18:12 22. Märts 2019
Kuula otse
  • USD1.1302
  • RUB72.7425
Kohus: riik peab Rail Balticu materjalid kohtumenetluses avaldama

Kohus: riik peab Rail Balticu materjalid kohtumenetluses avaldama

© © RB Estonia
Uudised
lühendatud link
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (46)
5810

Kohtumääruse jõustumisel saavad MTÜ ARB ja Eesti Looduskaitse Selts teada, mis salajased suunised andis valitsus Rail Balticu trassi kohta, mida majandusministeerium ja teised valitsusasutused on salastanud koguni viieks aastaks.

TALLINN, 12. märts — Sputnik. Kui keskkonnakaitsjatega peetavas Rail Balticu kohtuasjas soovis valitsus, et mitmed taristu suurprojektiga seotud dokumendid jääksid kaebajatele saladuseks, siis ringkonnakohus valitsusega ei nõustunud ning otsustas valitsuse 2014. aasta 29. mai istungi materjalid osapooltele kättesaadavaks teha, vahendas Pealinn viitega BNS-le.

Eestimaa Rohelised: Rail Balticuga on probleeme >>

Rail Balticu kohtuasjas apellatsioonikaebuse menetlemisel rahuldas kohus ühenduse Avalikult Rail Balticust (ARB) ja Eesti Looduskaitse Seltsi nõude valitsuse kabinetiistungi memorandumi välja nõudmiseks.

"Dokumentide kaebajatele saatmise asemel hakkas rahandusministeerium otsima põhjuseid nõude täitmata jätmiseks. Lõpuks täitsid ministeeriumid kohtu nõude, kuid taotlesid, et esitatud dokumente ei edastata kaebajatele ning et kaebajad eemaldatakse kohtuistungilt. Ringkonnakohus riigihalduse ministri ja ministeeriumide põhjendustega ei nõustunud," kirjeldas ARB juhatuse liige Priit Humal protsessi senist käiku.

Kohtumääruse jõustumisel saavad ka MTÜ ARB ja Eesti Looduskaitse Selts teada, mis salajased suunised andis valitsus Rail Balticu trassi kohta, mida majandusministeerium ja teised valitsusasutused on salastanud koguni viieks aastaks. Avalikkuse jaoks kehtib juurdepääsupiirang kuni tänavu 29. maini.

"Kohus nõudis need materjalid välja juba 28. jaanuaril, kuid avaldamise asemel asusid ministeeriumid vigurdama. Dokumentide esitamisega veiderdamine põhjustas istungi edasi lükkumise. Miks neil on vaja dokumente salastada ning protsessi venitada?" küsis Humal.

"See pole esimene kord. Ka eelmisel aastal oli meil riigiga vaidlus dokumentide salastamise kohta, mille käigus riik lõpuks dokumendid esitas. Lõpetavas määruses leidis kohtunik, et riigipoolne käitumine oli sobimatu. Paraku pole midagi muutunud," lisas ta.

Rail Balticu Eesti trass kallineb >>

Kohtu välja nõutu valitsuskabineti nõupidamise memorandum on oluline, kuna sellega soovivad kaebajad tõendada, et just valitsuskabinet otsustas teadmata põhjustel välistada olemasoleva Tallinna-Pärnu raudteetrassi kasutamise Rail Balticu raudtee rajamisel. Seetõttu jäi üks reaalne asukohaalternatiiv planeeringumenetluses kaalumata, märkis ARB.

Rail Baltic on esimene nii hiiglaslik kommertsprojekt, mida kolm Balti riiki koos teostavad, ning selle edukusest sõltub meie usaldusväärsus, ütles peaminister Jüri Ratas Rail Baltica Global Forum konverentsi avasõnas kevadel, vahendas uudisteportaal Sputnik Eesti.

Rail Balticu projekti eesmärgiks on ühendada kolm Balti riiki Euroopa standardlaiusel raudtee abil üle-Euroopalise transpordivõrgustikuga. Raudtee marsruut on Tallinn-Pärnu-Riia-Panevežys-Kaunas kuni Leedu-Poola riigipiirini. Raudtee kuulub TEN-T põhivõrgustiku Põhjamere-Läänemere koridori.

Maksimaalsed kiirused on 240 km/h reisi- ning 120 km/h kaubavedudele. Raudtee pikkus ca 700 kilomeetrit, lisaks on planeeritud Kaunase ja Vilniuse vaheline trass, mis lisab ca 100 km. Ehitatakse välja ka ühendused Riia ja Kaunase lennujaamadega, Riia ning Muuga sadamatega.

Teema:
Rail Baltic: vastuoluline raudtee (46)

Samal teemal

Rail Baltic: vastuoluline raudtee
Tagid:
Ringkonnakohus, Eesti Looduskaitse Selts, ARB, raudtee, Rail Baltic

Peamised teemad