03:50 12. Juuli 2020
Kuula otse
  • USD1.1276
  • RUB80.2104
Eesti uudised
lühendatud link
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis (10)
3410

Kapten Andrei Radionov saabus Eesti pealinna välja vahetama võlgade pärast arestitud Venemaa parvlaeva "Petersburg" praegust kaptenit Nikolai Šaškovi. Sputnik Eesti külastas laeva ja veendes, et elu kulgeb seal omasoodu ja taastatud elektrivarustus lisab meeskonnale optimismi.

TALLINN, 16. juuni — Sputnik, Deniss Pastuhhov. Kapten Andrei Radionov saabus Eesti pealinna välja vahetama võlgade pärast arestitud Venemaa parvlaeva "Petersburg" praegust kaptenit Nikolai Šaškovi. Sputnik Eesti külastas laeva ja veendes, et elu kulgeb seal omasoodu ja taastatud elektrivarustus lisab meeskonnale optimismi.

Parvlaeva "Petersburg" uus kapten Andrei Radionov saabus laeva reedel, 15. juunil. Ta on tuleviku suhtes optimistlik ja loodab, et kõik võlad tasutakse, laev vabastatakse aresti alt ja kõik meeskonnaliikmed, sealhulgas kapten, saavad oma palga kätte.

Positiivseks mõtlemiseks annab alust asjaolu, et parvlaeval taastati elektrivarustus ja kuigi külmikud sulasid üles, siis mitte kriitilise piirini – toiduained ei riknenud. Neid jätkub Radionovi arvates uuele meeskonnale umbes kaheks nädalaks, sest vahetusmeeskond saab olema poole väiksem praegusest — 11 asemel tuleb kuus, maksimaalselt seitse inimest.

Petersburgil taastati elektrivarustus
© Sputnik / Вадим Анцупов

Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis>>

Parvlaeva "Petersburg" meeskonna ülesandeks on nüüd tagada seisva laeva käigushoidmine. Seisva laeva elutegevuseks vahetusmeeskonnast piisab, kuid laeva hoolduseks ja remondiks enam mitte. See tähendab, et niipea, kui lahendatakse laeva üleviimise probleem seisuseisundist aktiivse remondi või ekspluatatsioonifaasi, täiendatakse laeva meeskonda uute meestega Peterburist.

"Kui elektrit enam ära ei võeta, ei tohiks meeskonnaliikmetel mingeid probleeme tekkida — sanitaarsüsteemid ja kambüüs töötavad, tähendab tagatakse ka toiduvalmistamine. Inimeste normaalseks elutegevuseks laeval on elektri püsiühendus oluline," ütles Andrei Radionov.

Tasub lisada, et hädad ei ole veel lõppenud. Nikolai Šaškov rääkis, et laev on hetkel jäänud kokata. "Kokk tõi meeskonnale väligrillil valmistatud toitu (grilli kasutati toiduvalmistamiseks, kui elektrivarustus välja lülitati — toim.) ja kukkus ning sai vigastada. Millise trauma ta täpselt sai, veel ei teagi. Aga meil on käed otsas, püüame ise toitu valmistada. Toiduained on meil olemas ja elekter lülitati jälle sisse," ütles Nikolai Šaškov ja täpsustas, et igal juhul teisipäeval, 19. juunil peaks vahetusmeeskonna koosseisus saabuma laeva ka uus kokk.

Uskudes helgesse tulevikku

Kaugem perspektiiv on uue kapteni Andrei Radionovi sõnul selline: esialgu laev seisab, kuid kui laevaomanik maksab ära kõik arved, saab laev remonti minna. "Vajame jõuseadmete ja mehhanismide remonti. Laev on kütuse tankimise korral ka praegu võimeline sadamast omal jõul lahkuma, tehnilisi piiranguid lahkumiseks pole — kolme töötava jõuseadmega neljast on see võimalik."

Andrei Radionov kinnitas, et pärast laeva remonti asub ta oma tavapärasele liinile Ust-Luga-Baltiisk ning hakkab vedama raudteevaguneid ja veoautosid kahe nimetatud sadama vahel, nagu varem. "Laeva normaalsesse töökorda viimise aeg sõltub varuosade tarnimisest ja remondi enda kestusest, samuti remondibaasist. Seda saab teha nii Tallinnas kui ka Riias, Klaipedas, Peterburis – nii nagu laevaomanik kokku lepib. Kõikide ettemaksete korral, võib see aega võtta orienteeruvalt poolteist kuni kaks kuud."

Uus kapten teatas, et saabus kaheks kuuks — selline tähtaeg on lepinguga ette nähtud kõigile meeskonnaliikmetele. Pärast kahe kuu möödumist saabub vahetusmeeskond. Meeskonnad on võrdväärsed, laeva normaalse ekspluatatsiooni korral toimuvad meeskonnavahetused Venemaa linnades Ust-Lugas ja Baltiiskis.

"Olen sellel laeval töötanud 2010. aastast. Selliste raskustega, nagu praegu, puutun oma töös kokku esmakordselt. Loodan siiski, et see probleem lahendatakse peatselt, sest meid toetas Venemaa valitsus, kes hakkab olukorda omanikettevõttega kontrollima. On täiesti reaalne, et laev jätkab pärast võlgade tasumist ja remonti töötamist," lisas Radionov ja kinnitas, et parvlaeva nõuetekohase remondi korral suudab "Petersburg" töötada veel kaua, kasvõi kümme aastat. Praamil on kõik tingimused nii lasti kui ka reisijate veoks.

Laupäeval, 16. juunil on oodata veel kolme asendusliikme saabumist laevale. Tallinnast peaks lahkuma kuus meremeest, kelle saatmine Venemaale peaks toimuma grupiviisiliselt ja takistusteta.

Teadaolevalt on omanikettevõte raamatupidamine meeskonnaliikmetele raha üle kandnud ja nad ootavad oma panga kinnitust, st. palk peaks laekuma.

"Meeskonna laevalt lahkumiseks probleeme pole. Need, kellel on Schengeni viisa, sõidavad selle alusel, ülejäänud sõidavad laevarolli ja meremeeste passidega, see ei ole vastuolus ühegi rahvusvahelise kokkuleppe ega tavaga. See on normaalne praktika," ütles Šaškov.

Sputnik Eesti on juba kirjutanud, et Venemaa ettevõttele Black Sea Ferry & Investments kuuluv parvlaev "Petersburg" arestiti Tallinnas Paljassaare sadamas võlgade pärast, mis tekkisid 2017. aastal viibimise ajal Riias. Laev tuli Eesti sadamasse remonti, kuid tööd ei alanud.

"Petersburgi" omanikettevõte Black Sea Ferry & Investments on Venemaa raudtee laevandusettevõte ja tegeleb rahvusvaheliste lastivedudega Lääne- ja Mustal merel.

"Petersburg" ehitati Saksamaal 1986. aastal. 2010. aastal sai ta teiseks raudteeparvlaevaks, mis hakkas sõitma Baltiisk-Ust-Luga liinil. Laev mahutab kuni 49 vagunit, 50 haagisautot ja 150 ühikut veerevtehnikat ning võib pardale võtta kuni 150 reisijat.

Teema:
Parvlaev "Petersburg" arestiti Eestis (10)
Tagid:
Petersburg, Nikolai Šaškov, Andrei Radionov, Eesti

Peamised teemad