10:09 04. Detsember 2020
Kuula otse
  • USD1.2151
  • RUB90.8441
Eesti uudised
lühendatud link
6010

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) loobus kasutamast Eesti tutvustamisel rändrahnumotiivi, mis loodi osana 250 000 eurot maksma läinud Eesti brändi tööriistade uuendamise käigus

TALLINN, 27. detsember — Sputnik. Praegu torkab brändi kodulehekülge vaadates silma, et visuaali on muudetud – kujutised on kandilisemad. Meediatähelepanu pälvinud rohelist kujunduselementi enam kasutuses pole, vahendab Pealinn viitega BNS-le.

EAS: reedel tutvustatud brändisuunised pole Eesti märk >>

"Iseenesest ei ole idee kasutada rahnupilte Eesti tutvustamisel kuhugi kadunud, neid leiab fotodelt ja illustratsioonidelt ka praegu," ütles Eesti brändi projektijuht Liisi Toots Postimehele.

Новый бренд Эстонии
brand.estonia.ee
EAS loobus 250 000 maksma läinud Eesti brändi rändrahnu motiivist

Eesti uue brändi ümber puhkes poleemika

Mööduva aasta alguses avalikustas Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) uuendatud sisu, ülesehituse ja visuaalse väljanägemisega Eestit tutvustava veebikeskkonna. Arvamused jagunesid kaheks — ühed kiitsid loojaid, teised kritiseerisid, kirjutas Sputnik Eesti ligi aasta aega tagasi.

Keskerakonda kuuluva riigikogu liikme Oudekki Loone sõnul ei vaja Eesti märki ega brändi ning selle loomine peegeldab mittearusaamist majandusest.

Eesti uue brändi ümber puhkes poleemika >>

"Tegemist on asendustegevusega ja ilmselt ka majandusest põhimõtteliselt mittearusaamisega," ütles Loone. "Eestit peab müüma see, et inimesed saavad kindlad olla, et Eestis tehtu on kõrge kvaliteediga, ilus ja mugav. Eestit turismisihtkohana saab ka muidugi müüa, aga ainult rändrahnude pärast tuleb siia väga vähe turiste."

Euroopa Parlamendi saadiku Yana Toomi hinnangul on Eesti uued brändisuunised hästi tehtud ja lahenduse ümber puhkenud vaidlused taanduvad pelgalt projekti maksumusele.

Toom kirjutas Facebookis, et kära, mis uue brändilahenduse peale tõusis, taandub Marimekkot meenutava esteetilise lahenduse kõrgele hinnale. Ühtlasi kiitis Toom disainimeeskonda ja kirjutas, et talle endale meeldis trikk kividega.

Tagid:
majandus, motiiv, brend, rändrahn, EAS, Eesti

Peamised teemad