00:00 18. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1113
  • RUB71.1371
Rahvusliku lennufirma puhul algasid mured juba ammu ja sundisid mitu lennusuunda sulgema

Abi ei ole, soodustusi ka mitte: Euroopa ei hakka Eesti lennufirmat päästma

© Фото: Nordica
Eesti uudised
lühendatud link
49 0 0

Euroopa Komisjoni vastloodud liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi juht Henrik Hololei kommenteeris olukorda seoses Eesti rahvusliku lennufirmaga Nordica, mis on sattunud suurtesse raskustesse.

TALLINN, 29. juuni — Sputnik. Hololei lausus intervjuus ERR-ile, et Nordica teenindatavate lennusuundade vähenemist oli ette aimata, riigihange lennuliinide ostmiseks läbi ei lähe, kuna Euroopa Liit ei võimalda Tallinnast väljuvatele lendudele soodusrežiimi, ning valitsuse lootus rahvuslikku lennufirmat halvemateks aegadeks varuks hoida ei ole ennast õigustanud.

Хенрик Хололей
Euroopa Komisjoni vastloodud liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi juht Henrik Hololei

Tema sõnul ei vaja Eesti lennundus Euroopas erikohtlemist, ent Eesti, Läti ja Leedu ühise lennukompanii loomisel ei ole üldse mõtet, kuna kolme riigi seas on turuliidriks AirBaltic, mis sisuliselt ongi juba kujunenud Baltimaade ühiseks lennufirmaks.

Hololei lisas, et lennureisijad vajavad taskukohast, efektiivset ja konkurentsivõimelist teenust, mida saavad pakkuda ükskõik millised lennufirmad ja sugugi mitte ainult need, mis põhinevad kohalikul kapitalil.

Tema sõnul on olukord, kus see või teine lennukompanii kuulub sajaprotsendiliselt riigile, Euroopa jaoks juba erandiks.

Käesoleva aasta oktoobri lõpust sulgeb Nordica viis Tallinnast lähtuvat otseliini – Kiievisse, Viini, Vilniusesse, Kopenhaagenisse ja Tronheimi.

Talle jääb ainult kolm Tallinnast väljuvat lennuliini: Stockholmi, Brüsselisse ja Varssavisse, mida juulist alates hakkab teenindama Poola lennukompanii LOT.

Nagu lennufirmas nenditi, tehti seda lähtuvalt majanduslikust otstarbekusest ja praegu lennureiside valdkonnas valitsevast konkurentsist.

Hiljuti kritiseeris Riigikogu majanduskomisjon rahvusliku lennukompanii Nordica tegevust ja soovitas tema valduses oleva riigi osaluse maha müüa.

AirBaltic ei jäta Nordicale elulootust
© Flickr / Luigi Mengato

Komisjoni esimehe Sven Sesteri sõnul on rahvuslikust lennukompaniist Estonian Air (nüüd Nordica), mis kümmekond aastat tagasi maksumaksjate raha eest loodi, saanud allhankefirma, mis teenindab vaid marsruute teistes riikides.

Nagu hiljuti selgus, tõmbab Eesti lennukompanii nõukogu poolt kinnitatud äriplaan Tallinna naasmisele suurde rahvusvahelisse lennundusse tegelikult kriipsu peale.

Sesteri hinnangul on kujunenud olukorras osaliselt süüdi Euroopa Liidu lennunduspoliitika, mis ei arvesta piirkondlike lennufirmade eripära ja välistab toetuste maksmise.

Nordica kasutab ühtekokku 19 lennukit, Eestis ja välismaal töötab üle 500 selle ettevõtte ja tema tütarettevõtte Nordica Regional Jet lennundusspetsialisti.

Samal teemal

Nordica hoiatab: lennureisi Kiiev–Tallinn reisijad võisid leetritesse nakatuda
Nordica lennukipark kasvab kolme aastaga kuni 25 lennukini
Nordica juht pani ameti maha
Nordica taotleb luba tütarfirma osaluse LOT-ile üleandmiseks
Nordica tühistas töötajate massilise haigestumise tõttu mitu lendu
Tagid:
airBaltic, lend, majandus, lennundus, Nordica

Peamised teemad