08:51 21. November 2019
Kuula otse
  • USD1.1059
  • RUB70.7748
Projekt Rail Baltic

Siseminister Helme tunnistas üles, kuidas ta võib saboteerida projekti Rail Baltic

© Фото: Rail Baltica
Eesti uudised
lühendatud link
11510

Siseministri toolil istuv Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) liider Mart Helme teatas, et ei kavatse loobuda oma valimiseelsest lubadusest peatada Kesk-Euroopa rööpmelaiusega raudtee Rail Baltic ehitus.

TALLINN, 18. oktoober — Sputnik, Oleg Leontjev. Siseminister ja Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) esimees Mart Helme lükkas ümber kohalikus meedias kõlanud süüdistused selles, et pärast valitsusse saamist olevat tema erakond sisuliselt lahti ütelnud valimiseelsel perioodil valijatele antud lubadustest, ja tõotas jätkata jõupingutusi projekti Rail Baltic blokeerimisel.

Helme mainis, et valitsus tuleb kokku neljaks aastaks ja lubaduste elluviimiseks ning selle nimel töö tegemiseks on aega veel kolm ja pool aastat.

"Kui olla kolmekesi valitsuskoalitsioonis, tuleb mõnikord kompromissidele minna, ühes kohas järeleandmisi teha, et teises juurde võita. Mõnikord tuleb kaotada lahing, et võita sõda," ütleb Helme.

Näiteks, mis puudutab Rail Balticut, siis pole Helme sõnul kusagil otsustatud, et see trass tegelikult ka tuleb – kui piisavalt rahastust ei tule, ei tule ka Rail Balticut. Rahastuse küsimus on praegu lahtine, lisas minister.

Jüri Ratas kohtus Riias oma Balti riikide kolleegidega
© Фото : Valsts kanceleja / State Chancellery of Latvia

Helme tsiteerib Winston Churchilli, kes on öelnud, et selleks, et minna Põhjanaela suunas, ei pea alati minema sirgjoones.

Täismahus artikli saab lugeda portaali venekeelsel poolel.

Sputnik Eesti on kirjutanud, et Rail Baltic ühendab Eesti, Läti ja Leedu raudteevõrgustiku Euroopa Liidu transpordisüsteemiga. Ambitsioonikas raudteeprojekt oli algusest peale üldsuse suure tähelepanu all, jagades inimesed kahte leeri.

Kriitikud seavad majandusliku tasuvuse kahtluse alla projekti. Nii pani hiljuti projektile sünge "diagnoosi" Eesti majandusteadlane Olev Raju, kelle sõnul ei saa magistraal olla Eestile majanduslikult tasuv isegi siis, kui selle ehitust finantseeritakse peaaegu täielikult EL eelarvest.

Projekti toetajad aga ennustavad reisijate- ja kaubavoogude kasvu. Peaminister Jüri Ratas ütles varem, et Rail Baltic võimaldab Baltimaadel ja Soomel lõpuks saada osa hästi integreeritud Euroopa siseturust.

Esimesed ehitustööd Rail Balticu Eesti trassiosal on juba alanud - Tallinna ringtee Saku-Luige maanteelõigul valmistatakse ette viadukti ehitust.

© Sputnik / Денис Пастухов, Владимир Новиков
Miiting Rail Balticu vastu

Kokku on kavandatud 18 liiklussõlme rekonstrueerimine - see on esimene etapp, mis kavatsetakse lõpule viia hiljemalt 2023. aastal. Teine etapp on Rail Balticu raudtee paigaldamine. Testiperiood enne raudtee kasutuselevõttu on kavandatud 2026. aasta algusesse.

Eesti rahandusministeeriumi andmetel on projektile kuni 2023. aastani eraldatud 410,7 miljonist eurost Eesti riigi panuseks olevad 94,4 miljonit eurot juba eelarves sees. Projekti kogumaksumus on 5,8 miljardit eurot. Suurem osa vajalikest vahenditest tuleb Euroopa Liidu eelarvest.

Lugege lisaks:

Tagid:
EKRE, Mart Helme, majandus, raudtee, Rail Baltic

Peamised teemad