12:53 24. Mai 2017
Tallinn+ 10°C
Kuula otse
Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma avaüritus

Tunnel kahe pealinna vahel

© Riigikogu / Erik Peinar
Uudised
lühendatud link
2610

USA ettevõtte Hyperloop One asepresident Alan James tutvustas eile Riigikogu Tallinna-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma avaseminaril transpordivahendi tehnoloogiat

TALLINN, 21. aprill — Sputnik. Tallinna-Helsingi püsiühenduse toetusrühma initsiaator, eelmise valitsuse majandus- ja taristuminister Kristen Michal rõhutas, et Tallinna-Helsingi tunnel looks tugeva kaksikpealinna ning majandus kasvaks, vahendas Riigikogu pressiteenistus.

Встреча группы поддержки идеи создания тоннеля между Таллинном и Хельсинки
© Riigikogu / Erik Peinar
Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma avaüritus

„Esialgsed uuringud hindavad riikide majandusele sellest lisa 0,5 — 3% SKP-st. Samuti oleks kiire ühendusega kahe tunni teekonna kaugusel sisuliselt 4,7 miljonit inimest. Suurem majandusruum ning kasvavad võimalused tõstavad mõlema riigi pealinnade atraktiivsust maailmas ning mõjujõudu," lausus Michal. 

„Tunnel kahe pealinna vahel oleks kahe vennasrahva ajaloo suurim ettevõtmine. Täna võib see mõnele paista unistusena, selle teokstegemisel saavad mõlemad riigid suuremaks," lisas Michal.

Alan James avaldas Hyperloop One'i nimel heameelt, et 2018. aastaks on Eesti ja Soome koostöös valmimas Tallinna-Helsingi tunneli projekti geoloogiline uuring, võrdlev mõjuanalüüs, tehnilise kontseptsiooni ja majandusliku hinnangu uuring ning võrdlusanalüüs.

„Pärast esialgsete uuringute valmimist viiakse läbi avalik konkurss hindamaks, milline transporditehnoloogia pakub suurimat kasu madalaimate võimalike kuludega. Kuna Hyperloop One'iga jõuab Eestist Soome ainult 5-6 minutiga, on sel ilmselgelt tohutu eelis 30-40-minutilise rongisõiduga võrreldes," lausus James.

Встреча группы поддержки идеи создания тоннеля между Таллинном и Хельсинки
© Riigikogu / Erik Peinar
Tallinn-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma avaüritus

Hyperloop One'i vähendatud rõhuga tunnelid on tema sõnul märgatavalt väiksemad kui traditsioonilise rööbasraudtee omad, mis vähendab ehituse kapitalikulusid miljardi euro võrra. James avaldas lootust, et Hyperloop One kutsutakse esitama oma äriprojekt Tallinna-Helsingi tunneli projekti arendavatele ametiasutustele.

Tallinna-Helsingi püsiühenduse arengutest Eestis andsid Riigikogus ülevaate majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Harju maavalitsuse ning Tallinna transpordiameti esindajad.

Tallinna-Helsingi tunneli esialgne hinnatav maksumus on 9-13 miljardit eurot.

Riigikogu Tallinna-Helsingi püsiühenduse rajamise toetusrühma eesmärk on Eesti ja Soome vahelise püsiühenduse rajamise toetamine ja tähelepanu all hoidmine.

Tagid:
püsiühendus, tunnel, toetusrühm, Riigikogu, Alan James, Kristen Michal, Helsinki, Tallinn

Peamised teemad