste kaudu saab ennast tutvustada küll."

Eesti brändiuuendust rahastati Euroopa Liidu struktuurifondide vahenditest. Kogu projekti maksumus on 200 000 eurot, millest 30 000 oli kavandatud märgi leidmisele. Aastal 2002 loodud Eesti brändi "Welcome to Estonia" loomine läks maksma üle 13 miljoni krooni ehk 830 000 eurot.

EAS avalikustas reedel uuendatud sisu, ülesehituse ja visuaaliga Eestit tutvustava veebikeskkonna estonia.ee. EAS-i teatel on tegemist väravaga, kus leidub nii üldist infot Eesti kohta kui ka sõnumeid neile, kes soovivad riiki külastada, sellesse investeerida, sinna õppima või tööle tulla.

brand.estonia.ee sisaldab EAS-i sõnul brändi olemust, eeliseid, väärtusi, ambitsioone ning verbaalset ja visuaalset identiteeti — sealhulgas ka "est"-kontseptsiooni. Veebilehel olevaid materjale saavad tasuta kasutada kõik soovijad: ettevõtjad, riigiasutused, turundus- ja kommunikatsioonieksperdid ning teised huvilised.

Tagid:
poleemika, bränd, veebikeskkond, EAS, IRL, Yana Toom, Oudekki Loone, Eesti

Peamised teemad