23:49 17. Juuni 2019
Kuula otse
  • USD1.1234
  • RUB72.1432
Raudtee. Illustreeriv foto

Euroopa Liit suurendab uue taristu rahastust peaaegu poolteist korda

© Sputnik / Вадим Анцупов
Uudised
lühendatud link
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
11201

Balti riigid ei pea ilmselt enam muretsema Rail Balticu rahastamise pärast. Brüssel kavatseb suurendada riikide transpordi- ja energiaprojektide rahastust aastateks 2021-2027 peaaegu poolteist korda - 42 miljardi euroni.

TALLINN, 9. märts — Sputnik, Aleksei Toom. Euroopa Liit kavatseb drastiliselt suurendada kulutusi kontinendi transpordi- ja energiasüsteemide arendamisele, kavatsedes järgmise seitsme aasta jooksul eraldada selleks üle 42 miljardi euro.

Euroopa Komisjoni pressiteenistuse andmetel eelistatakse liikmesriikide rahastamistaotlusi EL nõuetega kooskõlas olevatele keskkonnasõbralikele transpordi- ja energiainfrastruktuuride ning viienda põlvkonna sidevõrgu arendusprojektidele.

Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini.
© Sputnik / Вадим Анцупов

Brüssel väljendas heameelt, et Euroopa Parlament ja Euroopa Liidu Nõukogu leppisid siiski kokku Euroopa ühendamise rahastu (Connecting Europe Facility – CEF) tulevase seitsmeaastase eelarve, mis ulatub üle 42 miljardi euro. Seda on umbes 47% rohkem kui aastatel 2014–2020 selleks eraldatud vahendid.

Pidu saab läbi: EL keeldus Balti riikidele raha eraldamisest>>

 

Just see sihtasutus rahastab teiste transpordi- ja energeetikaprojektide hulgas ka Euroopa rööpalaiusega Rail Balticu rajamist. Selle raudtee majandusliku tasuvuse ja keskkonnasõbralikkuse on paljud selle piirkonna elanikud küll kahtluse alla seadnud, nagu Sputnik Eesti on korduvalt kirjutanud, kuid mitmemiljonilised investeeringud ja nende rakendamine meeldib peaaegu kõigile.

Brüsseli raha saamiseks võib esitada uusi taotlusi

Sihtasutuse sõnul on Eestile raudtee projekteerimiseks ja ehitamise ettevalmistamiseks aastatel 2014-2016 kolmes jaos juba eraldatud ligi 683 miljonit eurot. Siiski läks neist vahenditest otse Eestile ainult väike osa. Kuni aprilli lõpuni, mil Brüssel transpordiprojektide kaasrahastamise taotluste vastuvõtmise lõpetab, võib Tallinn taotleda uut rahastust (kui ta seda veel teinud ei ole). Seda enam, et liikmesriigid ei ole veel ka lõppevale rahastamisperioodile reserveeritud fondi rahalistest vahenditest märkimisväärset osa "välja võtnud".

Eestimaa Rohelised: Rail Balticuga on probleeme>>

"Euroopa ühendamise rahastu CEF tagab sidususe, kiirendab süsihappegaasi emissiooni vähendamise ja EL majanduse digitaliseerimise, loob sünergilise sideme transpordi, energeetika ja digitaalse infrastruktuuri vahel," kommenteeris EL transpordivolinik Violeta Bulc eelarveprojekti kooskõlastamist.

"Lisaks võimaldab see EL-l viia 2023. aastaks lõpule ühtse turu selgroo moodustava peamiste transpordivõrkude loomise, mis vastavad logistikaoperaatorite ja reisijate vajadustele." "See kokkulepe (Euroopa Parlamendi ja Nõukogu vahel – toim.) võimaldab meil rajada taristu, mis on vajalik üleminekuks "puhtale" energiale," toetas oma kolleegi looduskaitse ja energeetikavolinik Miguel Arias Cañete, "Euroopa ühendamise rahastu on otsustav jõud energiaturu integreerimisel, mis aitab kaasa taastuvate energiaallikate arendamisele, tõstab energiavarustuse usaldusväärsust ja turvalisust. Uus programm aitab meil ellu viia strateegilisi projekte, millel on otsustav tähtsus tõelise energeetikaliidu jaoks."

Rail Baltic: vastuoluline raudtee>>

Balti riikide, sealhulgas Eesti jaoks tähendab Euroopa ühendamise rahastu suurendatud eelarve suuremaid võimalusi saada vahendeid Rail Balticu projekti arendamiseks ja võimaluse korral ka teistele, üldsusele vähem tuntud programmidele.

Kuna Tallinna ja Varssavi vahelist raudteed peetakse osaks üleeuroopalisest projektist TEN-T, võib seda selgelt pidada "strateegiliseks", see tähendab selliseks, mis eurovolinik Cañete sõnul tingimata valmis ehitatakse.

Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (47)
Tagid:
raha, Euroopa Komisjon, Rail Baltic

Peamised teemad