20:46 23. Oktoober 2019
Kuula otse
  • USD1.1123
  • RUB71.0887
Главный редактор телеканала RT Маргарита Симоньян на выставке, посвящённой 10-летию вещания Russia Today

Simonjan Sputniku ajakirjanike nimekirja avaldamisest Timesis: "Head 1933 aastat!"

© Sputnik / Михаил Климентьев
Poliitika
lühendatud link
Meedialahingud (255)
5220

Vastuseks ajakirjanike isiklike andmete avaldamisele ajalehes The Times, õnnitles teabeagentuuri Sputnik ja televisioonikanali RT peatoimetaja Margarita Simonjan Ühendkuningriiki saabuva 1933. aasta puhul.

TALLINN, 24. detsember - Sputnik.  Briti ajaleht süüdistas kaheksat Sputniku Briti büroo töötajat "infosõjas" Londoni vastu ja avaldas nende fotod koos ametinimetustega. Lisaks kutsus artikkel valitsust üles agentuuri ajakirjanike kogu vara konfiskeerima.

Zahharova andis hinnangu BBC tööstiilile: vapustav küünilisus >>

"The Times avaldas fotodega nimekirja meie Briti ajakirjanikest pealkirja all "Kremli marionetid". Toredat saabuvat 1933. aastat teile, mu kallid Briti sõbrad", kirjutas Simonjan oma telegrammikanalis.

Aastal 1933 tuli Saksamaal võimule Adolf Hitler. Samal aastal võttis ta vastu dekreedi "Saksa rahva kaitse kohta", mis andis valitsusele poliitiliste ürituste ja ajakirjanduse üle täieliku kontrolli ning kogu riigis algas vaenlaste otsimise kampaania.

Isiklike andmete avaldamine

Riigile ohtu kujutavate ajakirjanike andmete avaldamise praktikale pani aluse Ukraina veebisait "Mirotvorets", mis paigutab oma lehtedele Ukraina, Vene ja Lääne meediatöötajate isikuandmeid, sealhulgas nende koduseid aadresse.

Kanada valitsuse nõusolekul sealsetes serverites paikneva "Mirotvoretsi" tegevus on hukka mõistetud nii Moskvas kui ka välismaal.

Der Spiegeli ajakirjanik pettis lugejatelt ka raha välja >>

Detsembri alguses, pärast OSCE nõupidamist Milanos, võeti vastu ajakirjanike turvalisuse puudutav dokument. Venemaa välisministeeriumi pressiesindaja Maria Zahharova ütles, et see otsus "näitab muret meelevaldse ja ebaseadusliku sekkumise üle ajakirjanike eraellu, mis võib ohustada nende julgeolekut."

Londoni Venemaa-vastased projektid

Timesi sõnul levib Suurbritannias kahtlus, et "Kreml toetas küberrünnakut Statecrafti (Institute for Statecraft, IFS) instituudi vastu, mis loodi Venemaalt pärineva teabe vastu võitlemiseks.

Instituuti rahastab Ühendkuningriigi välisministeerium, alates 2017. aastast on tegevuseks eraldatud rohkem kui 2,2 miljonit naela.

Margarita Simonjan, RT ja meediaagentuuri Rossija Segodnja peatoimetaja
© Sputnik / Виталий Белоусов

Eelmisel reedel ilmus internetis IFS-i aruanne, mille kohaselt koostas üks instituudi töötajaist kaheksa RT vastu suunatud kaebust Briti meediajärelvalveorganile Ofcom.

Üheks IFSi projektiks on Integrity Initiative: novembris avaldasid Anonymous'e häkkerid seda puudutavad dokumendid, millest järeldub, et London kasutas organisatsiooni mitmete Euroopa riikide siseasjadesse sekkumiseks ja Moskva vastu suunatud infosõja pidamiseks.

Kõige ilmekam näide on operatsioon Moncloa: Suurbritannia otsustas takistada Pedro Bañose nimetamist Hispaania sisejulgeolekuvalitsuse direktori ametikohale. Häkkerite poolt saadud dokumentidest järeldub, et organisatsiooni Hispaania haru korraldas kohalikus meedias kampaania, esitades Bañost Venemaa toetajana.

Teema:
Meedialahingud (255)

Samal teemal

Professor Morgan: miks ma RT-d täielikult toetan
Kuidas vastati Venemaal Londoni "hädakisale" RT suhtes
Prantsusmaa võimud soovitasid mitte akrediteerida RT ja Sputniku ajakirjanikke
RT keelustamise korral vastab Moskva Londonile samaga
Maria Zahharova rääkis, milleks loodi Sputnik
Tagid:
poliitika, ajakirjanik, Sputnik, Margarita Simonjan, The Times

Peamised teemad