20:13 20. Jaanuar 2020
Kuula otse
  • USD1.1085
  • RUB68.2075
Eesti uudised
lühendatud link
Tallinna uudised (327)
0 0

Esimesed uued keskkonnasõbralikud gaasibussid jõuavad Tallinnasse ja asuvad sõitjaid teenindama 2020 aasta suvel.

TALLINN, 10. detsember — Sputnik. Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš ja bussitootja Solaris juhatuse esimees Javier Calleja allkirjastasid teisipäeval, 10. detsembril Vabaduse väljakul lepingu 100 uue gaasibussi ostmiseks, edastab Pealinn.

Lepingu järgi tarnib ettevõte kokku 60 normaal- ja 40 liigendbussi maksumusega 26,96 miljonit eurot.

"Tänu uutele bussidele säästame ainuüksi esimese 100 bussi puhul kütuse- ja ülalpidamis kuludelt kokku ligi 1,5 miljonit eurot aastas," ütles Boroditš.

Ta lisas, et vastavalt ettevõtte uuenenud strateegiale asendatakse järgmistel aastatel kõik vanad diiselbussid gaasibussidega.

"Töötame selle nimel, et aastaks 2025 ei sõidaks Tallinna tänavatel enam ühtegi diiselbussi," selgitas Boroditš. "Täna allkirja saava lepinguga ostetavate uute busside mõju linnakeskkonnale on võrreldav paari tuhande auto eemaldamisega Tallinna tänavatelt."

Kokku hangib Tallinna Linnatranspordi AS järgmise viie aasta jooksul 350 uut gaasibussi, mille hankimisel pööratakse erilist tähelepanu sõitjate mugavusele ja turvalisusele ning peetakse silmas erivajadusega linnaelanike teenindamist.

Bussidele paigaldatakse turvalisuse tagamiseks sise- ja väliskaamerad, sõitjate loendussüsteemid ja muud kaasaegsed infotehnoloogilised lahendused.

Tallinna Linnatranspordi bussipargis on kokku 529 bussi, millega teenindatakse pealinnas 75 bussiliini. Koos trammi- ja trolliliinidega teenindab ettevõtte aastas rohkem kui 140 miljonit sõitjat.

Sputnik Eesti on kirjutanud, et suve lõpus läksid oma palgaga rahulolematud bussijuhid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ette piketeerima. Osalejad nõudsid bussijuhtide miinimumpalga tõstmist 945 eurolt 1200 euroni kuus.

Sputnik Eesti uuris sügisel Tallinna bussipargi töötajatelt, kas bussijuhtide piirvanuse langetamine aitab lahendada töökäte puuduse probleemi pealinnas.

Küsimuse peale, miks Tallinna busside roolis ei ole näha noori, tõid bussijuhid kommentaaris Sputnik Eestile välja kaks peamist põhjust.

Водитель автобуса Ольга
© Sputnik / Денис Пастухов
Bussijuht Olga

"Vastus on täiesti silmanähtav. Töötasu ei ole konkurentsivõimeline ega motiveeri noori seda ametit pidama. Bussijuhi amet ei ole sugugi kergete killast: töökoormus on väga suur, liiklus tekitab suurt pinget ja noored juhid ei pea lihtsalt vastu," ütles bussijuht Olga.

Artikli täisversiooni saab lugeda siin.

Lugege lisaks: 

Teema:
Tallinna uudised (327)

Samal teemal

Ettevõtjad: Eestis napib kolmsada bussijuhti
TLT tahab palgata poolsada uut bussijuhti
Tallinnas hakatakse taas isesõitvaid busse katsetama
Vabaduse väljakul esitletakse uusi busse
Tagid:
ühistransport, Deniss Boroditš, TLT, gaasibuss

Peamised teemad