09:05 21. Juuni 2018
Kuula otse
  • USD1.1578
  • RUB73.6225
Parvlaev Petersburg

Eesti sadamas arestiti Venemaa praamlaev "Petersburg" - eksklusiivne

© Фото: ООО «ТРАНС-ЭКСИМ»
Eesti uudised
lühendatud link
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis (10)
30020

Praami kapten ütles portaalile Sputnik Eesti, et elektrivarustuse lõpetamise korral satub meeskond kriitilisse olukorda – ollakse ilma raha, side ja toiduta.

TALLINN, 9. juuni — Sputnik. Venemaa äriühingule "Black Sea Ferry & Investments" kuuluv parvlaev "Petersburg" arestiti võlgade pärast Riia laevavarustusettevõtele Paljassaare sadamas, kuhu see laeva kapteni Nikolai Šaškovi sõnul remonti saabus.

Kapteni sõnul kavatses omanikettevõte laeva remontida, kuid tööd ei ole siiani alanud ja laev arestiti võlgade pärast, mis on tekkinud juba eelmisel aastal laeva viibimise ajal Riias. Võla suurus on 350 tuhat eurot.

Lisaks võlgneb laeva omanikettevõte 12-mehelisele laevameeskonnale umbes 2 miljonit rubla. Kõige järgi otsustades pole seegi lõplik võlasumma, sest lisandub tõenäoliselt ka Eesti sadama nõue ning palgavõlg (meremehed pole mitu kuud palka saanud) kasvab samuti.

Грузовой пассажирский паром Петербург в порту Пальяссааре
Paljassaare sadamas arestiti Venemaa praamlaev "Petersburg"

Kapten: süüa hakkame tegema lõkkel

Võlgnevuse tõttu katkestati laeva elektrivarustus. Mõnda aega kasutas meeskond elektrigeneraatori käigushoidmiseks laevakütust, kuid kui see otsa sai, jäi laev paariks päevaks ilma elektrita.

Arvutid ja skannerid ei töötanud, vett käidi soojendamas sadama pääslas, kus sadamatöötajad meremeeste keerukasse olukorda mõistvalt suhtusid. Nüüdseks on elektrivarustus taastatud, sest omanik on osa nõutavast rahasummast tasunud.

Kuid kui elektritoide peaks taas katkema, satub meeskond raskesse olukorda: toiduained külmikutes riknevad, kanalisatsioonisüsteemid blokeeruvad, side toimib kuni mobiiltelefonides akutoidet jätkub.

"Eks siis tuleb lõkkel süüa tegema hakata, konserve meil veel on — kolmeks päevaks ehk jätkub," on kapten mustaks stsenaariumiks valmis.

Meeskond võib sadama territooriumilt lahkuda, kuid sellel pole mõtet — raha on meremeestel otsa lõppenud. 15. juunil peaks pardale tulema vahetusmeeskond, ilmselt saab see olema minimaalkoosseisus. Lepingu kohaselt peab uus meeskond praegust asendama kaks kuud. Mis edasi saab, on teadmata.

Грузовой пассажирский паром Петербург в порту Пальяссааре
© Sputnik
Venemaa praamlaev "Petersburg"

"Black Sea Ferry and Investments", kellele laev kuulub, keeldus olukorda kommenteerimast ja oma plaanidest rääkimast, põhjendusega, et kõik küsimused tuleks esitada Eesti kohtutäituritele.

Meeskond palus abi saatkonnalt

Meeskond pöördus Venemaa Eesti saatkonna poole, paludes abistada parvlaeva "Petersburg" arestimisest tingitud olukorra lahendamisel.

"Just sai teatavaks, et meie parvlaev arestiti juba 26. aprillil, see tähendab, poolteist kuud tagasi. Kui me sellest teada saime, võtsime ühendust parvlaeva kapteniga, rääkisime temaga, selgitasime välja toimunu põhjused ja teavitasime Moskvat," rääkis Venemaa suursaadik Eestis Aleksandr Petrov. Ta märkis, et praamil on omanikud, kes peavad viivitamatult tarvitusele võtma meetmed võlgade tasumiseks.

Свидетельство о праве собственности на судно
© Sputnik
Praamlaev kuulub Venemaa äriühingule "Black Sea Ferry & Investments"

"Meile teadaolevalt on kord laeval tagatud, kuid mõne päeva pärast võidakse elektrivarustus uuesti välja lülitada, mis tähendab, et tekivad probleemid toidu säilitamise ja parvlaeva elutegevuse säilitamisega," ütles suursaadik.

"Loodame, et rohkem kui miljoni euro või dollari väärtuses laeva omanikud seda mõistavad — nad võivad laevast ilma jääda, kui see võlgade eest arestitakse. Eelkõige sõltub lahendus laeva omanikest, kuid me selgitasime kaptenile, et vajadusel on ka saatkond valmis osutama tekkivate probleemide lahendamiseks vajalikku kaasabi," ütles suursaadik.

Laeva kapten kinnitas, et saatkonna ametnikud reageerisid kiiresti ja tulid laevale, et olukorda arutada.

Sputnik Eesti jätkab parvlaeva "Petersburg" ja tema meeskonna olukorra ja saatuse jälgimist.

Õiend

"Black Sea Ferry & Investments" on Venemaa Raudtee laevandusettevõte, mis teostab rahvusvahelisi raudtee- ja parvlaevavedusid Läänemere ja Musta mere basseinis.

Praamlaev 'Petersburg' ehitati 1986. aastal Saksamaal. 2010. aastal sai temast teine raudteeparvlaev, mis hakkas sõitma liinil Baltiisk — Ust-Luga.

Vastavalt laeva omanikettevõttelt saadud teabele mahutab laev kuni nelikümmend üheksa vagunit, 50 autotreilerit ja 150 ühikut veerevsõidukeid ning kuni 150 reisijat. Praamil on 3- ja 2-inimese turismiklassi ja luksuskajutid.

Laeva kandevõime on 7000 tonni, kiirus 15,8 sõlme.

Teema:
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis (10)
Tagid:
praamlaev, kapten, omanik, meeskond, võlg, merendus, Black Sea Ferry & Investments, Petersburg, Paljassaare sadam, Venemaa suursaatkond, Nikolai Šaškov, Aleksandr Petrov, Paljassaare, Läti, Eesti, Riia, Venemaa

Peamised teemad