07:12 22. Oktoober 2018
Kuula otse
  • USD1.1470
  • RUB75.2418
Eesti Raudtee. Illustreeriv foto

Eesti firma ostis välja Daugavpilsi veduriremonditehase

© Flickr / kuknauf
Rahandus ja äri
lühendatud link
5220

Daugavpilsi suurim ettevõte kuulub nüüd sajaprotsendiliselt Eesti firmale Skinest Rail ja asub raha teenima Ukraina Raudteede vedurite remontimisega.

TALLINN, 15. veebruar — Sputnik. Eesti raudteekontsern Skinest Rail ostis välja kõik aktsiaseltsi Daugavpilsi veduriremonditehas AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca (DLRR) väikeosanike aktsiad, suurendades ettevõttes oma aktsialapitali osakaalu 100%-ni, teatab Sputnik Läti.

DLRR on Balti riikides suurimaks raudteeveeremite kapitaalremondi ja kaasajastamisega tegelevaks ettevõtteks. See on ühtlasi Daugavpilsi kõige suurem ettevõte. Hiljutise ajani kuulus Skinest Railile 49,9% DLRR-i aktsiatest. Kõikide аktsiate konsolideerimise tulemusena lahkus DLRR Nasdaqi börsilt, kus senini tema aktsiaid koteeriti.

UVIC pankrotti ei usu
© Sputnik / Вадим Анцупов

Uuest aastast võib ettevõtet juhtida välisriigist>>

Skinest Rail juhatuse liikme Roman Zahharovi sõnul oli DLLR-i aktsiate omandamine nii tehase kui ka kogu kontserni arengustrateegia elluviimise osaks. Ta märkis ühtlasi, et mittetäielikku aktsiapakki omades oli Skinest Rail ainsaks aktsionäriks, kes ettevõtet kõigi nende aastate jooksul toetas.

Tehas asub teostama ulatuslikke projekte ja kavatseb jätkata investeerimist DLRR-i edasisse arendamisse. Viimaste aastate jooksul tegeleb tehas järkjärgulise ümberorienteerumisega lääne turgudele. Samuti plaanib tehas kasvatada käivet ka tavapärastes suundades, laiendada tarnete geograafiat ja laiendada oma teenuste spektrit.

Venemaa ettevõte rajab Narva tehase>>

2016. aasta suvel said teatavaks koondamised DLLR-is ja linlased kartsid, et tehas müüakse osade kaupa maha ning suletakse. 2016. aasta lõpul üritas DLLR saada riigi garantiid laenulepingule Swedbankiga, kuid seadus ei näe ette eraettevõtetele säärase abi osutamist. Tehase esindajad proovisid saada linnavõimudelt trammide hanketellimust, ent edutult – DLLR-i pakkumuse pakkumishind osutus kõige kõrgemaks.

Ole valmis! Putin majanduse üleviimisest sõjaaja rööbastele>>

Möödunud nädalal sai DLLR aktsiaseltsilt Ukraina Raudteed sertifikaadi õiguse kohta teostada igat liiki suuremahulisi remonditöid enamikule 1520 mm rööpmelaiusel töötavatele veduriseeriatele. Kontserni Ukraina esinduse DLLR-i käsutuses on kõik vajalikud ressursid selleks, et Ukraina riiklikule raudteevedude ettevõttele veeremkoosseisu remontimisel ja kaasajastamisel abi osutada.

Tagid:
vedur, DLLR, Skinest Rail, raudtee, tehas, Daugavpils, Eesti, Ukraina

Peamised teemad