19:29 19. November 2017
Tallinn+ 2°C
Kuula otse
Haapsalu raudteejaam

1905. aastal avati liikluseks Keila-Haapsalu laiarööpmeline raudtee

© Денис Грабусов
Sündmused ja kuupäevad
lühendatud link
19 0 0

Raudteeliini ehitust Keila ja kuurortlinna Haapsalu vahel alustati 1902. aastal ja see avati 1905. aastal

Avatud raudteeliin võimaldas reisijatevedu Looderaudtee Balti raudteeliini Tallinna-Keila raudtee jätkuna kuurortlinna Haapsalusse, Haapsalu kreisi keskusesse.

Haapsalut, üksnes seal asuva ravimudaga, hindas puhkusekohana Venemaa keiser Nikolai II ning koos raudteeharuga ehitati Haapsalusse ka keisri ja keisriperekonna vastuvõtuks esinduslik Haapsalu jaamahoone. 39 meetrine avatud galerii, mis ühendas raudteejaama Keiserliku paviljoniga (kus tänapäeval asub Eesti Raudteemuuseum) ning keiserliku rongi vastuvõtuks vajalik 216 meetri pikkune perroon.

Музей железной дороги и в Хаапсалу
© Денис Грабусов
Haapsalu raudteemuuseum.
Музей железной дороги и в Хаапсалу
© Денис Грабусов
Haapsalu Raudteemuuseum.

Keila-Haapsalu raudtee äärde rajati neli raudteejaama: Riisipere (Ризенбергъ, III klass), Risti (Ристи, III klass), Palivere (Паллиферъ, V klass) ja Haapsalu (Гапсаль, II klass).

1917. aastaks lisandusid Vasalemma (Вазалемъ), Ellamaa (Элламма) ja Taebla (Тайбель). Haapsallu rajati kahekohaline veduridepoo koos vedurite pöördsillaga.

1920. aastatel pikendati raudteed Rohuküla sadama basseinidevahelisele kaile. 1930. aastatel oli raudteel 17 jaama ja peatuskohta.

Alates 2004. aastast on säilinud 24,6 km pikkune Keila-Riisipere raudteelõik, mis on elektrifitseeritud ja kuulub Eesti Raudteele. Reisirongiliiklust opereerib antud lõigul Elron.

Хаапсалуский епископский замок
© Денис Грабусов
Haapsalu piiskopilinnus.

Allikas: Vikipeedia

Tagid:
Elron, raudtee, Haapsalu, Eesti

Peamised teemad