10:16 18. Juuni 2018
Tallinn+ 18°C
Kuula otse
  • USD1.1596
  • RUB72.5401
Parvlaev Petersburg - madrus Sergei Kirillov, mehaanik Igor Tšertov ja kapteniabi Aleksandr Zujev

Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis – mida meeskond sellest räägib

© Sputnik / Вадим Анцупов
Eesti uudised
lühendatud link
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis (8)
8101

Arestitud Vene parvlaeva "Petersburg" meeskonnaliikmed rääkisid uudisteagentuurile Sputnik Eesti antud eksklusiivses intervjuus oma rasketest töötingimustest.

TALLINN, 12. juuni — Sputnik. Pärast seda, kui laeva kapten pöördus abi saamiseks Venemaa saatkonna poole Eestis ja laeva arest tänu Sputnik Eestile üldsusele teatavaks sai, maksis laevaomanik enamikule meeskonnaliikmetest välja veebruarikuu palga. 

Eesti sadamas arestiti Venemaa praamlaev "Petersburg" — eksklusiivne >>

Madrus Sergei Kirillov rääkis, et viivitused palkade maksmisel algasid juba eelmise aasta sügisel, kuigi tookord maksti raha meremeestele siiski välja. Aastal 2018 vahetas laeva omanik "Blacksea Ferry and Investments LLC" ettevõtet, mis vastutab laeva tehnilise hooldamise eest. Firma "Sealine Technologies" juhtkond lubas, et nüüd saab kõik korda — tegelikult muutus olukord veelgi halvemaks — meremeestele lakati üldse maksmast. Inimesed hakkasid töölt lahkuma. Kes jäi, sattus kriitilisse olukorda.

"Poole aasta jooksul kaotasin ma kogu oma pere. Nende matusekulude katmiseks müüsin ma oma auto ja võtsin võlgu. Kui ma väljateenitud raha kätte ei saa, pole mul millestki elada," kirjeldab Kirillov kardab on trööstitut väljavaadet.

Meremehi hoitakse teadmatuses

Laeva juhtkond pöördus selgituste saamiseks korduvalt "Sealine Technologies" juhatuse poole — neid rahustati, öeldes, et kohe-kohe teostatakse ülekanne, kuid raha pole senini kohale jõudnud. 

Члены экипажа парома Петербург (слева направо) – матрос Сергей Кириллов, третий системный механик Игорь Чертов и старпом Александр Зуев
© Sputnik / Вадим Анцупов
Osa parvlaev "Petersburg" meeskonnast - vasakult paremale - madrus Sergei Kirillov, mehaanik Igor Tšertov ja kapteniabi Aleksandr Zujev

Kapteni vanemabi Aleksander Zujevi sõnul ei suuda ta juba neljandat kuud autolaenu maksta – sest raha lihtsalt pole. "Mais saatsin ettevõtte juhtkonnale palga maksmise nõude — nad isegi ei vastanud mulle," on Zujev juhtkonna suhtumise üle nördinud.

Kapteni abi sõnul on meeskonnaliikmete palk väga väike, samal ajal peavad nad tasuma kõik oma taskust — isegi arstliku komisjoni läbimise kulud kannavad nad viimastel aastatel kõigepealt ise — laevaomanik hüvitab kulud alles mõne aja möödudes. Meremehed isegi ei tea, kas neil on kindlustus või kuidas neile palka makstakse. Samal ajal on meeskonnaliikmete töökoormus koosseisu koondamiste tõttu nad väljakurnatuse piirile viinud. Meeste sõnul peaks nii suure laeva meeskond koosnema rohkem kui 40 inimesest, kuid neid on tavaliselt vaid 25-27.

Zujev ise ei saanud erinevalt teistest meeskonnaliikmetest palka isegi veebruarikuu eest — kummalisel põhjusel tema nime palgasaajate nimekirjas lihtsalt ei olnud.

Meeskond ei usu enam lubadustesse

Mai lõpus palus "Sealine Technologies LLC" peadirektor Andrei Bukinin teavitada meeskonda, et laevaomanik kaasab ettevõttesse lisakapitali ja täiendavaid rahalisi vahendeid. Prognooside kohaselt peaks see juhtuma juuni esimesel dekaadil. Pärast seda lubatakse tasuda ka kõik palgavõlad ja parvlaev võetakse sihtotstarbeliselt kasutusele. 

Грузовой пассажирский паром Петербург
Parvlaev "Petersburg" Paljassaare sadamas Tallinas

Probleem on aga siiamaani lahenduseta. 15. juunil saabub praeguste meremeeste asemele vahetusmeeskond. Mehed pääsevad koju, kuid nad kardavad, et peavad naasma oma perede juurde tühjade taskutega.

"Meie lahkume, kuid probleem jääb ja pole teada, mis vahetusmeeskonda ees ootab," märkis laeva kapten Nikolai Šaškov.

Aprillis arreteeriti parvlaev Tallinnas võlgade eest, mis tekkisid eelmisel aastal Riias viibimise ajal. Maksmata summa on 350 tuhat eurot. Lisaks võlgneb laevaomanik Eestis viibivale 12-liikmelisele meeskonnale umbes 2 miljonit rubla.

Vahetusmeeskonna jaoks varuti küttepuid

Tasumata võlgade tõttu lülitas Paljassaare sadam välja laeva toitva elektri. Kui omanik väikese osamakse teostas, elektrivarustus taastati. Kui kauaks seda on — pole teada.

"Sadam ütleb, et kuni 13. juunini ja laevaomanik kinnitab, et kuni 15.-ni," teatas kapten. 

Kui elektriarve maksmiseks raha ei laeku, saab vahetusmeeskonna poistel raske olema. "Varusime nende jaoks küttepuid ja grillahju, et nad saaksid endale laeva pardal toitu valmistada. Kuid hügieenitingimused võivad muutuda väga viletsaiks," ütles vanemabi.

Грузовой пассажирский паром Петербург в порту Пальяссааре
"Petersburg" Paljassaare sadamas.

Sputnik Eesti saatis äriühingu "Sealine Technologies LLC" peadirektorile Andrei Bukininile olukorra asjus küsimuste nimekirja. Toimetus jätkab parvlaeva "Petersburg" meeskonna olukorra ja edasise saatuse jälgimist.

"Blacksea Ferry and Investments LLC" on haldusfirma Venemaa Raudteed laevandusettevõte, mis osutab rahvusvahelisi raudtee-parvlaeva teenuseid Mustal ja Balti merel.

Parvlaev "Petersburg" ehitati Saksamaal 1986. aastal. Aastal 2010. sai ettevõte ka teise raudteepraami, mis hakkas sõitma Baltiisk-Ust-Luuga liinil. Omanikettevõtte sõnul võib mahub laeva 49 vagunit, 50 autohaagist, 150 autot ning kuni 150 reisijat.

Uudisteagentuur Sputnik Eesti teavitas juba eelmise nädala artiklis Eesti avalikkust meremeeste teenimatutest raskustest, andes nende murele laialdase kõlapinna.

Teema:
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis (8)

Samal teemal

Medvedev saadab parvlaeva Megastar tema esimesele reisile
Tagid:
palgavõlad, võlad, arest, praam, Venemaa Raudteed, Venemaa Föderatsiooni Eesti saatkond, Petersburg, Paljassaare, Venemaa, Tallinn

Peamised teemad