14:03 22. August 2017
Tallinn+ 17°C
Kuula otse
Megastar avab Tallink Shuttle laevade uue ajastu

Kiirparvlaeva Megastar esimene liinireis

© Фото с официальной страницы Tallink Eesti в Facebook
Eesti uudised
lühendatud link
6410

Tallinki uus kiirparvlaev Megastar alustas pühapäeval liinireisidega

TALLINN, 29. jaanuar — Sputnik. Tallinki uus LNG-kiirlaev Megastar suundus avareisile, teatas Tallink.

Teisipäeval Soomes Meyer Turku laevatehases vastu võetud Tallinki uue, veeldatud maagaasil (LNG) sõitva kiirlaeva Megastar esimene liinireis Tallinnast-Helsingisse toimus pühapäeval, 29. jaanuaril kell 13.30. Proovisildumine mõlemas sadamas ja punkerdamine Helsingis teostati edukalt.

AS-i Tallink Grupp juhatuse esimehe Janek Stalmeistri sõnul avab Megastar Tallink Shuttle laevade uue ajastu pärast kümme aastat tagasi liinile toodud Stari.

"Megastar on loodud meie reisijaid, meeskonna liikmeid, Läänemere keskkonna seisundit ja meie enda kogemusi arvesse võttes. Lisaks uuendasime ka Tallinn-Helsingi teist liinilaeva Stari," lisas Stalmeister.

Megastari ehitusprotsess algas 4. augustil 2015. aastal. Kiilupanek leidis aset eelmise aasta 9. veebruaril, ristimistseremoonia juulis ja esimesed proovisõidud toimusid mullu detsembris ja tänavu jaanuaris.

Megastari ristiema on Soome Vabariigi endine president Tarja Halonen.

Laeva teenustevalik hõlmab endas mugavat kiirlaevateenust, avatud aladega toitlustuskohti, erinevaid istumissalonge ja läbimõeldud lahendusi poodlemiseks. Reisijate mugavust täiendab kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab reisijate sõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi. Reisijatele mõeldud alad on muudetud mugavaks ja kergesti ligipääsetavaks, sisaldades laia valikut istumisalasid.

Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suurimaid kruiisilaevu Baltic Queen. Kütusena hakkab Megastar kasutama peamiselt veeldatud maagaasi (LNG), kuid on võimeline liikuma ka diiselkütusega.

Kasutades veeldatud maagaasi väheneb laeva ökoloogiline jalajälg tavapäraste laevadega võrreldes oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsinikdioksiidi tase väheneb oluliselt. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme. Olles ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks, järgib Megastar kõiki praeguseid ning tulevasi nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri.

Laev hakkab kasutama Helsingi sadamas uut terminali, kuid veel järgneva kuu jooksul sisenevad reisijad laevale ja väljuvad vana terminali kaudu. Helsingi sadam tegutseb aktiivselt selle nimel, et ehitustööd saaksid lõpuni viidud veebruari lõpuks, mil uus terminal avatakse kõikidele Tallink Shuttle reisijatele.

Laeva maksumuseks on 230 miljonit eurot, millest 184 miljonit eurot finantseeriti Finnish Export Credit Ltd.-lt saadud pikaajalise laenuga. Laen on tagatud Soome ekspordikrediidi agentuuri "Finnyera" garantiiga ja laenu korraldas Nordea Bank Finland Plc. Megastar on kaasrahastatud ka Euroopa Liidu poolt läbi fondi Connecting Europe Facility, Transport — Motorways of the sea. Projekti eesmärgiks on luua uus keskkonnasõbralik LNG-alus ja Euroopa Liidu poolt eraldatud abiraha on suunatud eraldi keskkonnasõbralike ja energiasäästlike lahenduste loomisele Megastari pardal. Twin-2 projekti kogusumma koostöös partnerite Helsingi ja Tallinna Sadamaga on 97,6 miljonit eurot ja abirahade summa 29,3 miljonit eurot. Tallink Grupp projekti kogusummaks on 16 miljonit eurot ja abirahade summa 4,8 miljonit eurot.

Tagid:
gaas, laev, Tallink, Megastar, Tarja Halonen, Helsinki, Tallinn

Peamised teemad

  • Terroristi auto

    Autod on muutunud terroristide meelisrelvaks. London, Pariis, Berliin, Nice ja Barcelona – see on loetelu linnadest, kus kurjategijad suunasid auto rahva sekka. Eksperdid arutlevad, kas niinimetatud "autoterrorit" on võimalik võita.

    4
  • Barcelona, politsei sündmuse kohal

    Ripoli terrorirakukese uurijate käsutuses on ütlusi andev asjaosaline. Just tema ütlused aitasid uurimisel esimese 72 tunni jooksul edusamme teha ja välja selgitada imaam Abdelbaki es-Satti võtmeroll. Selle mehe nimi on Mohamed Houli Chemlal, teatab La Repubblica erikorrespondent Barcelonas Carlo Bonini.

    23
  • Olga Ivanova ja Edgar Savisaar esitlesid Savisaare nimekiri

    Uuringufirma Kantar Emor uuringujuhi Aivar Voogi sõnul koguks Savisaare nimekiri kohalikel valimistel Tallinnas augustikuu seisuga ligi 12 protsenti häältest.

    11