07:42 28. Mai 2017
Tallinn+ 9°C
Kuula otse
Illustratiivne foto

Analüüs: madala haridustasemega noorte hulka tuleb vähendada

© Sputnik / Виталий Аньков
Uudised
lühendatud link
1010

Haridus- ja teadusministeeriumi (HTM) reedel avaldatud aasta-analüüsis tuuakse esile madala haridusega noorte liiga suurt osakaalu, mida tuleks vähendada.

TALLINN, 2. detsember — Sputnik. "Murelikuks teeb noorte suur hulk, kes isegi seitse aastat pärast põhikooli lõpetamist pole omandanud kutse- või üldkeskharidust — neid on iga viies. Nende võimalused tööturul on kahjuks kesised," ütles haridus- ja teadusminister Mailis Reps analüüsi tutvustades.

Probleemi lahenduseks on erinevaid sekkumismeetmed juba alates alusharidusest. Aasta-analüüs pakub lahendusena näiteks riskiperede laste lasteaeda jõudmise toetamist, vahendas BNS.

Samuti tuleb arendada õpetajate ja tugispetsialistide oskusi ning pakkuda neile töövahendeid erivajadustega lastega töötamiseks. Täismahus tuleb tööle panna loomisel olev madala haridusega mitteõppivate noorte seiresüsteem. Edaspidi tuleb rohkem tegeleda madalamate õpitulemustega koolidega, et neid järele aidata. Kuna sotsiaal-majanduslik olukord mõjutab ka hariduse omandamist, siis soovitab analüüs pakkuda rohkem tuge peredele.

"Jätkuvalt tuleb parandada ka hariduse vastavust tööturu vajadustele. Selleks pöörame rohkem tähelepanu kutsehariduse kvaliteedile ning tõhustame tugisüsteeme, et vähem noori katkestaks oma haridustee," sõnas minister Reps pressiteate vahendusel. "Probleemi lahendusena tuleb tõhustada tugiteenuste pakkumist ning karjäärinõustamist, et noored teeksid teadlikke valikuid," lisas minister.

Lisaks toob aasta-analüüs esile, et loodus- ja täppisteadused on populaarsemad kui kunagi varem, mis samas tähendab, et sihte tuleb seada veel kõrgemale. Loodus- ja täppisteaduste valdkonnas on viimasel seitsmel aastal tõusnud kõrgharidusega lõpetajate arv viiendiku võrra ning on juba lähenemas aastaks 2020 seatud sihile.

"Loodus- ja täppisteadustega seotud erialasid tasub õppida, sest neil erialadel kõrghariduse omandanute palgad on teistest valdkondadest kõrgemad. Varase huvi tekitamiseks toetame IT tutvustamist lasteaedades ja koolides. Tahame areneda digitehnoloogiate kasutajate riigist üha enam uute tehnoloogiate loojate maaks," selgitas Reps.

Reedel avaldatud aasta-analüüs keskendub lisaks üldisele ülevaatele ka seitsmele haridusvaldkonna kriitilisemale teemale, mille kohta on valminud ulatuslikumad analüüsid.

Detailsemates analüüsides käsitletakse madala haridustasemega noorte teemat, õpetajaameti atraktiivsuse probleemi, põhikoolijärgsed haridusvalikute küsimusi, täiskasvanute osalust elukestvas õppes, eesti keelest erineva emakeelega põhikooli lõpetajate eesti keele oskuse küsimusi; soolisi lõhesid hariduses ning võrdset ligipääsu kvaliteetsele haridusele ja tõhusat hariduskorraldust.

Tagid:
aasta-analüüs, haritus, noored, Haridus- ja teadusministeerium, haridus- ja teadus minister, Mailis Reps, Eesti

Peamised teemad