13:22 20. Oktoober 2018
Kuula otse
  • USD1.1470
  • RUB75.2418
Kuidas internetipoest ohutult jõulukinke osta, illustratiivne foto

Kuidas internetipoest ohutult jõulukinke osta

© Pixabay
Ühiskond
lühendatud link
3810

Et internetipoest ostes mitte petta saada, tuleks kindlasti kontrollida müüja tausta ja kui vähegi võimalik, kasutada krediitkaarti, soovitab Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste

TALLINN, 9. detsember — Sputnik. Samal ajal kui E-kaubanduse liit koos edumeelsemate ettevõtetega võitlevad internetipoodide kvaliteedi ja usaldusväärsuse kasvu eest, üritavad mõned e-poed Sooniste sõnul poolkõlvatu konkurentsi võtteid kasutades kasvavast turust kasu lõigata. Seetõttu tulekski internetipoest ostes olla hoolas ning enne ostu sooritamist eeltööd teha, vahendab Pealinn.

Ajakirjanik: Eesti kuritegevus on liikunud rahvusvahelisele tasandile >>

Toidupank ootab kogumiskastidesse annetusi, illustratiivne foto
© Sputnik / Вадим Анцупов

Hooletuse tulemuseks võib olla nii piraat-toode või "parim enne" tähtaja ületanud kaup. Suuremate ostude puhul tasuks vältida 100% ettemaksu. Vältida tasuks ka sageli just sotsiaalmeedias kauplevate inimeste ebaselgeid müügiskeeme. Need on ebaselged, sest müüjad üritavad oma tegevusest jätta mulje kui eraisikute poolt tehtavast müügist, kaubavalik seda aga ei kinnita.

Selline tegevus on käsitletav eksitava kauplemisvõttena ja on keelatud. Sellised müüjad- eraisikud üritavad jätta ostja ilma tema tarbija õigustest ja sageli jäetakse riigile maksmata ka maksud.

Kuus inimest langesid laene pakkuvate kelmide ohvriks >>

"Toonitan siinkohal, et tarbija õigused aga kehtivad sõltumata sellest, kas müüja on end ettevõtjaks registreerinud või mitte. Eba-ausa kauplemisvõtte kasutamine on sanktsioneeritav. Kaupleja toob küll vabanduseks väite: olen eraisik, müün isiklikke asju, samas on tal sama lai kaubavalik kui e-poel," hoiatab Sooniste.

"Meile tuleb tööd kogu aeg juurde, sest järjest enam tehinguid tehakse sotsiaalvõrgustikes ja inimesed ei kontrolli müüja tausta. Inimesed lähevad e-poodidesse ostlema mõeldes, et minuga ei juhtu midagi, kuid mida suuremad on summad, seda ettevaatlikum tasuks olla," sõnas Sooniste.

Kas keegi on väsinud lõputust poodlemisest ja kingikuhjadest, mis ei mahu kuuse alla ära?
© Sputnik / Вадим Анцупов

"Kindlasti tasuks enne ostu sooritamist vaadata Tarbijakaitseameti e-poodide nn. musta nimekirja. Sealt ei leia suuri ettevõtteid, kuid ka väikekauplejad teevad kõik, et sellest nimekirjast pääseda. Tihtipeale ebaausaid kauplemisvõtteid kaustades. Nii näiteks teatab ettevõte, et lõpetab tegevuse, kuid tegelikult võtab endiselt vastu tellimusi. Müüja jätab mulje, nagu oleks ettevõtja, tegelikult vormistab tehingu eraisikuna (raha palutakse kanda eraisiku pangakontole). Nii naeruväärselt käituvad päris suured e-poed," imestab peadirektor.

E-poes ostu katkestanud klient ei tähenda ettevõtte jaoks probleemi >>

"Üks väike nipp: tasu e-poes ostu(de) eest krediitkaardiga (Visa, Mastercard). Nimelt on krediitkaardisüsteemil lisakindlustuskaitse peal. Sellest pangad paraku teavitama ei kipu. Kui olete krediitkaardimakseid teinud ja pole ostuga rahul või see pole kohale jõudnud, on võimalik Visa või Mastercardi süsteemi kaudu oma raha tagasi saada," ütleb Sooniste.

Tagid:
kingitus, ost, internet, ühiskond, jõulud, tarbijakaitseamet, maailm, Eesti

Peamised teemad