16:18 17. August 2019
Kuula otse
  • USD1.1076
  • RUB73.3855
Vladimir Popov

Venemaa sõjalennukitel on täielik õigus Läänemere kohal lennata

© Sputnik
Poliitika
lühendatud link
4020

Läänemere neutraalveed on rannikuriikidele koolituslendudeks loomulikud piirkonnad, ütles Venemaa teeneline sõjaväelendur kindralmajor Vladimir Popov.

TALLINN, 17. juuli — Sputnik. Kaks Venemaa õhu- ja kosmosejõudude strateegilist raketikandjat Tu-160 "Valge luik" sooritasid Läänemere neutraalsete vete kohal plaanilise lennu.

Strateegiline raketikandja Tu-160 tulistas välja tiibraketi.
© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation

"Lend kestis üle 7 tunni," öeldakse Venemaa kaitseministeeriumi teates, kus ühtlasi märgitakse, et kõik lennud toimuvad rangelt kooskõlas rahvusvaheliste eeskirjadega. Kaug-lennuväe piloodid lendavad neutraalvete kohal Arktikas, Põhja-Atlandil, Mustal ja Läänemerel ning Vaikse ookeanis regulaarselt.

Ajakirja Aviapanorama peatoimetaja, Venemaa teeneline sõjaväepiloot, tehnikateaduste kandidaat kindralmajor Vladimir Popov rääkis raadiole Sputnik, et Venemaa lennuvägi teeb oma piirialal regulaarseid lende ja teeb seda oma lahinguvõime säilitamiseks ka tulevikus.

"Läänemeri ja neutraalveed on rannikuriikidele treeninglendudeks loomulikud alad."

"Seda ei saa pidada päris loogiliseks ega vastuvõetavaks," lisas lennuväe kindralmajor.

Sputnik Eesti on juba teatanud, et Venemaa pommitajatele Tu-160 kuulub relvastuse absoluutne maailmarekord. Üks "Valge luik" võtab pardale kuni 45 tonni pomme ja rakette (B-2 vaid 27 tonni, B-1 - 34 tonni, B-52 - 22 tonni). Tu-160 maksimaalne stardimass on 275 tonni, mis on palju suurem kui teistel sedatüüpi lennukitel.

Tu-160
© Sputnik / Алексей Никольский

Lisaks on Venemaa "strateegil" oma klassi lennukitest kõige võimsamad mootorid, mis võimaldab tal lennata kiirusega kuni 2300 kilomeetrit tunnis - see on pommitajate seas parim näitaja.

Tu-160 sai lahinguristsed Süürias. Praegu on Venemaa õhujõududes 16 ühikut Tu-160 ja Tu-160M1 lennukit.

Riigi ümberrelvastamise programmist aastateks 2018-2025 on ette nähtud nende moderniseerimine versiooniks M2.

Lennukid saavad uued arvutus-, parda- ja juhtimissüsteemid, inertsiaalse navigatsioonisüsteemi, EW seadmed ja kaasaegse relvastuse juhtimissüsteemi.

Tagid:
Venemaa, riik, lennukid, Läänemeri

Peamised teemad