16:39 26. November 2020
Kuula otse
  • USD1.1890
  • RUB90.0123
Uudised
lühendatud link
28 0 0

Tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski esitas valitsuse istungile eelnõu, mis lisaks varasematele alkoholireklaami piirangutele keelab koalitsioonipartnerite kokkuleppel alkoholireklaami sotsiaalmeedias

TALLINN, 24. jaanuar — Sputnik. Samas leevendatakse nõudeid väikepoodidele ning tanklapoodidele jääb alkoholi müügi õigus alles.

Ehkki alkoholi- ja reklaamiseaduste muutmise eelnõu varasem versioon internetireklaami ei käsitletud, leidsid kolme valitsuserakonna esindajad ühiselt, et eelnõu peab arvesse võtma ka internetis toimuvat ja sotsiaalmeedia suurt populaarsust, teatas Sotsiaalministeerium.

„Alkoholireklaamil on tõendatult oluline mõju inimeste tarbimisharjumustele ning seda eriti noorte puhul. Arvestades sotsiaalmeedia kasvavat mõju, otsustasime keelata alkoholireklaami sotsiaalmeedias täielikult," selgitas tervise- ja tööminister Jevgeni Ossinovski.

Samas leevendati koalitsioonipartnerite kokkuleppel eelnõus müügipiiranguid väikepoodidele. „Alkohoolsed joogid peavad edaspidi olema teistest kaupadest eraldi ega tohi olla nähtavad õuest. Küll aga ei kohusta uus kord väikepoode alkoholi müügisaalis seina taha peitma. See hakkab puudutama üksnes suurpoode, kellel on üldpinda ehk müügi- ja laopinda enam kui 600 ruutmeetrit," tutvustas Ossinovski.

Ühtlasi loobuti alkoholimüügi keelust tanklapoodides.

Juriidiliste isikute puhul hakkab reklaamiseaduse rikkumise trahvi ülemmäär olema 50 000 eurot. Trahvide ülemmäärasid suurendatakse juriidilistele isikutele ka alkoholiseaduses.

Valitsus andis tervise- ja tööministri juhitud alkoholi- ja reklaamiseaduste muutmise eelnõule kabinetis heakskiidu eelmise aasta lõpul. Seejärel moodustati täiendavate ettepanekute arutamiseks
töörühm, kuhu kuulusid lisaks Ossinovskile ka majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja justiitsminister Urmas Reinsalu.

Eelnõus sisalduvad muud piirangud alkoholireklaamile:

• Reklaamides lubatakse edastada vaid neutraalset teavet (sealhulgas välistades inimeste näitamist, atmosfääri kirjeldamist ja lugude jutustamist);
• Keelustatakse välireklaam, pikendatakse kellaajalist reklaamipiirangut raadios ja teles kella 21-lt 22-ni, keelatakse alkoholireklaam ajakirjade lisaväljaannete esi- ja tagakaanel jm;
• Keelatakse alkoholi degustatsioonid poodides ja happy hour ehk võimalus pakkuda mingitel tundidel alkoholi tavapärasest soodsamalt.

Samuti ei tohi alkohoolse joogi multipakendi ostmine olla soodsam kui üksiku joogi ostmine.

Eelnõus karmistatakse ka müüjatele kehtestatud nõuet tuvastada alkohoolsete jookide ostja vanus. Seadusemuudatusega lubatakse kontrollostud nii alaealistele alkoholimüügi keelu täitmise
kontrollimiseks kui ka salaalkoholi müügi tuvastamiseks.

Eelnõu vastuvõtmisel Riigikogus jõustub see täies ulatuses 1. jaanuarist 2018.

Tagid:
reklaam, alkohol, sotsiaalvõrgustik, meedia, Ossinovski, Jevgeni Ossinovski, Eesti

Peamised teemad