06:22 22. Veebruar 2019
Kuula otse
  • USD1.1354
  • RUB74.3534
Naastrehve võib kasutada alates 15. oktoobrist

Naastrehve võib kasutada alates 15. oktoobrist

© Sputnik / Руслан Кривобок
Olukord teedel
lühendatud link
36 0 0

Maanteeamet tuletab meelde, et kohustuslik talverehvide kasutamise aeg on veel ees, ent naastrehvidega sõitmine on lubatud alates 15. oktoobrist.

TALLINN, 9. oktoober — Sputnik. Mida paremad on rehvid, seda kindlamalt püsib auto teel.

Sõidukijuht peab arvestama, et talvised sõiduolud erinevad kardinaalselt suvistest ning ootamatut libedat teed tuleb võtta praegusel aastaajal normaalse nähtusena.

Politsei hoiatab: must jää on muutnud teed ohtlikult libedaks>>

Talverehvide puhul on oluline meeles pidada, et talverehvi mustri jääksügavus peab olema suurem kui 3 mm.

Euroopa krimi-struktuurid kauplevad vanade kummidega, illustreeriv foto
© Sputnik / Виталий Аньков

Naastudeta talverehvidega ehk lamellrehvidega tohib sõita aastaringselt.

Jäine ilm suurendab liiklusõnnetuste ohtu>>

Sügiste-talviste ilmaoludega tuleb meeles pidada, et auto teel püsimine, sh ka libedal teel, ei sõltu ainult sellest, kas autol on alla naast- või lamellrehvid. Juht peab alati arvestama teeoludega ning kohandama on sõidustiili või võtteid vastaval sellele. Näiteks libedal teel vähendama kiirust ja sõitma ettevaatlikult.

Kampaania "Tolm tapab" kutsub üles lamellrehve kasutama

Seoses läheneva rehvivahetushooajaga alustas Tallinna linn kampaaniat "Tolm tapab", mis soovitab sõiduki omanikele talvehooajal eelistada väiksema ökoloogilise jalajäljega lamellrehve. Kampaaniaga juhitakse kõigi tallinlaste tähelepanu sellele, millist kahju tekitab naastrehvide kasutamine ja kui lihtne on seda kahju minimeerida.
Pilt

Naastrehvidega sõitmine, eriti lumevaestel talvedel, kulutab teekatet ja saastab linna õhku. Tallinna Tehnikaülikooli poolt läbi viidud uuringust selgus, et kümne kilomeetri läbimisel rebib naastrehvidega varustatud sõiduauto teekatte pinnalt 220-320 grammi mineraalmaterjali ja sideaine osakesi.

Tallinna teede remondi ja ehitamisega ning keskkonna puhtusega otseselt tegelevad ametid — kommunaalamet ja keskkonnaamet — on aastaid edastanud kõigile automanikele sõnumit, et tolmuvaba kevade ootuses võiks talvel naastrehvide asemel lamellrehve kasutada.

Naastrehvide kasutamine põhjustab kümnetesse miljonitesse eurodesse küündivaid remondiarveid teeomanikele, lisaks tekitavad naastrehvid kasutusperioodil kuiva ilma korral lenduvat tolmu, mis eelviidatud uuringu kohaselt soodustab hingamisteede- ja südamehaiguste tekkimist.

Naastrehvide kasutusaeg on välja toodud Majandus- ja Kommunikatsiooniministri 13.06.2011. määruse nr 42 "Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele" lisas 1. Selle kohaselt võib naastrehve kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini.

Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

Algab kampaania "Tee on libe, vali vastav sõidustiil!">>

Talverehvide kasutamine Eestis on kohustuslik alates 1. detsembrist.

Auto talvised jalavarjud
© RIA Novosti .
Auto talvised "jalavarjud"
Tagid:
naastrehvid, sõiduk, maanteeamet, Eesti

Peamised teemad

  • Baltimaade suurimat panka kahtlustatakse mõeldamatus, illustreeriv foto

    Tuleb välja, et Swedbanki kaudu pesti Baltimaades "tumedatest" riikidest tulnud suuri rahasummasid. Kes sellise teabe välja kaevas, on ametlikult teadmata, kuid välja öeldi see Rootsi televisiooni suu läbi. Ja nüüd vappuvad kõik kolm Balti vabariiki kui palavikus.

    34
  • Ukraina töölised avaldavad meelt, illustreeriv foto

    Eesti kaitsepolitsei (KaPo) juhi asetäitja Martin Arpo ütles majandusjulgeolekukonverentsil Eesti 100Pluss Visioon esinedes, et järsult suurenenud venekeelse tööjõu sissevool mõjutab integratsiooniprotsessi edukust riigis.

    19
  • Vladimir Putin Novosibirskis noori teadlasi premeerimas

    Kui jälgite tähelepanelikult president Putini Föderaalkogule esitatud sõnumit ning LKA direktori Gina Haspeli ja Rahvusliku Julgeoleku nõuniku Dan Coatsi poolt hiljuti USA seadusandjatele tutvustatud ühisaruande sisu, võite leida mitmeid väga huvitavaid ühispunkte.

    56