02:03 20. Juuli 2018
Kuula otse
  • USD1.1588
  • RUB73.5585
Tallinnas hakatakse taas isesõitvaid busse katsetama

Tallinnas hakatakse taas isesõitvaid busse katsetama

© Sputnik / Вадим Анцупов
Eesti uudised
lühendatud link
1510

Projekti eesmärgiks on tuua linnade ühistranspordi võrkudesse pilootprojekti raames isesõitvad autonoomsed bussid, mis on mõeldud rohelise viimase miili kasutamiseks

TALLINN, 8. detsember — Sputnik. Tallinna Linnavalitsuse kolmapäevasel istungil otsustati esitada Tallinna Linnavolikogule otsuse eelnõu "Osalemine Interreg 2014-2020 Läänemere programmis "SOHJOA- Keskkonnasõbralikule ja isesõitvale viimase miili ühistranspordile üleminek Läänemere regioonis välisprojektis", sildfinantseerimisega nõustumine ning volituse andmine Tallinna Transpordiameti juhatajale", teatas linnaplaneerimise amet.

Isejuhtiv või isepäine: kas pole ohtlik sõita ilma juhita bussiga >>

Tallinna abilinnapea Tõnis Mölderi sõnul toetab projekt Tallinna arengukava eesmärke ning toob kaasa teadmise ja pädevuse keskkonnasõbralike ning arukate autonoomsete ühistranspordilahenduste korraldamiseks.

"Inspireeriv, ohutu ning energia- ja keskkonnasäästlik linnaruum on üks oluline siht, mille suunas Tallinn püüdleb ning usun, et projekt suurendab inimestes ka usaldust isesõitvate transpordivahendite suhtes, " sõnas Mölder.

Tallinn, Helsingi ja Kongsberg kohustuvad projekti käigus testima autonoomseid isesõitvaid busse linna ühistranspordivõrgus 6-9 kuud.

Kogu projekti eelarve on 3 890 451,14 eurot, millest Tallinna linna eelarve on 382 000 eurot ja omaosalus sellest on 57 300 eurot. Iseliikvate sõidukitega loodetakse vähendada linnades CO2 taset. Projekti kestvus: 01.10.2017-01.09.2020.

Kiirtrammiprojekti peainsener Eduard Šergalin
© Sputnik / Андрей Петров

Isejuhtivate autodega tulevik on juba kohal >>

Eesti Euroopa Liidu eesistumise raames Tallinnasse toodud isejuhtivad bussid sõitsid suvel kuu ajaga kokku 1300 kilomeetrit ja vedasid umbes 5500 inimest marsruudil Kultuurikatel-Mere puiestee.

Riigikantselei digiinnovatsiooni nõunik Marten Kaevats ütles, et see tehnoloogia on esialgu veel lapsekingades, aga masin- ja süvaõppel põhinev tehisintellekt on väga kiire õppimisvõimega ning iga Tallinnas sõidetud kilomeeter muutis bussi osavamaks ja kiiremaks.

Tagid:
tehnoloogia, ühiskond, energia, keskkond, buss, isejuhtiv, Tallinna transpordiamet, linnavolikogu, linnavalitsus, Tõnis Mölder, Tallinn, Eesti

Peamised teemad