11:55 19. September 2019
Kuula otse
  • USD1.1053
  • RUB70.9405
Raudtee, illustratiivne foto

Rohelised: Rail Balticu pealt kokkuhoitud raha saab kulutada tunnelile

© Sputnik / Евгений Ашихмин
Uudised
lühendatud link
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
5101

Erakond Eestimaa Rohelised on seisukohal, et kui Rail Balticu uue trassi ehitamisele mõeldud raha suunata olemasoleva trassi rekonstrueerimisse, saab ülejääva summa suunata kasvõi Tallinna-Helsingi rongitunneli rajamisse.

TALLINN, 17. detsember — Sputnik. "Selle raha, mis me saame olemasoleva raudtee rekonstrueerimisega kokku hoida, saaks kasutusele võtta raudtee pikendamiseks Soome lahe alt läbi Helsingisse," ütles BNS-ile Roheliste esimees Aleksander Laane. "Tunnel annab nii Euroopa Liidule kui Eestile suurema kindluse, et raudtee kaasajastamiseks antav raha läheb asja ette."

"Nii Eesti kui kogu Euroopa Liit peavad oma vara kasutamisel üha täpsemad olema, sest teist planeeti meil pole. Mida aeg edasi, seda kallimaks muutuvad puutumatu loodus, elurikkus ja isegi puhas vesi ning õhk," selgitas Laane.

Ta lisas: "Jah, ka raha on tähtis, sest Euroopa Liidust tuleva raha hulgal on piir peal ning see piir nihkub pigem alla-, mitte ülespoole. Nii EL kui ka Eesti riik vaid võidavad, kui sama raha eest saab rohkem asju tehtud vähima kahjuga inimkonna eksisteerimiseks hädavajalikule rikkusele ehk keskkonnale."

Laane sõnul on selge, et uus, miljonite tonnide kruusa ja liiva kaevamist ning transporti nõudev trass on keskkonnale palju koormavam kui praeguse trassi rekonstrueerimine.

"Mõelge kasvõi kogu selle liiva-kruusa veo peale ja sellele, palju sellele sisseostetud diislit kulub. Metsade, põldude, inimeste kodude ja loomade elupaikade hävitamisest ning veerežiimi rikkumisest rääkimata," rääkis Laane, kelle sõnul on ainult positiivne, et riigikogu võttis menetlusse Roheliste ja Ökoriik Eesti 1321 allkirjaandja petitsiooni Rail Balticu kohta.

Arutama hakkab seda riigikogu majanduskomisjon. Petitsioonis on kaks nõudmist: suunata Rail Baltic Tallinna-Tartu-Riia trassi rekonstrueerimisse ja teiseks — arutada asja riikliku tähtsusega küsimusena riigikogus.

Teine nõudmise punkt on praeguseks osaliselt täidetud. Osaliselt seepärast, et sellise suure ehituse alustamine ja tohutu raha kulutamine ei saa toimuda ühe riigikogu arutluse tulemusena, vaid neid arutelusid peab toimuma veel.

Rail Baltic peab ühendama Leedu, Läti ja Eesti ülejäänud Euroopaga. Ent valitsuses võtmepositsitsioonidel seisvate isikute vahetumine on projekti suhtes esile kutsunud uue kriitikalaine ning taaselustanud kahtlusi selle majanduslikus põhjendatuses.

Roheliste arvamuse kohaselt peaks ainuüksi uue trassi hoolduskulud olema palju suuremad kui 50 miljonit eurot aastas. "Seda raha Euroopa Liidust ei saa ja juba praegu on Eesti raudtee-dotatsioonide maksmisega hädas. Meil on tõsine oht avastada end olukorras, kus Eesti riik hakkab tervishoiu- ja sotsiaalkulutuste arvelt ebafunktsionaalsele raudteele peale maksma," teatas erakond.

Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)

Samal teemal

Riigikogus arutatakse Rail Balticu teemat tähtsa riikliku küsimusena
Rail Balticu vastu on huvi tundnud ka Peterburi ettevõtjad
Enamik pooldab Roheliste pakutud Rail Balticu trassivalikut
Rail Balticu toetajad on projektiga halvasti kursis
Rohelised: Rail Balticu trass peab kulgema mööda olemasolevat raudteed
Riik tellib Rail Balticu rajamiseks vajalike kinnistute hindamise
MKM: Rail Balticu trassi muutmine paiskaks meid ajas 10 aastat tagasi
Komisjon arutab 101 avaliku tegelase Rail Balticu teemalist kirja
Balti riigikontrollid valmistuvad Rail Balticu auditeerimiseks
MKM tahab lihtsustada Rail Balticu trassile jääva maa sundvõõrandamist
Balti riigid jagavad võimupirukat Rail Balticu juhatuses
Rohelised kutsuvad üles loobuma Rail Baltic trassi ehitusest
Rail Baltic: vaidlused suundade üle
Tagid:
rongitunnel, kulu, keskkond, arutelu, rekonstrueerimine, Erakond Eestimaa Rohelised, Rail Baltic, Aleksander Laane, Euroopa, Eesti, Balti riigid

Peamised teemad