21:16 16. Juuli 2019
Kuula otse
  • USD1.1223
  • RUB70.3975
Газовая конфорка.

Eesti Gaas hakkab varustama Megastari veeldatud maagasiga

© FreeImages / Marco Caliulo
Uudised
lühendatud link
3710

AS-i Tallink Grupp teatel sõlmis ettevõte veeldatud maagaasi ehk LNG tarnelepingud varustamaks järgmisel aastal Tallinna-Helsingi liinil sõitma hakkavat kiiret reisilaeva Megastar. Eestis saab Megastari varustama Eesti Gaas ning Soomes Scangas.

TALLINN, 10. oktoober — Sputnik. Tallinki tehnikadirektori, kapten Tarvi-Carlos Tuuliku sõnul oli suurepärane leida piirkonnas lausa mitu head tarnepartnerit ettevõtte jaoks täiesti uues valdkonnas.

„Tallinki eesmärgiks on olla oma segmendis arengu motivaatoriks ning teha seejuures mitmetes maades koostööd tugevate partneritega, kel on sarnane visioon. Koos saame panustada keskkonnasõbraliku energia kasutamise ja tarneahela laiendamisse piirkonnas. Koos Eesti Gaasi ja Scangasiga oleme laevastiku uusima liikme Megastari tulekuks hästi ette valmistatud teenindamaks üht meie olulisemat ja kiirema rütmiga liini", lisas Tuulik.

"Eesti Gaas on Eesti turu ekspert maagaasi valdkonnas, olles tegelenud gaasi maaletoomise ja pakkumisega aastakümneid. Täna oleme jõuliselt astumas uude ajajärku, Tallink Megastari gaasiga varustamine on meie esimene suur LNG projekt meretranspordis," sõnas Eesti Gaasi tegevjuht Ants Noot. „Mul on väga hea meel, et suutsime pakkuda parimat hinda ja tingimusi konkurentsis tõsiste pakkujatega," lisas Noot.

"Meil on äärmiselt hea meel, et Tallink valis meid uue Megastari varustajaks", ütles Tommy Mattila, Skangas'i turundus- ja müügidirektor. „Aastas teostame me Põhjamaades ligi 1000 LNG bunkerdamisoperatsiooni. Värske koostöö Tallinkiga on märk meie võimekusest rahuldada meretranspordist tulenevat nõudlust tõhusa, turvalise ja usaldusväärse bunkerdamisteenuse järgi".

LNG ehk veeldatud maagaas on väga kõrge energiasisaldusega ja selle kasutamiseks ei ole vajalik maagasivõrgu olemasolu. LNG-d kasutatakse energiatootmises, maismaa- ja meretranspordis. Tegemist on keskkonnasäästliku kütuseliigiga, mis võimaldab oluliselt vähendada CO2, NOx, SOx sisaldust heitgaasis ning see ei tooda praktiliselt üldse tahmaosakesi. Tallink on valinud veeldatud maagaasi üheks tuleviku arengusuunaks justnimelt laevastiku keskkonnasõbralikkuse täiendaval suurendamisel ning reisilaevanduses jätkusuutliku opereerimise veelgi laiemaks rakendamiseks.

Megastar saab olema Tallinki suurim kiire reisilaev, olles 212 meetrit pikk ning mahutades korraga 2800 reisijat. Alus hakkab kasutama kütusena veeldatud maagaasi, kuid on võimeline sõitma ka tavakütusega. Kasutades veeldatud maagaasi, väheneb laeva ökoloogiline jalajälg võrreldes tavapäraste laevadega oluliselt, sest sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsnikdioksiidi tase väheneb oluliselt.

Olles loodud eksklusiivselt Tallinna-Helsingi liinile, järgib uus laev kõiki praeguseid ning tulevasi Heitgaaside Seireala nõudeid, mille alla kuulub ka Läänemere piirkond. Veeldatud maagaasiga tegelev ettevõte Skangas on Põhjamaade LNG-turu üks liidreid. Skangas varustab LNG-ga nii laevandus-, tööstus- kui maanteetranspordisektorit. Skangas on Soome loodusliku gaasi ekspertettevõtte Gasum Ltd. tütarfirma ning selle osanikeks on Gasum Ltd. 51% ja Norra Lyse Energi AS (49%).

Tagid:
veeldatud, Eesti Gaas, Tallink Grupp, Soome, Eesti

Peamised teemad