07:17 19. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1144
  • RUB71.3066
Tarbijakaitseamet juhtis sideettevõtjate tähelepanu müügiprotsessis esinenud puudustele

Tarbijakaitseamet: sidefirmad andsid tarbijaile liiga vähe infot

© Фото: Elisa Eesti
Eesti uudised
lühendatud link
6410

Tarbijakaitseamet kontrollis Elisa, Telia ja Tele2 Tallinna esindusi ning leidis igaühe juures vajakajäämisi

TALLINN, 23. jaanuar — Sputnik. Puudusi esines nii lepingueelse teabe andmisel kui ka sideteenuse lepingu juurde kuuluvatele tüüptingimustele viitamisel ja nendega tutvumise võimaldamisel, teatab Tarbijakaitseamet.

Detsembris läbiviidud kontrolltehingute käigus pöördus tarbijakaitseamet sideettevõtjate esinduses klienditeenindaja poole sooviga sõlmida sideteenuse leping koos seadme müügilepinguga.

Terviseamet: selgitage oma lastele pesugeeli kapslitega seotud ohte >>

Paraku pidi amet tõdema, et tarbijatele anti infot puudulikult. Näiteks ei selgitatud tarbijatele piisavalt tähtajalise lepingu ennetähtaegse lõpetamise leppetrahvi tingimusi, lepingu muutmise ja lõpetamise korda, lepingu muutmisest teavitamise kanalit, poolte vastutust lepingu rikkumisel ja kaebuste lahendamise korda.

Tarbijakaitseamet juhtis sideettevõtjate tähelepanu müügiprotsessis esinenud puudustele, mis tuleb seadusega kooskõlla viia.

Ametil on plaanis ka edaspidi kontrollida tarbijale müügieelse teabe andmise ning tüüptingimustele viitamise ja nendega tutvumise võimaldamise kohustuse täitmist.

Tarbijakaitseamet on tarbijatele abiks koostanud lühikese kontrollnimekirja, mis annab ülevaate olulisematest asjaoludest, millele enne lepingu sõlmimist tähelepanu pöörata. Amet pakub tarbijatele ka pikemat ja põhjalikumat juhist, mis on samuti kättesaadav ameti veebis sideteenuste rubriigis.

Tarbijakaitseamet tuletab ka meelde, et iga reisihuviline peaks enne reisimist endale selgeks tegema, mis tema paketis sisaldub, et vältida hilisemaid üllatuslikke arveid, vahendas Sputnik Eesti esmaspäeval.

Enne reisimist tasub üle vaadata oma mobiilipaketi tingimused >>

Eelmisel aastal jõustunud rändlusregulatsioon on tekitanud mõnedes tarbijates ekslikke arusaamu, nagu kõik kõned Euroopa Liidu telefoninumbritele oleksid alati paketipõhise tariifiga sõltumata helistaja enda asukohast ja tema mobiililepingust, teatab Tarbijakaitseamet.

Mobiiltelefon põhjustab immobiilsust ja sotsiaalset „äraolekut" >>

Rändlusregulatsiooni eesmärk oli kaotada alates 15. juunist 2017 Euroopa Liidus rändlustasud ja võimaldada sideteenuse tarbijatel oma koduriigi mobiilipaketti kasutada samadel tingimustel ka Euroopa Liidu riikides reisil olles. Tihti arvatakse, et rändlus ja välismaale helistamine on samaväärne mõiste.

Tegelikult ei ole Eestis asudes välismaale helistamisel tegemist rändlusega, vaid rahvusvahelise kõnega, millele on sideettevõtjad kehtestanud eraldi hinnakirja, mis võib olla oluliselt kõrgem rändluse hinnakirjast.

Eestlased soetasid mullu mobiiltelefone 115 miljoni euro eest, illustratiivne foto
© Sputnik / Евгения Новоженина

Tarbijakaitseamet on võtnud teenuse piiramise ja tasu nõudmisega seotud tingimused kõrgendatud tähelepanu alla, vahendas Sputnik Eesti kuu alguses.

Tarbijakaitseametisse laekunud kaebuste põhjal selgus, et Tele2 võimaldas tarbijatel võlgnevuse likvideerimiseks sõlmida maksegraafikuid, kuid jättis samal ajal teenused piiratuks ja nõudis siiski täismahus kuutasu maksmist.

Mitte ametlikult maaletoojalt pärit telefonid põhjustavad peavalu >>

Ameti hinnangul on sellised tingimused tarbijat ebamõistlikult kahjustavad, mistõttu alustas amet menetluse, mille tulemusena muutis Tele2 maksegraafiku protseduuri.

Tagid:
leping, puudus, tarbija, sideettevõte, tarbijakaitseamet, Telia, Elisa Eesti AS, Tele2, Talliin, Eesti

Peamised teemad