14:43 14. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1043
  • RUB70.8034
Diiselgeneraatorid B-55B

Lisaks mootorite rikkumisele on ka Eesti kütusevarud biolisandite tõttu ohtu sattunud

© Sputnik / Sergey Melkonov
Eesti uudised
lühendatud link
Biolisanditega kütus (10)
186 0 0

Eestis avariiolukordade puhul toimiva kütte- ja elektrivarustuse tagamiseks hädavajalikud kütusevarud võivad biolisandiga diislikütusele ülemineku tõttu igasuguse mõtte kaotada.

TALLINN, 28. august — Sputnik. Eesti Jõujaamade ja Kaugkütte Ühing juhtis majandus- ja taristuministeeriumi tähelepanu reservvaruna avariiolukordadeks diislikütuse hoidmise ohtlikkusele.

Ühingu pöördumises rõhutatakse, et katlamajadele, soojuselektrijaamadele ja avariide korral kasutatavaile diiselgeneraatoritele mõeldud alatine kütusevaru, mis peab hädaolukordades tagama soojus- ja elektrivarustuse tõrgeteta toimimise, võib biokütlesele ülemineku tõttu löögi alla sattuda.

Näiteks ainuüksi Tallinnas hoitakse varuks ligi 2000 kuupmeetrit talvist diislikütust - sellest peab piisama, et tagada linna varustamine reservkütusega 72 tunni vältel. Nendes mahutites hoitav kütus vahetatakse välja kord kuue-seitsme aasta tagant.

Konteinerkatlamaju hoitakse samuti avariivalmiduses täispaakidega

Neid seadmeid käivitatakse nende kasutuskõlblikkuse testimiseks kord kuus, diislikütuse väljavahetumiseks kulub sellise töörežiimi korral paar-kolm aastat.

Seoses biokütusele üleminekuga tulev seda teha sagedamini, mis tähendab ekspluatatsioonikulude suurenemist.

Mahuteid tühjaks jätta on aga liiga ohtlik, sedastati jõujaamade ja kaugkütte ühingus. Lisaks kerkib küsimus, mida teha ladustamise tõttu riknenud diislikütusega.

Seoses sellega teeb Eesti Jõujaamade ja Kaugkütte Ühing ettepaneku tühistada reservdiisli puhul biolisandi kasutamise nõue.

Eesti üleminek biokütusele

Nagu Sputnik Eesti kirjutas, algas 2018. maiskuust Euroopa Liidu initsiatiivil järk-järguline üleminek biokütusele.

Biokütuse kahjulikust toimest on kõneldud ka valitsuses. Maaeluminister Mart Järvik väitis, et kohustuslik biokomponentide sisaldus diislikütuses on juba kaasa toonud põllumajandusmasinate rivist väljalangemise juhtumeid ja ohustab edaspidi ka ühistranspordi tööd.

Kriitikaga on liitunud Eesti Kalurite Liit, teatades biokütuse ohtlikkusest kalalaevade mootoritele.

Organisatsioon pöördus valitsuse poole palvega teha Eestis tegutsevatele kalalaevadele erand ja lubada neil kasutada "puhast" diislit. Sellise erandi on valitus juba teinud näiteks kaitsejõudude lahingumasinatele.

Loe lisaks:

Teema:
Biolisanditega kütus (10)

Samal teemal

Biokütus: mida tuleb bensiini 95 ja diiselkütuse kasutajatel teada
Tagid:
Eesti, Euroopa Liit, bensiin, diiselmootor, diisel, biokütus

Peamised teemad