03:49 21. Juuli 2019
Kuula otse
  • USD1.1226
  • RUB70.7370
Illustreeriv foto

Häirekeskus on saanud autodelt tänavu üle 120 hädaabikutse

CC0 / Pexels
Olukord teedel
lühendatud link
43 0 0

Alates 31. märtsist varustatakse EL-i liikmesriikides müüdavad sõidukite uued mudelid eCall süsteemiga.

TALLINN, 26. detsember — Sputnik. Häirekeskusesse laekus 2018. aastal 125 automaatset hädaabikutset ehk eCall-teadet, millest kolmel korral oli tegemist sündmusega, mille puhul vajati reageerivate jõudude abi, teatas ERR.

Neist esimene juhtum leidis ka meedias kevadel kajastamist ja puudutas Lõuna-Eestis külmas öös sõidukiga hätta jäänud Vene Föderatsiooni kodanikke. Nemad helistasid ise oma sõidukist häirekeskusesse ja andsid teada, et neil pole kütust ning vajavad abi.

Sügisel käivitub sõidukite automaatse hädakutse süsteem eCall>>

Illustreeriv foto
© Sputnik / Алексей Даничев

Teine sündmus puudutas teelt välja sõitmist, milles keegi viga ei saanud. Ka kolmas juhtum puudutab liiklusõnnetust, mille puhul sõiduk tegi ise teate häirekeskusele. Ka selle puhul ei olnud tegemist raske õnnetusega.

"Praegu ei saa veel öelda, et eCall oleks veel kellegi elu päästnud, kuid on inimesi kindlasti abistanud vähemalt neil kolmel juhul," ütles häirekeskuse pressiesindaja Heiko Leesment ERR-ile.

Samas tasub arvesse võtta, et nõuetele vastava eCall lahenduse paigaldamine on autotootjatele Euroopa Liidus kohustuslik käesoleval aastal valmivatele uutele mudelitele.

Tagid:
eCall, talveaeg, häirekeskus, Eesti

Peamised teemad