03:39 18. Juuni 2019
Kuula otse
  • USD1.1234
  • RUB72.1432
Tallinna Linnatransport hangib sada uut gaasibussi, illustreeriv foto

Tallinna Linnatransport hangib sada uut gaasibussi

© Sputnik / Денис Пастухов
Eesti uudised
lühendatud link
30 0 0

Tallinna Linnatranspordi AS-i nõukogu kinnitas ettevõtte 2019. aasta investeeringute kava, mille alusel ostab ettevõte järgmisel aastal sada uut keskkonnasõbralikku gaasibussi.

TALLINN, 15. oktoober — Sputnik. Vastavalt ettevõtte strateegiale asendatakse kõik vanad diiselbussid kütusena gaasi kasutavate linnaliinibussidega, vahendas Pealinn

Tallinna Linnatranspordi nõukogu esimehe Kalle Klandorfi sõnul on otsus edaspidi ainult gaasil töötavaid busse soetada samm keskkonnasõbralikuma linnatranspordi suunas.

Tallinna tramm tähistab oma väärikat aastapäeva >>

"Uued gaasibussid aitavad märgatavalt alandada liinikilomeetri omahinda, võimaldavad kasutada kodumaist biogaasi ja on tänastest linnaliinibussidest oluliselt väiksema ökoloogilise jalajäljega," selgitas Klandorf gaasibussidele ülemineku tagamaid.

"Samuti aitab otsus kaasa, et Tallinn võiks tulevikus kanda Euroopa Komisjoni rohelise pealinna tiitlit," lisas ta. 

Kokku hangib ettevõte 2019. aastal 60 uut normaalpikkuses ja 40 liigendbussi, mis moodustavad rohkem kui viiendiku Tallinna Linnatranspordi kasutuses olevast 469-st bussist.

Lisaks hangitakse järgmise viie aasta jooksul veel 200 uut bussi, millega kasvab gaasibusside osakaal bussipargis aastaks 2023 kokku üle 60 protsendi. Esimese saja uue bussi täpne maksumus selgub hankega, kuid on hinnanguliselt 25 miljonit eurot.

"Uute gaasibussidega vahetame välja kõige vanema osa bussipargist, millega muudame ettevõtte bussipargi oluliselt efektiivsemaks ja reisijasõbralikumaks," selgitas Tallinna Linnatranspordi juhatuse esimees Deniss Boroditš.

"Lisaks kütusekulude alanemisele rohkem kui 1,4 miljoni euro võrra säästame ka remondikuludelt rohkem kui 600 000 eurot aastas," lisas ta.

Pärast viieaastase investeeringuprogrammi lõppu on Tallinna Linnatranspordi veeremist välja vahetatud kõik diiselbussid, mis ei vasta Euroopa Parlamendi Euro6 heitmestandardile.

A2 või B1: millist kategooriat on bussijuhtidel tegelikult tarvis >>

Tallinna Linnatranspordi AS haldab 90 protsenti Tallinna ühistranspordi mahust, teenindades pealinnas bussi, trammi ja trolliga aastas kokku rohkem kui 142 miljonit reisijat.

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti kevadel. Selleks, et edaspidi planeeritav tasuta bussisõit saaks toimida ja bussiliiklus ei jääks seisma, on vaja kardinaalseid muudatusi riigihangetes ning tellija ja vedaja käitumises.

Transpordi Ametiühingusse kuuluvad bussijuhid saadavad tööandjatele, maanteeametile ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile välja teate, et pole nõus tänase palgaga enam tööd jätkama ja on valmis vajadusel oma nõuet toetama aktsioonidega kuni ühistranspordi seiskumiseni välja, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti

Bussijuhid nõuavad läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole ja muudatusi töö- ja puhkeaja reeglistikus.

Transpordi Ametiühing korraldas juba ka 2016. aastal tagasi Tartus, Tallinnas, Pärnus, Narvas ja Viljandis piketid, et juhtida tähelepanu bussijuhtide palganõudele, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Arvestades bussijuhtide katastroofilist nappust pakkus Eesti Autoettevõtete Liit välja idee leevendada nõudeid nende keeleoskusele, kuna eesti keelt praegu nõutaval tasemel valdavaid inimesi ei ole sugugi lihtne leida, kirjutas uudisteportaali Sputnik Eesti autor suvel.

Praegu on bussijuhid kohustatud valdama eesti keelt vähemalt B1 tasemel ja seda kohustuslikku taset võiks liidu direktori Villem Tori arvates alandada. Ent Keeleinspektsiooni peadirektor Ilmar Tomusk leiab, et eesti keele valdamine tasemel B1 on niigi absoluutne miinimum.

Tallinna tasuta ühistransport tähistas esimest juubelit >>

Nagu uudisteportaal Sputnik Eesti varasemalt kirjutas, kujunes eesti keele oskuse puudumine B1-kategooria kohaselt Ida-Virumaa päästekeskuses 12 töötaja vallandamise põhjuseks.

Tagid:
majandus, investeering, gaasibuss, ühiskond, ühistransport, buss, Tallinna Linnatranspordi AS, Kalle Klandorf, Tallinn, Eesti

Peamised teemad