04:26 11. Detsember 2019
Kuula otse
  • USD1.1077
  • RUB70.4627
Eestlased ostavad jõulukinke kaubanduskeskustest, illustratiivne foto

Eestlased ostavad jõulukinke kaubanduskeskustest

© Sputnik / Вадим Анцупов
Ühiskond
lühendatud link
19 0 0

Socio uuringukeskuse poolt läbiviidud 301 küsitletuga uuringu kohaselt ostavad eestlased jõulukinke peamiselt kaubanduskeskustest, seejuures külastatakse sobivate kinkide leidmiseks mitut erinevat keskust

TALLINN, 19. detsember — Sputnik. Jõuluostude uuringu kohaselt pärinevad enamus eestlaste kuuse all olevatest kingitustest kaubanduskeskustest. 76 protsenti küsitletutest märkis, et teeb kingioste kaubanduskeskustes, 43 protsenti internetis, 30 protsenti väiksemates poodides, seega teevad inimesed oste erinevates kohtades, vahendab Pealinn.

Kuidas internetipoest ohutult jõulukinke osta >>

Toidupank ootab kogumiskastidesse annetusi, illustratiivne foto
© Sputnik / Вадим Анцупов

"Suures pildis pole e-kaubandus kaubanduskeskustelt kliente võtnud, pigem juurde toonud – nad mõlemad täiendavad teineteist. Inimestele meeldib kingituste ostmisel eelnevalt internetis surfata, internetis on rohkem aega valikud teha ning kokkuvõttes ka rohkem tooteid välja valida. Kuid enne ostmist tahab klient oma otsuses veenduda ja seda poes päriselt näha või katsuda," sõnas Rocca al Mare ja Kristiine keskust haldava Cityconi Baltimaade äridirektor Mati Pops.

Kõige rohkem ostavad eestlased jõulude eel sööki ja jooki (42%), mänguasju (41%), elektroonikat (33%), kodukaunistusi (27%) ja kinkekaarte (26%). Veidi vähem ostetakse kosmeetikat (24%), riideid (24%) ja ehteid (19%).

RMK pakub taas võimalust metsast jõulupuud valida >>

Popsi sõnul jätavad Kristiine ja Rocca al Mare keskuse ostustatistika kohaselt eestlased jõulušopingu üsna viimasele minutile. "Kõige kiirem aeg meie keskustes on jõulueelsel nädalal – kõige suurema müügiga päevad on traditsiooniliselt 22. ja 23. detsembril. Seevastu jõululaupäev on tunduvalt rahulikum aeg šoppamiseks," sõnas Pops.

Esimese advendiküünla süütamine Raaekoja platsil
© Sputnik / Вадим Анцупов

Uuringu kohaselt peavad tarbijad jõulukaupade ostukoha valikul oluliseks hindu (märkis 47%), kaubavalikut (43%) ja asukohta (40%), sealjuures sobivaid jõulukinke otsitakse mitmest erinevast keskusest (43%).

Peaminister aitas Toidupangal pakke kokku panna >>

Uuringu raames küsiti tarbijatelt, kui lihtne on nende jaoks perele ja lähedastele kinke valida. 51% vastanutest märkisid, et suudavad välja mõelda umbes pooled kingitustest ja ülejäänutega tekib raskusi, 30% vastanutest väitsid, et kingituste valimine ei tekita mingit probleemi ning 19% jaoks napib neil jõulukingiideid.

Tagid:
ost, küsitlus, kingitus, uuring, jõulud, kaubanduskeskus, Socio, Eesti

Peamised teemad