13:48 17. Juuli 2019
Kuula otse
  • USD1.1223
  • RUB70.3975
Raudtee olematud kaubavood

Eestimaa Rohelised: Rail Balticuga on probleeme

© Sputnik / Вадим Анцупов
Uudised
lühendatud link
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
17041

Eesti keskkonnakaitsjatel ja poliitikutel puuduvad tänaseks andmed Euroopa Komisjoni väidetavast otsusest Rail Balticu projekti rahastamise lõpetamise kohta.

TALLINN, 5. märts – Sputnik, Deniss Pastuhhov. Eesti Rohelistel puudub hetkel teave, mis kinnitaks Euroopa Komisjoni keeldumist Rail Baltic raudtee ehitamist rahastada. 

Sellest teatas partei juhatuse liige Olev-Andres Tinn, kommenteerides meedias ilmunud sõnumit Brüsseli väidetavast kavatsusest projekti toetamine lõpetada.

Vastates Sputnik Eesti küsimusele, ütles Tinn, et tema parteil puudub teave Rail Balticu Brüsseli-poolse rahastamise lõpetamise kohta.

"Aga ma arvan, et rahastamisega on probleeme, nagu muudeski küsimustes," teatas opositsioonipoliitik.

Tinn lisas, et loodetud kaubakoguste puudumine võib tõesti Rail Balticu saatust mõjutada.

"Näiteks paar nädalat tagasi kinnitasid soomlased, et nad ei kavatse ehitada raudteed Põhja-Jäämere äärest lõunasse, aga äriplaanis on arvestatud, et just selle kaudu saabuvad Rail Balticule mõningad kaubavood.

"Kavas oli vedada viis miljonit tonni lasti aastas põhjast lõuna suunas," ütles Tinn, "kusjuures viimase 17 aasta jooksul moodustasid iga-aastased kaubaveod põhjast läbi Eesti lõunasse vaid nelisada tuhat tonni.

Plaanid ei ole absoluutselt reaalsusega kooskõlas ja kui Euroopa Liit neid juhtumisi analüüsima peaks, tuleks tal see projekt sulgeda. Kas seda ka tehakse, on iseküsimus."

Väga kallis geopoliitiline projekt

Sputnik Eesti portaal kirjeldas varem üksikasjalikult Rail Balticu projekti arengut, regioonis on paljudel kahtlusi ettevõtmise majandusliku mõttekuse ja keskkonnamõjude vallas.

Tundub, et ka Balti riikide vahel ei ole projekti juhtimise ja sellele eraldatavate vahendite osas seni üksmeelt.

Soome liitub ametlikult Rail Balticu ühisettevõttega >>

Nagu Sputnik Eesti kirjutas, liitus projektiga Soome – ta kutsuti lepitaja ja juhi rolli - et vältida edasist lõhestumist Balti pealinnade vahel, mis võis samuti EL fondide rahaliste vahendite vähendamiseni viia.

Sellele vaatamata jääb uus raudtee Balti riikide ja kõigi kohalike "peavooluparteide" jaoks prioriteediks, kuid Euroopa Liidu jaoks on see üks kümnest üleeuroopalise tähtsusega transpordikoridorist (TEN-T).

Siiani ei ole alust arvata, et Brüsseli rahalised plaanid Rail Balticu suhtes järsult muutunud oleksid.

EL abivahendite eraldamise vähendamine ambitsioonika projekti elluviimiseks on teoreetiliselt võimalik, kuid selliste järelduste jaoks puudub seni veel dokumentaalne alus.

Ka 4. märtsil toimunud transpordi-, telekommunikatsiooni- ja gaasiministrite Nõukogul Rail Balticut ei puudutatud.

Euroopa rööpmelaiusega Rail Balticut - mille eesmärgiks on ühendada Eesti Kesk- ja Lääne-Euroopaga - maksumust hinnatakse suuremaks kui 7 miljardit eurot.

Rail Balticu Eesti trass kallineb >>

Raudteest võib saada piirkonna suurim investeering ning Baltimaades peetakse seda geopoliitiliselt äärmiselt oluliseks, kuid paljud majandusteadlased kahtlevad rajatise tasuvuses.

Näiteks Venemaa Strateegiliste Uuringute Instituudi (RISI) ekspert Mihhail Beljajev, keda Sputnik Eesti mõni aeg tagasi tsiteeris, leiab, et kulukate konjunktuursete objektide rajamine hilineb sageli ja nad võivad muutuda "hangunud ehitusprojektideks".

Aja jooksul aga loobutakse neist sujuvalt ning rahulikult täiesti - tegeliku huvi puudumise tõttu investeerida suuri rahasid ilmselgelt kahjumlikesse ettevõtmistesse.

Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)

Samal teemal

Austrias arutati Rail Balticuga seonduvat
Avaliku elu aktivistid korraldasid meeleavalduse Rail Balticu vastu
Tallinna-Helsingi tunnel läheb maksma 16 miljardit eurot
Tagid:
majandus, Brüssel, Erakond Eestimaa Rohelised, Rail Baltic

Peamised teemad