18:48 26. Mai 2018
Tallinn+ 23°C
Kuula otse
  • USD1.1675
  • RUB72.4935
Ligi kolmandik abivajajatest helistab kiirabisse terviseprobleemiga

Tervisemure korral helista perearsti nõuandetelefonil 1220

© Sputnik / Вадим Анцупов
Tervishoid
lühendatud link
2810

Häirekeskuse andmetel helistab ligi kolmandik abivajajatest kiirabisse terviseprobleemiga, mis ei vaja kiiret ja elupäästvat sekkumist

TALLINN, 12. jaanuar — Sputnik. Iga päev helistavad inimesed ka paljudesse perearstikeskustesse saamaks nõu ja abi arstilt või õelt ja teavet tervishoiukorralduse kohta. On aga veel üks võimalus esmase nõu saamiseks, mida saab kasutada 24 tundi ööpäevas ning seda nii eesti kui vene keeles, soovitab Haigekassa. See on perearsti nõuandetelefon 1220, kus kogemustega nõustajad — pereõed ja perearstid abivajajate kõnedele vastavad.

Proteesiarveid saab esitada 31. jaanuarini>>

Nõuandetelefon aitab hinnata mure tõsidust ja annab tegutsemisjuhised esmaseks abiks, lihtsamate olukordade puhul ka koduseks raviks. Samuti aitab nõustaja otsustada, kas peaks pöörduma perearsti vastuvõtule või haigla valvetuppa. Kriitilistel puhkudel suunatakse kõne kohe edasi kiirabisse.

Apteegid võivad patsiente videosilla teel nõustada>>

Perearsti nõuandetelefoni kampaania on liitunud "AGA Mina" ühiskampaaniaga, mis ühtlasi on kingitus EV100 aastapäevaks. "Aga Mina" on väärtuspõhiste hoiakute kujundamise ühiskampaania, mis tuleneb soovist kinkida tulevastele põlvkondadele teadlikum, tervem ja turvalisem elukeskkond.

Perearsti nõuandeliin on ellu kutsutud selleks, et lihtsustada nõu ja abi saamist perearstilt:

Kaotatud eluaastate arv vähenes>>

te soovite teada, kas teie tervisemure korral on vältimatu pöörduda erakorralise meditsiini osakonda, perearsti poole või saab olukorra lahendada koduste vahenditega

terviseprobleem tekib väljaspool tööaega, puhkepäevadel või riiklikel pühadel

te viibite väljaspool kodukohta või olete välismaal ega saa oma perearsti poole pöörduda (välismaalt helistades valige +372 634 6630)

te soovite informatsiooni Eesti tervishoiusüsteemi korralduse kohta (kuidas elukoha muutumisel perearsti vahetada, millise eriarsti juurde pöörduda, kuidas teha tervisedeklaratsiooni jm)

perearsti nõuandetelefon on abiks ka laste- ja hooldusasutustele juhul, kui asutuse tervishoiutöötaja ei ole kättesaadav.

Alates 2018. aastast tasub Eesti Haigekassa mitmete uute teenuste ja hüvitiste eest>>

Rohkem infot perearsti nõuandetelefonist leiab www.1220.ee, www.haigekassa.ee või www.agamina.ee

Tagid:
nõuandetelefon, perearstikeskus, kiirabi, haigekassa, Eesti

Peamised teemad