09:38 24. September 2017
Tallinn+ 9°C
Kuula otse
Rahvusvahelise infoagentuuri ja raadiojaama Sputnik toimetus

WP tunnistas, et ei ole kindel Sputniku ja RT kohta avaldatud artikli tõeväärsuses

© Sputnik / Игорь Руссак
Uudised
lühendatud link
Meedialahingud (101)
3220

Ameerika ajaleht Washington Post teatas, et ei ole kindel oma novembris ilmunud artiklis sisalduva informatsiooni tõepärasuses selle kohta, et agentuur Sputnik ja telekanal RT on väidetavalt avaldanud uudiseid, mis sisaldavad valeinformatsiooni.

TALLINN, 9. detsember — Sputnik. 24. novembril avaldas väljaanne sõltumatute uurijate artikli, kes väitsid selles, et uurisid "Venemaa propaganda" juhtumeid USA presidendivalimiste kampaania ajal. Üheks selliseks grupiks oli PropOrNot, mille liikmed ei avalikusta oma nimesid ega kontaktandmeid, teatas RIA Novosti

"The (Washington) Post ei esitanud mingeid saite ega võta vastutust grupi PropOrNot uurimistulemuste põhjendatuse eest mistahes meediaväljaannete kohta, artikkel ei eeldanud samuti selliseid väiteid," öeldakse originaalpublikatsiooniga koos avaldatud toimetaja märkuses.

Nagu kirjutas WP, avaldas PropOrNot oma uurimuse aruande rohkem kui 200 võrgulehe kohta, mis avaldasid väidetavalt "Vene propagandat" sisaldavaid materjale. Grupi väitel pärinesid need materjalid algselt agentuurilt Sputnik ja telekanalilt RT, kusjuures uurijate sõnul võisid nende meediaväljaannete materjalid sisaldada valeteavet. Mõned võrgulehed teatasid, et nad ei nõustu nende kandmisega sellesse nimekirja ja pärast PropOrNot artikli avaldamist võeti nad sellest nimekirjast välja.

Agentuuri Sputnik ja telekanali RT peatoimetaja Margarita Simonjan lükkas ümber artiklis oleva informatsiooni telekanalile CNN antud intervjuus.

"RT ei ole kunagi olnud seotud sellise tegevusega ja ilmselt sellepärast ei suutnud Washington Post esitada ühtegi tõendit," tsiteerib telekanal Simonjani. Ta toonitas, et väljaanne ei võtnud oma artiklile kommentaaride saamiseks ühendust RT-ga.

Nagu märgib omakorda võrguleht Intercept, teatas PropOrNot paljudest organisatsioonidest, mis on väidetavalt selle grupiga seotud, kuid paljud nendest teatasid, et kuulsid PropOrNot-st esimest korda alles Washington Postis avaldatud artiklist ja lükkasid informatsiooni seotuse kohta sellega ümber.

Teema:
Meedialahingud (101)
Tagid:
tõeväärsus, tõepärasus, valeinformatsioon, uudis, levitamine, artikkel, PropOrNot, The Washington Post, Sputnik, RT, Margarita Simonjan, maailm, USA

Peamised teemad

  • Politsei tõhustab inimeste ja sõidukite kontrolli

    Seoses EL eesistumise digitaalvaldkonna tippkohtumisega kontrollib politsei esmaspäevast reedeni tavapärasest rohkem inimesi, sõidukeid ja nende dokumente

    6
  • Tallinn tähistab Eesti rahvusvähemuste päeva

    Eesti rahvusvähemuste päev ehk Eesti rahvuste päev on 24. septembril tähistatav tähtpäev, mis meenutab Eesti Rahvuste Foorumi esmakordset kogunemist 1988. aastal

    15
  • Illustreeriv foto

    Juba aasta otsa üritavad ametnikud ja poliitikud jälile saada ühes Rootsis Älvrosis asuvas kollases majas toimuvale. Selles majas magab sõjaväenaridel 35 Ukrainast ja Valgevenest pärit hooajatöölist.

    28