07:20 15. Detsember 2019
Kuula otse
  • USD1.1174
  • RUB69.9930
Таллиннское такси

Tallinna tänavatelt võivad kaduda bensiinil ja diislikütusel töötavad taksod

© Sputnik / Вадим Анцупов
Eesti uudised
lühendatud link
0 0

Kümne aasta pärast võivad linnavõimud keelata bensiini- ja diiselmootoriga autode taksodena kasutamise.

TALLINN, 4. detsember — Sputnik. Sisepõlemismootoritega taksost täielikult loobumise ideed uurivad põhjalikult eksperdid ja Tallinna juhtkond, ütles Tallinna linnavolikogu esimees Tiit Terik.

"Peame keskkonnakaitset silmas pidades tulevikku vaatama. Umbes viie aasta pärast on Tallinnas uued, diiselmootorita bussid.

Mõtlesime, kuidas seda kõike laiemalt vaadata ja arutada võimalust, et kogu ühistransport, sealhulgas taksod, oleksid ilma diislikütuse ja bensiinita," vahendab ERR.

Teriku sõnul tuleb kümne aasta jooksul autoparki vahetada, kuna paljud taksod ammendavad oma ressursi. Selleks ajaks vähenevad ka elektriautode hinnad ja suureneb laadimisjaamade arv.

Ametnik ütles, et see ettepanek on seni vaid idee tasemel. Esmalt uurivad linnavõimud teiste riikide kogemusi ja arutavad mõtet taksojuhtide ja taksoteenuseid pakkuvate ettevõtetega.

Председатель Таллиннского горсобрания Тийт Терик
© Фото : Riigikogu
Tiit Terik

Kui linn otsustab selle tulemusel sisepõlemismootoriga autodest loobuda, siis hakkab keeld kehtima kõigile taksodele – nii tavalistele kui ka mobiilirakenduste vahendusel tegutsevaile.

"Kõik on võrdsed. Kui see idee ellu viiakse, mõjutab see Tulikat, Tallinki ja isegi Yandexit, Bolti, Uberit jne," ütles Tallinna linnavolikogu esimees.

Nagu Sputnik Eesti teatas, muutuvad elektriautod tarbijatele igal aastal kättesaadavamaiks. Brüssel kavandab ambitsioonikaid plaane suurendada Euroopas toodetud elektrisõidukite osakaalu 2030.-ks aastaks 30–40%-ni sõidukite üldarvust.

Elektriauto laadimispunkt
© Sputnik / Евгений Биятов

Alates 2019. aasta sügisest saab Eestis taas elektriauto ostmiseks riiklikku toetust ja seda ei pea tagastama, kui nelja aasta pärast on odomeetri näit vähemalt 80 tuhat kilomeetrit.

Samal ajal puutuvad elektrisõidukite omanikud seda tüüpi autode kasutamisel üsna sageli kokku mitmesuguste probleemidega, eriti talvel.

Sel aastaajal ei jätku aku mahust piisavalt kauaks, mistõttu tuleb autot sageli laadida ja tõsiselt külmade ilmade puhul on probleeme ka elektroonikaga.

Lugege lisaks:

Samal teemal

"Kalašnikov" takso jaoks: millist uut toodet näitasid Vene relvatootjad
Tagid:
diisel, bensiin, elektriauto, takso, Tallinn

Peamised teemad