06:10 27. Mai 2019
Kuula otse
  • USD1.1187
  • RUB72.1352
Ettevõtjate sõnul napib Eestis kolmsada bussijuhti, illustreeriv foto

Ettevõtjad: Eestis napib kolmsada bussijuhti

© Sputnik / Вадим Анцупов
Eesti uudised
lühendatud link
37 0 0

Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori sõnul on tegu paljude aastate jooksul kogunenud puudusega. Ühte ja lihtsat lahendust pole, liidu hinnangul aga võib suurem kriis veel ees seista, sest noori bussijuhte jääb kogu aeg vähemaks.

TALLINN, 6. mai — Sputnik. Autoettevõtete Liidu hinnangul on tööjõupuudus Eesti bussitranspordi sektoris jõudnud kriitilise tasemeni, puudu on 300 bussijuhti, edastab ERR

"See on küllaltki raske töö, see on üksluine, nõuab väga tugevat distsipliini, keeleoskust B1 tasemel, mis on üsnagi kõrge tase. Teiseks on töö eest makstav tasu madal. Kui noor lõpetab kooli ja hakkab kutset valima, siis ega see kutse tänapäevale enam ahvatlev ei ole," rääkis Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori ERR-ile.

Palk ei ole noorte bussijuhtide jaoks ahvatlev >>

Tori ei näe, et lähitulevikus olukord paremaks muutuks. Tema hinnangul on tulevikus Eestis olukord sama nagu praegu rikkamates Euroopa riikides, kus bussijuhi ametit peavad väljastpoolt riiki tulnud inimesed, kes veel nõustuvad sellist tööd tegema.

Politseinikud tabasid pühapäeva pärastlõunal Keilas liinibussi roolist purupurjus juhi, keda ootab nüüd kriminaalsüüdistus. Lääne-Harju politseijaoskonna politseinikud peatasid liinibussi veidi enne kella 15 ning tuvastasid, et bussi juhtinud 64-aastane mees oli sedavõrd tugevas alkoholijoobes, et tema suhtes alustati kriminaalmenetlust.

"Bussisektoris on olukord kriitiline, kuna Transpordi Ametiühingu andmetel on 80% bussijuhtidest vanuses üle 51 aasta," rääkis aasta tagasi ametiühingu juhatuse esimees Üllar Kallas.

Bussijuhid nõudsid juba mullu sügisel läbirääkimistel kuupalga tõstmist 1200 eurole ja muudatusi töö- ja puhkeaja reeglistikus. Transpordi Ametiühingu koordinaator Aare Kübarsepp ütles pressiteate vahendusel, et kui riik leidis raha tasuta ühistranspordiks ja lisaliinideks, siis peab leidma ka bussijuhtide palkadeks.

A2 või B1: millist kategooriat on bussijuhtidel tegelikult tarvis >>

"Selleks, et bussiliiklus jätkuda saaks, on vaja otsustavat sekkumist tellija ehk riigi poolt koos selge visiooniga, kuidas bussijuhtide tasu jaoks lisaraha leitakse," märkis Kübarsepp lisades, et üliterav konkurents avalikel liinihangetel on loonud olukorra, kus ettevõtetel polegi tänase mudeli järgi võimalust palkasid tõsta.

Eesti keele oskuse puudumine B1-kategooria kohaselt kujunes suvel Ida-Virumaa päästekeskuses 12 töötaja vallandamise põhjuseks.

Samal teemal

Pärnumaal hukkus liiklusõnnetuses bussijuht
Bussijuhid nõuavad kolmapäeval pikettidega palgatõusu
Tagid:
ühistransport, liiklus, buss, Eesti, majandus, bussijuht

Peamised teemad