15:20 25. Juuni 2019
Kuula otse
  • USD1.1394
  • RUB71.7127
Virtuaalne assistent Iti teenindab kliente, illustreeriv foto

Virtuaalne assistent Iti teenindab kliente

CC0 / JESHOOTS-com
Eesti uudised
lühendatud link
40 0 0

Statistikaameti kodulehel teenindab kliente aprillist alates virtuaalne assistent Iti, kes oskab vastata statistika tarbijate ja andmeesitajate tüüpküsimustele. Kui Iti vastust ei tea, oskab ta sisu alusel suunata päringu andmeesitaja või statistika tarbija klienditoe spetsialistile.

TALLINN, 17. aprill — Sputnik. Statistikaameti klienditugi nõustab nii andmeesitajaid kui ka statistika tarbijaid. Virtuaalne assistent Iti teab, kui palju elab Eestis inimesi, kui suur on palgalõhe, keskmine palk ja tarbijahindade muutus ning palju muudki. Iti aitab ka andmeesitajat, kelle tüüpilisemad küsimused on seotud elektroonilises andmeedastuskeskkonnas toimetamise ja küsimustike täitmisega, teatab Statistikaamet

Hakkame koos elama, putukaid sööma ja selle üle uhked olema >>

Statistikaameti statistika levi osakonna juhataja Triin Küttimi sõnul on infopäringute arv jõudsalt suurenenud. "Inimeste huvi statistika vastu on aastate jooksul suurenenud, mis on igati tervitatav. 20 aastat tagasi sai statistikaamet peamiselt telefoni teel ligi 1000 infopäringut aastas," ütles Küttim.

Tehisintellekti tuleb enda heaks ära kasutada, illustratiivne foto
© Sputnik / Мария Котаева

"Mõne aja pärast muutus populaarseimaks suhtlus e-posti teel, mis suurendas päringute arvu aastas 2200-ni. 2017. aasta sügisest sai statistikaameti veebilehel (stat.ee) klienditeenindajaga suhelda online-vestluse kaudu. See suhtluskanal suurendas infopäringute arvu aastas 5000-ni. Usume, et Iti aitab infot leida senisest kiiremini ja meie klienditugi saab keskenduda keerulisematele päringutele vastamisele," rääkis Küttim.

Statistikaameti äritehnoloogia kliendirakenduste arenduste juhi Maarja Jämsa sõnul on Itit koolitatud aasta jooksul online-vestluste kaudu tulnud küsimuste abil ja iga päringuga saab ta targemaks.

"Kui meie Iti jääb küsimusele vastates hätta või kaldub vastus teemast veidi kõrvale, saab vestluse suunata klienditeenindajale. Väikesed viperused on virtuaalse assistendiga tavapärased ja vahel vägagi humoorikad. Itiga suheldes tuleb arvestada, et erinevate olukordade lahendamise tõttu paraneb aja jooksul ka meie virtuaalse assistendi võimekus nagu igal muul masinõppeprogrammil," ütles Jämsa. 

"Ennatlik on eeldada, et Iti oskab kohe kõikidele küsimustele vastata, kuid inimestega suheldes õpib ta iga päev. Seega ootame kõiki Itiga suhtlema ja andma talle tagasisidet," selgitas Jämsa.

Statistikaameti Iti töötati välja koos Eesti idufirmaga AlphaBlues, mis on spetsialiseerunud virtuaalsete assistentide arendamisele. Ideest teostuseni kulus üks aasta.

Seks robotitega: tänapäeva Eesti kõige pakilisem küsimus >>

AlphaBluesi kaasasutaja Indrek Vainu sõnul on rõõmustav näha, et Statistikaamet on riigisektoris esirinnas tehisintellekti juurutamisel oma igapäevastesse protsessidesse. "Iti muudab kasutajate elu mugavamaks. Mida enam Iti areneb, seda enam väärtust ta loob nii Statistikaameti klientidele kui ka kogu Eestile," lisas Vainu.

Vaata siit 10 näidisküsimust, millele Iti teab vastust, ja kuidas on soovitatav Itile küsimusi esitada.

Tehisintellekti ei tohi karta, vaid seda tuleb enda heaks ära kasutada, arvab Briti valitsuse endine nõunik ja tehisintellekti süsteemi spetsialist Adrian Brown. "Kujutagem ette tehnoloogiat, kus teie arst on teil äpi kaudu taskus ja telefonis ja monitoorib teid pidevalt," ütles Brown.

Tema sõnul peaks riikide riikide ja valitsuste positsiooni parandamiseks digitaliseerimises alustama küsimusest, mida inimene ja ühiskond vajab, vahendas uudisetportaal Sputnik Eesti.

Tehisintellektipõhised süsteemid aitaksid valitsusel seda probleemi lahendada. "Tihti räägitakse sellest, et tehisintellekt võtab meie töökohad üle, aga tehisintellektipõhist süsteemi tuleks ära kasutada, mitte karta," selgitas Brown.

Samal teemal

Peaminister: riigid vajavad tehisintellekti kasutuselevõtuks ühtset lähenemist
Põhjala ja Baltikum alustavad koostööd tehisintellekti kasutuselevõtuks
Uus pommituslennuk Tu-22-M3M kasutab tehisintellekti
Tagid:
tehnoloogia, klient, Statistikaamet, teenindus, tehisintellekt

Peamised teemad