06:46 05. Aprill 2020
Kuula otse
  • USD1.0785
  • RUB82.8075
Uudised
lühendatud link
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (51)
5402

Rail Baltic Estonia juhi Indrek Orava sõnul on Rail Balticu vastu huvi tundnud ka Peterburi ettevõtjad.

TALLINN, 7. detsember — Sputnik. "Peterburi oleks nõus kauba eest ka rohkem maksma, kuna see jõuaks raudteed pidi Lõuna-Itaaliast kiiremini kohale, kui meritsi," ütles Orav kolmapäeval Rail Balticu pressiüritusel. Tema sõnul võiks kaup teekonna läbida vaid umbes kolme päevaga, mis on oluliselt kiirem, kui meretranspordi puhul.

Orava sõnul oleks Loode-Venemaale võimalik vedada samas suurusjärgus kaupa, kui Soome. "Loodame, et suhted Venemaaga paranevad," vahendas BNS Orava sõnu.

Rail Balticu projekti koordinaator majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis Kristjan Kaunissaare märkis, et ka Soomel on kõrgel tasemel huvi projekti vastu. "Järgmisel nädala toimub Soome peaministri visiit Eestisse, kus Rail Balticu teema tuleb kindlasti üles," sõnas ta.

Riigikogu arutab järgmisel nädalal Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) ettepanekul olulise tähtsusega riikliku küsimusena Rail Balticu tulevikku.

13. detsembril peetaval istungil teevad ettekande peavad Tallinna Tehnikaülikooli juhtimisdotsent Endel Oja, Eesti Ostu- ja Tarneahelate Juhtimise Ühingu auliige Illimar Paul, MTÜ Avalikult Rail Balticust juhatuse liige Priit Humal ning EKRE riigikogu fraktsiooni esimees Martin Helme. 

Kõikidele ettekandjatele saavad rahvasaadikud esitada küsimusi ja arutelu on avalik. Riigikogu istung algab kell 10.

Rail Baltic peab ühendama Leedu, Läti ja Eesti ülejäänud Euroopaga. Ent valitsuses võtmepositsitsioonidel seisvate isikute vahetumine on projekti suhtes esile kutsunud uue kriitikalaine ning taaselustanud kahtlusi selle majanduslikus põhjendatuses.

Erakond Eestimaa Rohelised (EER), Noored Rohelised ja Ökoriik Eesti algatasid petitsiooni "Eestimaa kaitseks", milles nõutakse Rail Balticu kulgemist mööda olemasolevat raudteekoridori suunal Tallinn-Tartu-Riia ja teema arutamist riikliku tähtsusega küsimusena riigikogus.

Roheliste arvamuse kohaselt peaks ainuüksi uue trassi hoolduskulud olema palju suuremad kui 50 miljonit eurot aastas. "Seda raha Euroopa Liidust ei saa ja juba praegu on Eesti raudtee-dotatsioonide maksmisega hädas. Meil on tõsine oht avastada end olukorras, kus Eesti riik hakkab tervishoiu- ja sotsiaalkulutuste arvelt ebafunktsionaalsele raudteele peale maksma," teatas erakond.

Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (51)

Samal teemal

Enamik pooldab Roheliste pakutud Rail Balticu trassivalikut
Rohelised: Rail Balticu trass peab kulgema mööda olemasolevat raudteed
Riik tellib Rail Balticu rajamiseks vajalike kinnistute hindamise
MKM: Rail Balticu trassi muutmine paiskaks meid ajas 10 aastat tagasi
Komisjon arutab 101 avaliku tegelase Rail Balticu teemalist kirja
Balti riigikontrollid valmistuvad Rail Balticu auditeerimiseks
Rohelised kutsuvad üles loobuma Rail Baltic trassi ehitusest
Peatage Rail Baltic
MKM tahab lihtsustada Rail Balticu trassile jääva maa sundvõõrandamist
Balti riigid jagavad võimupirukat Rail Balticu juhatuses
Rail Baltic: vaidlused suundade üle
Tagid:
avalik arutelu, istung, Rail Baltic, EKRE, Indrek Orav, Eesti, EL, Balti riigid, Venemaa

Peamised teemad